STyperän murheet
Lähetetty: La Maalis 23, 2019 6:03 pm
Huokaus.
Rakas S-Type R 05 mallia 250tkm ajettuna aloitti pulmat esittelemällä vikakoodeja P0171 ja P0174 ja ongelmaa etsittiin käymällä alipaineletkuja läpi ja pari vaihdettiinkin sekä pari tiivistettä.
Eräänä lumisateisena päivänä sitten kotiinpäin ajellessa auto alkoi nykimään mutta jaksoi nilkuttaa pajalle ja jatkoin matkaa junalla kotiin. Pajalla alettiin etsimään nykimisen syytä mutta aamulla halliin ajaessa kissa päästi valkoisen savupilven joka peitti näkyvyyden melkein lentokoneiltakin. Ajossa ei enää tuntunut nykimistä mutta savupilvi ilmestyy aina autoa startatessa kun kissa on seissyt pidempään kuin vartin.
Tehtyä:
Huohotusventtiili vaihdettu
Jäähdytysjärjestelmä koeponnistettu, ok
Alipaineletkut+huohotusletkut tsekattu mitä pääsee näkemään ilman ahtimen irroitusta
Päästöt mitattu oli ok
Puristukset mitattu, ok
Sylinterit kuvattu, kaikissa sylintereissä jonkin verran öljyä. 6 ja 8 sylinterissä reilusti, riippuu ilmeisesti siitä mihin asentoon venttiilit ovat jääneet.
Vikakoodit luettu ainakin 102 kertaa
Kaasuläppäkoteloon kaasuläpän alla olevaan poteroon kerääntyy öljyä kun auto seisoo. Vaatii ahtimen purkamisen pois tieltä että pääsee näkemään mistä öljy valuu sinne
Öljyä vuotaa myös jostain ns. v-laaksoon ahtimen alle -> ahdin irti että näkee mistä tulee. valuttaa täältä myös öljyä moottorin takapäähän ja ihan alas asti
Tässä vaiheessa kaipaisin vinkkejä miten edetään ja ideoita vianselvitykseen. Pajalla tuntihinnalla tuon ikäisen atomeiksi purkaminen ei taida kannattaa kun remontin hinta on nopeasti enemmän kuin kauppahinta.
Tästä masentuneena siirryn itse työsuhdeautoon mutta kissalle pitäisi saada joku kohtalo rakennettua, mieluusti niin että pääsen vielä nauttimaan siitä ihanasta naukaisusta..
Ideoita kohtalotoverit?
Rakas S-Type R 05 mallia 250tkm ajettuna aloitti pulmat esittelemällä vikakoodeja P0171 ja P0174 ja ongelmaa etsittiin käymällä alipaineletkuja läpi ja pari vaihdettiinkin sekä pari tiivistettä.
Eräänä lumisateisena päivänä sitten kotiinpäin ajellessa auto alkoi nykimään mutta jaksoi nilkuttaa pajalle ja jatkoin matkaa junalla kotiin. Pajalla alettiin etsimään nykimisen syytä mutta aamulla halliin ajaessa kissa päästi valkoisen savupilven joka peitti näkyvyyden melkein lentokoneiltakin. Ajossa ei enää tuntunut nykimistä mutta savupilvi ilmestyy aina autoa startatessa kun kissa on seissyt pidempään kuin vartin.
Tehtyä:
Huohotusventtiili vaihdettu
Jäähdytysjärjestelmä koeponnistettu, ok
Alipaineletkut+huohotusletkut tsekattu mitä pääsee näkemään ilman ahtimen irroitusta
Päästöt mitattu oli ok
Puristukset mitattu, ok
Sylinterit kuvattu, kaikissa sylintereissä jonkin verran öljyä. 6 ja 8 sylinterissä reilusti, riippuu ilmeisesti siitä mihin asentoon venttiilit ovat jääneet.
Vikakoodit luettu ainakin 102 kertaa
Kaasuläppäkoteloon kaasuläpän alla olevaan poteroon kerääntyy öljyä kun auto seisoo. Vaatii ahtimen purkamisen pois tieltä että pääsee näkemään mistä öljy valuu sinne
Öljyä vuotaa myös jostain ns. v-laaksoon ahtimen alle -> ahdin irti että näkee mistä tulee. valuttaa täältä myös öljyä moottorin takapäähän ja ihan alas asti
Tässä vaiheessa kaipaisin vinkkejä miten edetään ja ideoita vianselvitykseen. Pajalla tuntihinnalla tuon ikäisen atomeiksi purkaminen ei taida kannattaa kun remontin hinta on nopeasti enemmän kuin kauppahinta.
Tästä masentuneena siirryn itse työsuhdeautoon mutta kissalle pitäisi saada joku kohtalo rakennettua, mieluusti niin että pääsen vielä nauttimaan siitä ihanasta naukaisusta..
Ideoita kohtalotoverit?