XK8 x100 Pedal position sensor

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Vauxi
Viestit: 132
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

XK8 x100 Pedal position sensor

ViestiKirjoittaja Vauxi » Su Touko 19, 2019 10:48 am

Tere.
Kävin tuossa aamutuimaan ajelemassa coupella mikä ei satunnaisesti kierrä yli 4k rpm. Sit heti perään taas vetääkin. Tietäen että tps tunnistimissa on näissä ollut häiriöitä niin livedatalla syöksyin samantien logittamaan kaasuläpän asentoa(molempia ratoja) sekä pedaalin asentotunnistimen molempia ratoja. Vikaa en saanut ite esille vaikka annoin tohvelia moottori sammutettuna ja ajon aikana. Ohjearvoinahan IDS antaa että 0-5V skaala mutta käytännössä 0-4V. Tämä on kunnossa, ainakin datan mukaan. Havaitsin että yleisesti aina klesana oleva kaasuläpän tunnistin pelaa hienosti. Läppä kääntyy 100% asti joka kerta ja pedaali ylhäällä on muistaakseni jotain parin % luokkaa. Sen tarkkailuraita sensijaan ihmetytti ensimmäisenä kovasti. Sen jännite nousi hyvin nopeasti noin kahdesta voltista 5V iin ja jäi sinne makaamaan vajaan neljännes kaasun jälkeen. Onko ihan ookoo ?

Sit toinen mitä seurasinkin enemmän oli otsikon pedaalin asentotunnistin. Eli nimeomaan se mikä on vaijerin rullassa. Sen signaalit pitäisivät mennä koko alueen käsikädessä mutta tässä ei ne mene. 2. raita alkaa jätättää hurjasti juuri neljänneskaasun jälkeen. 1. nousee mageesti ongelmitta 3.8V asti mutta 2. jätättää hurjasti jääden vain 2.5 Volttiin. Taitaa olla kaputt. Mut mistä sellaisen saa ? En nimittäin löytänyt kuin vain tuota yleistä läpän tunnistinta.

Niin ja koodi on ja pysyy B0332. Eli nakutunnistin 2 ? Tämä kyllä aiheuttaa kaikkea mukavaa jos näyttääpi ajoittain väärin tai oikein.
XJR -00.

Vauxi
Viestit: 132
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: XK8 x100 Pedal position sensor

ViestiKirjoittaja Vauxi » Su Touko 19, 2019 1:41 pm

Kävin ulkona mittailemassa. Skooppia ei ollut tänään käytettävissä joten nakutunnistimien mittaus jäi vailinaiseksi.
Kaasuläpän tunnistimen signaalijännitteet olivat 0 ja 100% kaasun asennoilla 1.5 - 4V ja 0.7 - 4V. Kaasupedaalin eli vaijeripään potikan lukemat vastaavasti 0.6 - 4V ja 0.8 - 2.5V.

Nakujen signaalijännite oli 2.5V ja irroitettaessa pistoke se oli 5V jotenka se puoli kunnossa. Ykä ei näyttänyt koputteluun minkään sortin värinää mutta se ei vielä sano mitään ennekuin skoopittaa.

Mä äkkiseltään sanoisin että vaikka vika eiole nyt päällä eikä yleensä olekkaan niin pedaalin potikan jätättäminen noin paljon ei kuullosta kovin hyvältä.

Vikakoodin tuo B vähän hämää.
XJR -00.


Palaa sivulle “Tekniikka”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa