x308 kevään rojektit ja ongelmat

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
nupaha
Viestit: 117
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja nupaha » Pe Heinä 19, 2019 2:32 pm

Vauxi kirjoitti:
Jykkepoika kirjoitti:Tiesithän että ahtoja on rajoitettu paikaltaan lähtiessä? Jos oikein muistan niin vaatii n. 16km/h nopeutta jotta alkaa ahtamaan kunnolla ja juurikin siksi ettei renkaat jauha tyhjää.


Enpä tiennyt. :lol:

Abs valot sammui ja koodit poistuivat kun läppäsin purkin takas paikalleen. 20 asteinen moottori käynnistettäessä ei enää korotetulla tyhjäkäynnillä vavahdellut mitä teki aiemmin. Mun korvaan kyllä kuullostaa että ahtimessa voisi olla jotain muutakin vikaa kuin laakerit mitkä itse vaihdoin. Toki kova vetorengas lisää ääniä. Se oli tiedossakin. Mut semmonen raklatus tulee edelleen. Ei siis että ruuvit ottaisivat toisiinsa kiinni vaan semmoinen samankaltainen.

Onko jollain lisätietoa tuohon alipaineletkutukseen että mitä laitteita siihen nipasta lähtevään kuuluu tulla ja miten?


Noi on niitä hetkiä jolloin saa röyhistää rintaa ja tulee ittelle hyvä fiilis. Onnittelut!

Meikän omaski jo kone käy ja kukkuu. Ahdin piti aluksi vähä rallatusta, mutta öljyä lisäämällä kuulostaa jo paljon paremmalta. Täytyy varsinainen vaihto tehdä talven aikana, jos täs baanalle pääsee. Päästöistä jäi leima kiinni. Ei muuta ku korjaamolle töpselin päähän... Tähän asti päästöt ollu OK. En tiedä onko joku letku tai liitin irti tai löysällä. Kone kun kumminkin käy nätisti.
Kuva
Kesäkissa XKR

Vauxi
Viestit: 139
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja Vauxi » Pe Heinä 19, 2019 5:13 pm

Hienoa että rojektit etenee. :!: Suosittelen kyllä ostamaan jonkun kädessä pidettävän hyvän testerin. Säästää aikaa äärettömästi kun pääsee ite heti remontin yhteydessä tarkistamaan/koodit ja seuraamaan livedataa. Sekä myös rahaakin helposti kahden korjaamoluvun jälkeen. Vaikka tuo kiina mongoose ei pääsekkään mulla jousitukseen ja ilmastointiin niin muihin tärkeisiin pääseekin suhtkoht luotettavasti. Niin silti se on säästänyt itsensä jo helposti.
XJR -00.

nupaha
Viestit: 117
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja nupaha » Pe Heinä 19, 2019 5:54 pm

Jep, kyllä tuollainen varmaan hankkia. Ainahan näissä Britti-vehkeissä jotain tulee. :lol:
Kiitti vinkistä tuosta öljynostopaikasta. Sieltähän tuli ohjeet, ruiskut ja letku mukana.
Kuva
Kesäkissa XKR

Vauxi
Viestit: 139
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja Vauxi » La Heinä 20, 2019 9:37 am

Näyttää siltä että korjasimpa auton vanhan täysin mykän kaukosäätimen korjaus-sarjalla. =)
https://www.partco.fi/fi/tvradiovcrcd/kaukosaeaetimet/17073-kaukos-kit.html?search_query=kaukosaatimen&results=8
Napsasin viistetyillä sivuleikkureilla alkuperäiset nännit pois. Yksi leikkaantu niin syvältä että ei ottanut kontaktia joten liimasin toisen päälle vaan. Sen tunto on nyt lähempää ottava tietty mutta pelaa. Veikkaan että auton päässä saattaa olla orastavaa vastaanotto häiriötä. Tuntuu että vaihtelee hirveesti etäisyys missä ottaa. Pitää testailla nyt kun on uudet nännit. Jos korjaus pelaa luotettavasti. Niin sitten korjaan myös tuon varakaukosäätimen kun se on ollut tän kesän todella epävarma.
XJR -00.

Vauxi
Viestit: 139
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja Vauxi » Ke Heinä 24, 2019 4:09 pm

Taas sitä vuoden vanhaa jaguaristiä viiään. 3 päivää sitten alkoi epämääräinen nyhtäminen ajon aikana. Ihankuin kävisi 7 pytyllä mutta vain on off tyylisesti. Myös liikennevaloista lähtiessä oli enemmän taikka vähemmän outoja tilanteita. Samana iltana kävin suhailemassa ja seurasin juttuja moottoriohjauksesta. Havaitsin että sielä oli long term fuel trim kuormituspisteestä riippuen rajusti makealla ja vastaavasti short term fuel trim rajusti ohuella. Eli lopputulema tulee olemaan hyvä kunhan ajosyklejä tulee tarpeeksi notta LT muuttuu. Aattelin että siitä outoudet tulee.

No ei tullut. Seuraavana aamuna työmatkalla nyhtää nytkytti koko matkan ja 3 liikennevaloa ennen maalia tasottu kyyti kuin sormia napsauttamalla. 2 liikennevalo lipumiset siitä eteenpäin ja sytty askin häiriövalo. "tästä se taas lähtee" :roll:

Nyt on vuotavan töpselin läpivienti olemassa sekä juuri hain 12 litraa Amsoilin lientä holvattavaksi pesuaineen kera. Sormet ristiin. Ajatella, 140tkm tuli juuri täyteen ja aski sekaisin. Enno tottunut tämmöisiin omissa autoissa ikinä :D Niin ja suodatin ja tiiviste on ja. Edellinen omistaja on öljyjä vaihdellut tiheästi propusta. Suodattimen vaihdosta en muista. No nyt on ainakin. Täytyy sanoo että nykiä nylpytän kiesin kyllä seisontaan jos turbiini tai tcu on kaputt. Kooodiakin askissa oli tossa perjantain valon sytyttelyn jälkeen. En vaan yhtään muista että mikä se oli.
XJR -00.

henu
Viestit: 166
Liittynyt: To Elo 14, 2014 8:50 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja henu » Ke Heinä 24, 2019 5:50 pm

eikös se oo mersun 722.6 lootalla ?

Mulla on jeepissä sama loota ja on vaikka millasta ongelmaa ollu ja on edelleen, limp moden sai aika monesti kuumana aikaan yms sekoilua, jos se sähköpistoke on jo vaihdettu niin conductor plate on yks hyvä lähtökohta lähtee vaihtamaan jos on random sekoilua.
Helppo vaihtaa ku ottaa venakoneiston pöydälle.

Vauxi
Viestit: 139
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja Vauxi » Ke Heinä 24, 2019 7:51 pm

No sillä :evil: askilla se on. Töpseliä ei ole vielä vaihdettu. Ja mitä eilen yöllä lueskelin mursupuolelta niin jotkut askiyksilöt sekoilee päivästä toiseen ja kilometristä toiseen vaikka vaihtaa ne yleiset osat kaikki.
XJR -00.

JNi
Viestit: 523
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja JNi » To Heinä 25, 2019 10:08 am

Heitänpä pari helppoa ajatusta. Näissä malleissa puolat ovat usein epätasaisen käynnin lähde. Ne on helppo tarkistaa laittamalla puola kiinni kipinävälimittariin, siis sellaiseen missä on hauenleuka maadoitusta varten ja toiseen päähän puola tulpan paikalle, ja kipinäväliä voi säätää muutamaan cm:iin asti. Siitä näkee heti jos puola pätkii kun säätää välin aika isoksi. Bensapumpun sulakkeet irti testaamisen ajaksi, ja kaikkien puolien läpikäynti järjestyksessä, vaikka vikakoodi osoittaisi johonkin tiettyyn, on vielä vähän summittainen näissä vuosimalleissa.

Kaikissa sähköongelmissa kannattaa aina ensimmäisena irroittaa akku pariksi minuutiksi ja nollata systeemit. Yllättävän usein ongelmat poistuvat. Ja sen akun on syytä olla hyvässä kunnossa.

Jouko
Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia)
Jaguar XF-DS -10 (Suomi-auto)
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
----------------------------
Varaosia: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Muuttanut: Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)

Vauxi
Viestit: 139
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja Vauxi » To Heinä 25, 2019 4:53 pm

Juu kyllä, siksi puola oli heti alkuun mulla ajatuksenakin. Myöskin kun pyllydyno aluksi tulkitsi puolavammaksi. Mut se ajatus häipyi pois aika nopeastikkin kun ei ollut minkään sortin oireita vaikka kuinka kuormitti konetta ja kun oireet olivat lähestulkoon kellon lyömällä vuorotellen hetken aikaa päällä ja pois. Ajatus oli ottaa huoltopesun jälkeen ottaa kenkä irti notta sopeutumat nollaantuisivat. Kopio mongoosella ei pääse niin pitkälle IDS llä :cry: vaan laite alkaa huutamaan yhteyden puutteesta aina siinä kohtaa. Koodit täytyy kyllä lukea vaihteistosta ennen kengän irroitusta.
XJR -00.

Avatar
JMSC
Viestit: 1019
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja JMSC » Pe Heinä 26, 2019 9:02 am

Tuossahan on kait sama ecu kuin xk8:ssa?
Ota vaikka trimmit ja maf live seurantaan mongoosella kun auto käy jos tulee välillä error eli joku seurannasta katkeaa/pysähtyy niin vahva veikkaus että ecu:n konkat vuotaneet.

Tuo kannattaa tarkistaa joka tapauksessa koska on vain ajan kysymys koska tuon ecun konkat vuotavat ja syövyttävät piirilevyn. Kannattaa korjata etupainotteisesti -> helppo nopea ja halpa homma. Jos pääsee syöpymään niin on todella vittumainen ja kallis korjata.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli"
Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP

Vauxi
Viestit: 139
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja Vauxi » Pe Heinä 26, 2019 9:29 am

Hyvä huomio! Piirilevy voi hyvin olla sama. Ohjelma vaan eri. Täytyy riipasta se tos viikonlopulla esiin ja auki.
XJR -00.

Vauxi
Viestit: 139
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja Vauxi » Pe Heinä 26, 2019 9:29 pm

Nooh. Vaihtelin töpselin läpiviennin. Läpiviennissä tehtaalta liian iso ulompi O rengas. Miljoonalaatikosta uusi passeli. Painoin läpiviennin niin pitkälle kun sen sormin ja vähä avittaen sain. Todnäk hyvinkin lähelle pohjaa. Rupesin kiertää ruuvia ja se tuntu jotenkin nahkealta. Aikani pyöritin ja sitte se keventykin -viimeisen kerran. Suti nimittäin kierteet johdin levyn päästä. Pysyy se kuitenki kiinni siellä että ei sentään maahan putoa.

Laitoin öljyt sisään akkukengän ollessa irti ja eka koeajo oli ok. Lähin sitte puotiin ja matkalla häiriövalo syttyi. Takasinpäin ajellessa se ei syttynyt. Tosin ajelu oli tälläkertaa moottoritietä.

Äske läihin tankkaamaan ja siitä sitte livedata päälle vaihteistosta ja seurasin suoralta kädeltä sisääntuloakselin ja ulostuloakselin nopeutta sekä turbiinilukon ohjausta. Kauaa ei tarvinnut seurata kun jo huomasin että input shaft speed vetelee iha omia lukujaan. Myöskään ei tarvinnut kauaa ajaakkaan ni valokin sytty taas. Ulostuloakseli seuras hyvin nopeutta vakaasti. Sisääntulo paikallaan ollessa pyöri jotain 120-400 väliltä. Ajaessa jotain kuuttaakybää ja kierrosten ollessa silloin jossain olikohan 1700rpm kantturoilla. Sahasi input jotain 1000-1300 välissä kokoajan ja välillä yli ja alle tuon.
Turbiinin lukittua input shaft sitte pyöri 0 - lähes rpm väliä mut ei koskaan saavuttanut sitä.

