1999 XKR takamurikan kolahdus ykköselle vaihtaessa

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
Tsuppari
Viestit: 35
Liittynyt: Su Huhti 29, 2007 10:27 am

1999 XKR takamurikan kolahdus ykköselle vaihtaessa

ViestiKirjoittaja Tsuppari » La Heinä 06, 2019 8:47 am

XKR kun vaihtaa 1-vaihteelle mm risteyksiin pysähdyttäessä kuuluu omasta mielestä differentiaalista kohtuullinen kolahdus. Onko kardaanin laakerit murikassa menossä sököksi vai jokin muu?
12-6 välys takapyöriä liikuteltaessa on sellainen katsurikin sitä aina äimistelee ja tämä käsittääkseni tulee diffin vetareiden laakereista 9-3 välystä ei ole mutta tuo kolahdus ykköselle vaihtuessa vaivaa.

henu
Viestit: 165
Liittynyt: To Elo 14, 2014 8:50 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: 1999 XKR takamurikan kolahdus ykköselle vaihtaessa

ViestiKirjoittaja henu » La Heinä 06, 2019 9:03 am

Arvailua vaan mutta mulla kolahti 308:ssa tukivarren päässä oleva laakerointi kun oli väljistynyt.
Kuvan 15 laakerit oli siis väljät mutta senverran tiukat ja pänningissä et käsin ei meinannut saada välystä esiin.
https://www.jaguarforums.com/forum/atta ... h5134a.png

nupaha
Viestit: 115
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: 1999 XKR takamurikan kolahdus ykköselle vaihtaessa

ViestiKirjoittaja nupaha » Su Heinä 07, 2019 9:29 pm

Tsuppari kirjoitti:XKR kun vaihtaa 1-vaihteelle mm risteyksiin pysähdyttäessä kuuluu omasta mielestä differentiaalista kohtuullinen kolahdus. Onko kardaanin laakerit murikassa menossä sököksi vai jokin muu?
12-6 välys takapyöriä liikuteltaessa on sellainen katsurikin sitä aina äimistelee ja tämä käsittääkseni tulee diffin vetareiden laakereista 9-3 välystä ei ole mutta tuo kolahdus ykköselle vaihtuessa vaivaa.


Rakenteesta johtuen tuo ylös-alas liike on normaalia pyörän ollessa ylhäällä. Rajansa tietenkin siinäkin. Joku viisaampi voi sanoa, paljonko on paljon. :-) Itse en ole mittaillut liikettä.
Kuva
Kesäkissa XKR


Palaa sivulle “Tekniikka”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa