XF:n äänieristys Vm 2008

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Kitti
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 21, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

XF:n äänieristys Vm 2008

Viesti Kirjoittaja Kitti »

Löytyisikö jälleen apua äänieristykseen XF:n vm 2008 mistä päin sen aloittaisin? Olen pettynyt ko auton äänieristykseen verrattuna aiempaan jakkeeni XJ8 Vm 2000 mikä oli miellyttävän hiljainen verrettuna tähän XF:ään jonka äänieristys on samaa luokkaa kun vaimoni X:ässä melkein tekisi mieli käyttää korvatulppia joita käytän moottoripyöräillessäni, renkaat on vastaavat misukat molemmissa.
2008 Xj8 Daimler Supercharged V8 4,2 l
Vaimolla 2002 X-type Sport 2,5l
S-type V 6 3l 2003 Espanjassa
Lisäksi Zydapp KS 750 vm 1943
ja Harrikka 750 cc R vm 1936
skissa05
Viestit: 125
Liittynyt: To Joulu 09, 2010 10:56 pm
Paikkakunta: PK-seutu

Re: XF:n äänieristys Vm 2008

Viesti Kirjoittaja skissa05 »

Xf:n ei pitäisi kunnossa ollessaan olla kovin meluisa auto. Oletko tarkistanut että pyöränlaakerit ovat kunnossa, erityisesti etupyörän laakerit? Kuluneet voivat aiheuttaa kovan rengasmelun tyyppistä ääntä.
-----
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
XF_2009
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Kesä 12, 2019 1:43 am
Paikkakunta: Tampere

Re: XF:n äänieristys Vm 2008

Viesti Kirjoittaja XF_2009 »

Kitti kirjoitti:Löytyisikö jälleen apua äänieristykseen XF:n vm 2008 mistä päin sen aloittaisin? Olen pettynyt ko auton äänieristykseen verrattuna aiempaan jakkeeni XJ8 Vm 2000 mikä oli miellyttävän hiljainen verrettuna tähän XF:ään jonka äänieristys on samaa luokkaa kun vaimoni X:ässä melkein tekisi mieli käyttää korvatulppia joita käytän moottoripyöräillessäni, renkaat on vastaavat misukat molemmissa.
Käydään huomenna Tampereella ajamassa verrokiksi mun XF 2,7D? Itse valitan rengasmelua mutta muuten ei natinoita, eikä kattoluukku rämise.
___________________________________________
XF 2.7D vm-09 = = = EGR off - www.lisäätehoa.fi
Vauxi
Viestit: 658
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: XF:n äänieristys Vm 2008

Viesti Kirjoittaja Vauxi »

Suomen tiet ovat senverta karkeata että eiole autoa olemassakaan missä rengasmeteli ei nouse päälimmäiseksi tai ainakaan lähelle.
XJR -00.
XF_2009
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Kesä 12, 2019 1:43 am
Paikkakunta: Tampere

Re: XF:n äänieristys Vm 2008

Viesti Kirjoittaja XF_2009 »

Vauxi kirjoitti:Suomen tiet ovat senverta karkeata että eiole autoa olemassakaan missä rengasmeteli ei nouse päälimmäiseksi tai ainakaan lähelle.
Kyllä. Turun reissulla oli uutta pintaa ja hiljaista oli. Ja sitten se loppu.
___________________________________________
XF 2.7D vm-09 = = = EGR off - www.lisäätehoa.fi
Tapani
Viestit: 61
Liittynyt: To Tammi 25, 2018 4:46 pm

Re: XF:n äänieristys Vm 2008

Viesti Kirjoittaja Tapani »

Hei!
Jos kyseessä on enimmäkseen rengasmelu, voidaan sitä saada vaimenettua melunvaimennusmatoilla.
Yleensä kysessä on butyylipohjainen aine ( näyttää bitumilta),jossa on suojana ohut alumiinikerros.

Rengasmeluun voidaan suoraan vaikuttaa suojaamalla kotelot kyseisellä materiaalilla varsinkin jos
materiaalia liimataan suoraan pyöräkotelon peltipintoihin sinnelo lokasuojan alle.
Samaisen melunvaimennuksen voi toki suorittaa myös sisäpuolelta pyöräkotelon pintaan auton maton alle.
Miksei vaikka molemminpuolinkin?

Täältä voit saada myös lisää näkemystä miten sisämelua voidaa autossa vaimentaa.
https://www.stoprust.fi/aanieristys

Vaimennusmateriaalia esim:
https://autonvaimennus.fi/vaimennustuot ... yylimatot/

http://www.autosound.fi/index.php/esitt ... 014-1.html
Tämän vanhan lehden voi myös tilata suoraan autosoundista.

Muutaman auton äänieristyksen olen toteuttanut vuosein varrella ja voin sanoa että homma
toimii!
https://tapi.1g.fi/i/beab126c8b423f61c4e2e4771b42db0d
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: XF:n äänieristys Vm 2008

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Mulla oli aikanaan V70 Volvo ja siinä oli muoviset sisälokarit. Heitin noiden yläpintaan bitumimattoa ja kyllä hiljainen auto hiljeni vielä entisestään. Muovilokareissa on se etu, ettei tarvi miettiä korroosio-ongelmia. En tiedä miten on xf:ssä lokarit...
Ääneneristyshän toimii parhaiten mitä lähemmäs lähdettä sen saa.
Kuva
Kesäkissa XKR
Vastaa Viestiin