Tuolla voi kenties olla merkitystä jopa perin rumiin vaihtotapahtumiin pintakaasulla mitä tuo aski on kokoajan esittänyt.
Niin ja vikakoodi on P0740 niin moottorissa kuin vaihteistossakin. Koodihan kääntyy turbiinilukon virtapiirihäiriöön.

Jotenka pitää pistää tilaukseen johdinlevy, KYB/TCC solenoidi ja uusi läpivienti. Että otsasuoni pullottaa vaihteeks.
XJR -00.

henu
Viestit: 166
Liittynyt: To Elo 14, 2014 8:50 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja henu » La Heinä 27, 2019 6:19 am

Varsinkin uutta pistoketta uusilla o-rankailla saa painaa aika kovasti että lupsahtaa pohjaan.

Vauxi
Viestit: 139
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja Vauxi » La Heinä 27, 2019 9:42 am

Joo. Mut pistokkeen ulompi O rengas oli sitä öö topparia lähes tuplasti korkeampi. Ei siis mitään mahdollisuutta litistyä paikalleen.

Mietin tossa kans et pitäsköhä tilaa varuilta myös paineensäätöventiilin palautusjousi. Sikälimikäli aski on enintään -99. Vaihteet eivät luista eikä rpm nouse vaihdon yhteydessä eikä ole mitään viipyilyjä. Paitsi nyt kun input rpm menee mitä sattuu. Vaihdot ovat vaan rumia pintakaasulla. Eikä ne vaihteet mene tupaan jysäyttämälläkään. Ehkä haen liikoja. Mut molen tottunut askiin mikä pintakaasulla vaihtaa mukavan pehmeästi. Vähänkin kun on enemmän kuormaa koneella niin vaihdot ovat heti jees.
XJR -00.

Vauxi
Viestit: 139
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja Vauxi » Pe Elo 02, 2019 10:05 pm

Ja taas eteni.
Jumppasin tänään johdinlevyn, TCC solenoidin ja uuden töpselin. Kiesin humistellessa idlellä huomasin että mitäs nuo tuossa paffilodussa on. No nehän oli ne suojakannet solkkujen päälle.. Noo ekankerran kun tekee ja vielä vihe tuli siinä että laitoin kannet samaan laatikkoon kun roskiin menevä vanha johdinlevy.. Jos ei vikoja ilmene ni täytyy käyttää vielä kerran auki ja naksauttaa suojat paikalleen.

Homma ei ollut mikään vaikea. Mut tosiaan ekankerran ikinä kun tommosta tekee niin kyllä siinä tuli ämpyiltyä tovin jos toisenkin. Koneiston ollessa pöydällä johdinlevy ja solkut irroitettuna, silmäilin sitä ja huomasin että 2kpl verkkosihtejä olivat puhtaat ja koneistetuilla pysty ja vaaka pinnoilla oli hyvin vähä mustaa kertymää. Käytin kuitenkin nuo pyöreät pienet sihdit irti ja ei niissä ollut mitää mujua. Kokeilin myös kaikkia solkkuja ajaa sähköllä ilman PWM ää ja napse oli hyvä kaikissa muissa paitsi toisessa paksussa mötikässä. Sekin varmaan pelaa mutta ääni oli todella hento verrattuna viereiseen samanlaiseen. Resistanssikin oli täsmälleen sama. Olisin vaihtanut O renkaat solkkuihin mutta eipä ollut natsaavia kokoja. Pesasin mustan kertymän pois näkyviltä pinnoilta. Ai että jos osaisi niin olisin kyllä purkanut koneiston samaan syssyyn tiskausta varten. :shock:

Tuijotin livedataa tovin paikallaan ollessa ja kyllä input rpm seilaa edelleenkin. Mutta nyt siinä oli jonkinsortin logiikka. Ennenkuin nostin koneiston takas paikalleen, tökin triggeripyöriä askissa varovasti ja ei ne tuntuneet olevan irti tai mitään sellaista.

Äsken kävin suhaa pitkin maanteitä ja vähän konetietäkin herutellen vikavaloja esiin. Niitä ei ilmaantunut sen liki 100km matkalla.
Ajolleen aski alkaa olee ehkäpä sellainen kuin tuo on aina ollut. Ei mikään kermainen vaan noh, Saksalainen :D Vaihteiden muljauttelu poistui mutta turhanpäiväinen eestaas jumppaus on olemassa kun se lienee koodissa. Siitä johtuen 55-65kmh pitää ajaa kepistä 4 valittuna. Jos siis on C päällä. Jos ajaa D llä tuolloin niin aski ei oikeen tiiä millä se haluaa mennä. Se johtuu tietenkin siitä että 65kmh ajetaan viitosella ja turbiini lukossa mikä tarkoittaa noin 1200rpm. Siitä ei paljoa tarvii laskee niin turbiini poistuu ja vähä vielä jos laskee ni vaihetaan neloselle. Sit taas sama ylöspäin. S llä sama vauhti ei tuota ongelmia kun se ei viitosta tarjoa tuossa vauhissa. Onko tässä askissa 2 vaiheinen turbiinilukko? Tuntuu kuin se olisi lukittuna tasakaasulla tasasella tiellä ja kun tulee ylämäki ja annostan varpaallisen lisää niin ikäänkuin turbiin lukittuu kunnolla ja matka jatkuu.

Voi sanoo et nyt on kiesillä näytön paikka että tuleeko luottamus takaisin.. :lol:
XJR -00.

Vauxi
Viestit: 139
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja Vauxi » Pe Elo 09, 2019 8:30 pm

Askin häiriövalo syttyi eilen taas. Sama P0740. Olin havaitsevani myös että kun idleltä kaasua antaa varpaallisen niin inputshaft dippaa nollan kautta jonnekkin rpm alle. Aattelin että mitähä jos olis askin johtosarjassa katkosta sopivasti kun koneen "heilahtaessa" ikään kuin pätkäsis. No tänää ekaksi piippasin kaikki askiin menevät 13 karvaa tcu lle ja perään myös noin 3A lla kuormittaen. Kaikki on ok vaikka kuin temusin johtosarjaa ylhäältä ja alhaalta. Sitten otin skoopin esiin ja tutkailin molempien antureiden signaalia mitkä tulee askista. Koneen ollessa käynnissä ja vaihteiston P llä tuli molemmista antureista silmämääräisesti täsmälleen saman taajuuksinen signaali. Karvat eivät olleet kuitenkaan ristiin sulaneet kun ne sai näyttämään keskenään eriä siirtelemällä vaihde staagia ja löysäämällä jarrua pyörät ilmassa. Signaaleista päätellen voisi ajatella että outputshaft speed tulee jostain ihan muualta kuin askin sisältä. Signaaleissa ei myöskään näkynyt livedatasta tuttua dippaamista nollaan kun varpaallisen antaa kaasua eikä mitään vaelteluakaan mitä inputshaft näyttäisi tekevän.

Tästä ymmälläni kurkkasin TCU sisään ja totesin että ei siellä ollut mitään vikaa mutta juotin silti kaikki kampojen pinnit läpi. Kuormitin myös jännitteen ja maadoituksen.

Entiedä mitä tapahtui mutta jossain välissä kun starttasin taas niin kone alkoi käymään noin seitsemällä ja kaasua painaessa ei vastannut oikeistaan kukaan ja siitä kuin löysäsin niin se otti ja sammu. MIttaristossa luki lakonisesti että moottori sammui. No otin sitten ecu irti ja kurkkasin senkin sisään. Se ei ole yhtään samanlainen kuin x100 missä konkat vuotaa. Ei ollut yhtään mitään indikaatiota että tihkuis tai olisi edes turvonnut.

