XF:n Airbag- valo, ja koodi B0002-1B

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Röllykkä
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Loka 24, 2017 7:50 pm

XF:n Airbag- valo, ja koodi B0002-1B

Viesti Kirjoittaja Röllykkä »

Jagge kun ei nyt tähän hätään muuta enää keksi, niin päättää sytytellä airbagin valoa, aina vasemmalle käännettäessä.
Tosin, auton täytyy liikkua, ennen kun valo syttyy. Paikallaan ruoria käänneltäessä valo ei syty.

Onko kenellekään sattunut vastaavaa?
Lähinnä hieman varmistelua kaipailisin, että mihin kohtaan autossa polttelisi seuraavaksi rahaa.

Auto siis XF, vm-10.
Vikakoodi B0002-1B ( Driver Frontal Stage 2 - Deployment Control )
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: XF:n Airbag- valo, ja koodi B0002-1B

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Röllykkä kirjoitti: Lähinnä hieman varmistelua kaipailisin, että mihin kohtaan autossa polttelisi seuraavaksi rahaa.
Polta rahasi kuskin airbagiin. Tai ennen sitä ko. bagin liittimien ja johtojen tarkistukseen.
Tuosta liikkeellä olon ja kääntymisen vaatimuksesta tulisi mieleen, että johto hankautunut
puhki ja vastaa kääntyessä runkoon ja oikosulkee.
https://www.autocodes.com/b0002.html
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Röllykkä
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Loka 24, 2017 7:50 pm

Re: XF:n Airbag- valo, ja koodi B0002-1B

Viesti Kirjoittaja Röllykkä »

Uskaltaakohan normaali kuolevainen purkaa tuota rattia, ilman että ajatukset löytyy takapenkiltä?
Jos sieltä tosiaan löytyisi ihan joku liitinvika, kun googlekin vinkkaa sellaiseen.

Auto oli viime vuoden luppupuolella niin pätevässä korjaamossa piiiiiitkän aikaa, että en ihmettelisi, että siellä olisi ratin irroituksen(kin) yhteydessä joku mennyt pieleen.
Röllykkä
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Loka 24, 2017 7:50 pm

Re: XF:n Airbag- valo, ja koodi B0002-1B

Viesti Kirjoittaja Röllykkä »

No, nyt on purettu airbag onnistuneesti ratista.
Netistä löytyikin kätevä ohje, sekä kuva tarvittavasta työkalusta.
http://ww2.justanswer.com/uploads/crzyd ... airbag.pdf
http://ww2.justanswer.com/uploads/crzyd ... airbag.pdf
Vääntelin lämpimikseni 6mm kierretangosta sopivan airbag- työkalun, jolla bägin sai irti noin 2min työllä (+vartti odottelua akun kenkien irroituksen jälkeen, ettei pussi hyppää otsaan).

Mutta airbagin irroitus ei juurikaan auttanut asiaa. Ratin ja airbagin välillä on kaikki kunnossa, liittimet ja kaapelit ehjät.
Eli se on sitten seuraavaksi se spiraali / kellojousi, joka pitänee vaihtaa.
Vastaa Viestiin