kas! mulla on mersu XKR -99

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
union jack
Viestit: 10
Liittynyt: Su Huhti 22, 2018 9:55 am

kas! mulla on mersu XKR -99

Viesti Kirjoittaja union jack »

Yllätyksekseni löysin MB n vaihdelaatikon mun Jaguarista :). Siellä on mersusta tuttu öljyvuoto sähköliittimessä. Se ei ole varsinainen ongelma. mm Kaha myy siihen korjaus sarjaa joka on kiitettävän täydellinen. Pohjan tiiviste, sihti , pultit ja se läpivienti holkki parannetuin tiivistein. En tiedä löytyykö jaggeen mutta kun ostaa MB hen niin ei ongelmaa. Mutta miten on tuo öljyn määrän tarkistus?? Käydessä, park vai N asennossa. onko tietoo vai pitääkö käydä Veholla kysäsemässä? Niin muuten, siinä sarjassa tulee myös lukko siihen tulppaan joka laitetaan mittatikun paikalle ;) Jos muuten joku kaipaa eriktyökalua etupyörän laakerienvaihtoon niin sen voi hakea täältä lainaan. Teetin jonkinlaisen version siitä. toimii
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: kas! mulla on mersu XKR -99

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi,
Onhan tuo kyllä ihan kohtuu yleinen tieto että Mersun vaihdelaatikko siellä pötköttää.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
henu
Viestit: 186
Liittynyt: To Elo 14, 2014 8:50 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: kas! mulla on mersu XKR -99

Viesti Kirjoittaja henu »

Löytyykö muuten kissakulmalta spesialistia tuohon 722.6 lootaan liittyen ?

Täältä löytyy sama mersun loota mutta jeepistä, kuumana laatikko sekoilee ja esim neloselle vaihto tapahtuu niin hitaasti että flippaa kierokset jos vedättää vaihtamishetkellä, vähän niiku luistas mutta kun se saa sen nelosen päälle niin ei tunnu luistavan, ongelma nimenomaan vaihtohetki.
Kylmänä toimii kaikki hyvin mutta kankeesti.

Öljyt vaihdettu samoin kun sähköpistoke ja conductorplate.
union jack
Viestit: 10
Liittynyt: Su Huhti 22, 2018 9:55 am

Re: kas! mulla on mersu XKR -99

Viesti Kirjoittaja union jack »

Lisää hauskoja yksityiskohtia kun etsiskelin keskusvoiteluöljyä :P . Sitä saa puuilosta :lol: .Siis sitä vihreää hydikkaöljyä jota käytetään katon avausmekanismissa.
pertti61
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 12:32 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Re: kas! mulla on mersu XKR -99

Viesti Kirjoittaja pertti61 »

Siis onks toi sitä samaa öljyä millä meidän XKR voiteli sunnuntaina keskikonsoolin :?:
union jack
Viestit: 10
Liittynyt: Su Huhti 22, 2018 9:55 am

Re: kas! mulla on mersu XKR -99

Viesti Kirjoittaja union jack »

Samaa öljyä millä meidän XKR voiteli keskikonsolin ja rvan alakerran :lol:
Vastaa Viestiin