Sitten se taas toimi kotimatkalla kuiten tähäki asti. Saa nähä pääseekö sillä sunnuntaina Forssaan pitämään sadetta..

Löysinkin netistä toho vaihteisoon service manualin ja siinäpä seisoi noi nopeustunnistimien tiedot. Eli ne mittaa planeetta pyörästön nopeuksia. Siksi se P llä näyttää samaa. Näistä TCU laskee input shaftin nopeuden.
XJR -00.

Vauxi
Viestit: 139
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja Vauxi » La Elo 10, 2019 6:48 pm

Noniin. Tästä ne viat lähtee sitten isommin lentoon. :cry: Äsken en meinannut päästä pois rantakahvilan parkkikselta. Lähti ok tulille ja en päässyt kuin peruuttamaan ruudusta sivulle ja pari metriä eteenpäin. Siihe sammu sitten ja teksti että moottori sammui. Siitä piiiitkällä vieterillä käyntiin. Valitsin taas D ja sammui kuin seinään samalla ilmoituksella. Taas piiiiiiiitkällä vieterillä vaivailloisesti käyntiin. Sitten valitsin R ja kaasulla senverta ryntäytin taakseppäin että sai vähä vauhtia ja kone sammuneena rullasin takas ruutuun.
ns tupakin mittaisen tauon jälkeen lähti taas normaalisti käyntiin ja kaikki oli ok. Kunnes muutaman kilometrin jälkeen tuli rajoitettu suorituskyky ilmoitus.

Kotona sammuttamisen jälkeen koitin lukea koodeja ja niitä ei ollut. Ei askissa eikä moottorissa. Etiäinen on että ettei nyt olis kaksi tulossa kaksi vikaa päällekkäin. TAI sitten tuossa tilanteessa turbiinilukko oli päällä ja sillo kone kyllä sammuu kun paikallaan seisoo jarrua vasten tai tässä tapauksessa ensimmäisen kerran ajoin kävelyvauhtia.

Hohhoijakkaa.
XJR -00.

Vauxi
Viestit: 139
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja Vauxi » La Elo 17, 2019 2:43 pm

Nyt on ajeltu ja tuumailtu ja kyselty sekä lueskeltu. Tänää eksy vaihteistosta turbiini käyttö Volvon peräkonttiin. Maanantaina kiikutan sen korjattavaksi sekä samalla modattavaksi. Jospa sitten ongelmat olisivat tipotiessään.
XJR -00.

Vauxi
Viestit: 139
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja Vauxi » Su Elo 25, 2019 4:05 pm

Tere.
Tais turbiini olla vikavalojen syy. 8) Ajeltu on nyt kolmisen sataa kilsaa josta S llä ehkä 50km kaupungin keskustaa myöten. Keskusta-ajo kun ennen remppoja heruutti valon palamaan hyvin nopeasti. Ajolleen vaihteisto sivisty huomattavasti. Muljauttelu on poissa. Entinen C on nykyinen S ja nykyinen C on jotain paljon pehmeämpää vaihtotapahtumaa kuin koskaan mun aikana. Muutekin semmoiset "vaikean" alueen vaihdot siistiyty selkeästi. S-tilassa aski ei jysäyttele vaan on napakka. C llä vaihdot napakoituvat nyt kaasun asennon myötä. Askin irroitus oli aika suoraviivainen eikä sisältänyt mitään ihmeellistä. Tehtaan ohjeiden vastaisesti en irroittanut liitintelinettä eikä moottori todellakaan kääntynyt tulipeltiä kohden kun askin poisti vaan syyläriä kohden.

