X-typen kardaanin tasapainoitus
X-typen kardaanin tasapainoitus
Vaihdettiin uusi kardaanin tukilaakeri ja ristikko irroitettiin. Tietääkö kukaan mikä liike tasapainottaa kardaanin ristikkonivelen kanssa vai voiko takaisin laitossa olla joku niksi? Auto täristää kun nopeus nousee yli 90km/h.
Re: X-typen kardaanin tasapainoitus
Eikös tuo pitänyt kasata samassa "asennossa" kun on irroitettukin eli tasapainoitetaan kääntämällä sitä kardaania.
Tuskin sen painoitus itsestään muuttuu.
Kannattaa myös katsoa että on keskitetty ja pultit oikeassa momentissa.
Tuskin sen painoitus itsestään muuttuu.
Kannattaa myös katsoa että on keskitetty ja pultit oikeassa momentissa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: X-typen kardaanin tasapainoitus
On tullut aika useasti vastaan että vaikka irroitettaessa kardaani ei ollut täristänyt niin uuden tukikumin tiukkuuden myötä on alkanut jyrinät ja värinät. Vaikkei ristikkoha niissä ole tarvinnut irroitella. Karpaasi pitää merkata ennen irroittamista ja purkamista että sen saa samaan asentoon takaisin. Etenkin purkamisen merkkauksella on merkitys.
XJR -00.