Johtuneeko tuo 11 XJR:n litroista ja ahtimesta, mutta karvalakki-x308 meni 9:llä litralla maantiesatasen. Siis normaalissa 80-100 vauhdissa, ilman erityistä pihistely-yritystä.
Köpi
Johtuneeko tuo 11 XJR:n litroista ja ahtimesta, mutta karvalakki-x308 meni 9:llä litralla maantiesatasen. Siis normaalissa 80-100 vauhdissa, ilman erityistä pihistely-yritystä.
Olikos tähän kuristukseen jotain tieteellisempää keinoa kuin avartaa ahtimelle tulevaa kaulaa? Jäi viime kerran tekemättä kun oli ahdin pöydällä ja nyt kun tuo jakopääremppa jatkuu ja jatkuu niin voisi olla aikaa taas käyttää ahdinta pöydällä. Melko isoista tehonsaavutuksista puhuuvat tuolla brittifoorumeilla pienellä viilaamisella, ahdinta kerkesin jo viilaamaan ja testipyörityksen tietomäärällä, ainakin vinkuminen lisäänty ekspotentiaalisesti.Vauxi kirjoitti: ↑Ti Elo 10, 2021 7:58 pm
Kävin vähä illemmalla tuossa sitten ajamassa pari vetoa ja kerrankin ison veden takana oltiin tämmöisessä oikeassa. Kyllä siellä alipainetta löytyy. Alipaine alkaa muodostua noin 3300rpm jälkeen ja tietenkin pahenee lineaarisesti kohti vaihteen vaihtoa. Ollen 0.15bar 5900rpm. 0.15bar ei kuullosta äkkiä paljolta. Mutta kun ajattelee sen suurimpaan saavutettuun 0.8bar ahtopaineeseen mikä käväsee hetkellisesti 4700rpm kohdalla taulussa, niin on se ihan selkeä kuristus. Jos sit myös ajattelee että jos kuristuksen saa pois kokonaan koko kierrosalueelta niin sen suurin vaikutus alkaa näkymään 4000rpm jälkeen. Heti kun suurin ahtopaine on saavutettu paine putoaa heti alaspäin samalla kun alipaine on jo tuo yllä mainittu. Teoriassa tässä on siis saatavilla kahden tiivisteen hinnalla 0.15bar ahtopainetta lisää yläkierroksille ja vähän myös alemmaksi. Niin ja tietenkin kainalohiellä vinguttelemalla kaulan notkeammaksi. Väittävät myös että vaihtamalla kieltämättä tiukan kaasuläpän imuputken jälkimarkkinamalliseksi, saa myös lisää voimaa. Tuota en pysty sanomaan todeksi tai valheeksi kun en läppää ennen mitannut mitään. Kattellaan että mitä tapahtuu. Harmi kun eio tuota harrastelutonttia...
On se aina juhlallinen hetki kun saa kesäauton alle, täällä lähti jo tuo pikkuauto (Rover P6 3500) ajoon. Lähiseudun harrasteautotapaamisessakin käytiin jo neiti 17:n kanssa esittäytymässä eilen.