Turbaaniin tuli sisälle täys huolto laakereineen ja kitkalevyineen. Sekä myös todnäk ongelmien varsinaisena poistajana toimiva jousimodifikaatio turbiinilukkoon.
XJR -00.

nupaha
Viestit: 117
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja nupaha » Su Elo 25, 2019 8:23 pm

Vauxi kirjoitti:Tere.
Tais turbiini olla vikavalojen syy. 8) Ajeltu on nyt kolmisen sataa kilsaa josta S llä ehkä 50km kaupungin keskustaa myöten. Keskusta-ajo kun ennen remppoja heruutti valon palamaan hyvin nopeasti. Ajolleen vaihteisto sivisty huomattavasti. Muljauttelu on poissa. Entinen C on nykyinen S ja nykyinen C on jotain paljon pehmeämpää vaihtotapahtumaa kuin koskaan mun aikana. Muutekin semmoiset "vaikean" alueen vaihdot siistiyty selkeästi. S-tilassa aski ei jysäyttele vaan on napakka. C llä vaihdot napakoituvat nyt kaasun asennon myötä. Askin irroitus oli aika suoraviivainen eikä sisältänyt mitään ihmeellistä. Tehtaan ohjeiden vastaisesti en irroittanut liitintelinettä eikä moottori todellakaan kääntynyt tulipeltiä kohden kun askin poisti vaan syyläriä kohden.

Turbaaniin tuli sisälle täys huolto laakereineen ja kitkalevyineen. Sekä myös todnäk ongelmien varsinaisena poistajana toimiva jousimodifikaatio turbiinilukkoon.


Hieno homma. Jospa se projekti nyt lähtis helpottamaan.
Kuva
Kesäkissa XKR

Vauxi
Viestit: 139
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja Vauxi » Ma Elo 26, 2019 6:04 pm

Hihhei. Autossa oli kuin olikin 2 vikaa päällekkäin. Tänää ruuhkanyinnässä tuli lievä nykäys ja hätkäytölle kiesi. Tälläkertaa en sammuttanut kun hain ids kotoota. Tuloksena oli askissa 0 koodia ja motorissa 1. P1647. Annoin hiukan koneen jäähtyä ja käväsin piikittämässä yleismittarilla 1. lambdojen lämmitysvastuksia. Kuskin puolen lanka poikki. Apparin puolen aika lähellä oikosulkua. Mutta putki ja siten lanka olivat vielä oikein kuumia jotenka lähinnä luin arvon että se ei ole poikki. Miksi se aina on se vaikeampi puoli mikä on klesana. :cry:
XJR -00.

Vauxi
Viestit: 139
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja Vauxi » Ke Elo 28, 2019 8:02 pm

Vaihtelin lambdan ja pöydällä tarkistin että lanka oli poikki ja että oikean puolen langan resistanssi on aikalailla sama kuin uuden vasemman.
XJR -00.

Vauxi
Viestit: 139
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: x308 kevään rojektit ja ongelmat

ViestiKirjoittaja Vauxi » Su Syys 01, 2019 11:27 am

Jykkepoika kirjoitti:Tiesithän että ahtoja on rajoitettu paikaltaan lähtiessä? Jos oikein muistan niin vaatii n. 16km/h nopeutta jotta alkaa ahtamaan kunnolla ja juurikin siksi ettei renkaat jauha tyhjää.


Tämä mielessä testasin vielä kerran nyt viileällä raikkaalla kesäyön ilmalla että miten irtoaa pilkulta. Todella selkeästi 1. vaihteella buustia eio tyyliin yhtään. 2. Vaihteen nasahtaessa tupaan, onkin buusti sitten sen minkä ahtimesta irtoaa. Tehtaan ilmoittama alle 6s 0-100kmh on siten todella kaukana. Vetoja on kyllä siten että voima on tallella mutta aikaa tuhrautuu tohon ensimmäisen vaihteen aikana tapahtuvaan ootteluun.

Muuten kiesi on voimalinjan puolelta toiminut ok. Eikä tuokaan ole vika vaan ominaisuus mille ei tarvitse tehdä mitään.
XJR -00.


Palaa sivulle “Tekniikka”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa