S-type parkkitutkan anturit

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
sefo
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2018 5:26 pm
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

S-type parkkitutkan anturit

Viesti Kirjoittaja sefo »

Onko S-type 2006 takatutkan antureihin pääsemiseksi pakko purkaa koko takamuovi (puskuri) pois? Vasemman puolen anturi viallinen todennäköisesti. Onko kellään kokemusta hommasta?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
Vile123
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 8:32 pm

Re: S-type parkkitutkan anturit

Viesti Kirjoittaja Vile123 »

Moi,
Itsellä oli x-typessä oikea reuna ja vasen reuna mykkänä. Helppo oli irrottaa ilman puskurin irrottamista. Anturi kahdella klipsillä kiinni, joita nostamalla (esim pikkuruuvarilla) irtoaa, kun samalla nätisti nitkuttelee. Tilasin Kiinasta Ebayn kautta todella halvalla 4kpl uusia ja hyvin pelaa toistaiseksi.

S-type ei minulle tuttu, mutta jospa tästä apua mikäli samankaltaisuutta.
EkoKatti
Viestit: 53
Liittynyt: To Syys 24, 2015 9:22 am
Paikkakunta: Petäjävesi

Re: S-type parkkitutkan anturit

Viesti Kirjoittaja EkoKatti »

Minulla "korjaantui" anturi kun puhalsin paineilmalla kourallisen hiekkaa pois sen "pesästä". En irroittanut puskuria, olikohan alakautta tai sitten joku suojamuovi tavaratilasta niin pääsi puhaltamaan.
Jaguar S-type R 2004
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: S-type parkkitutkan anturit

Viesti Kirjoittaja rado »

Ilmeisesti näissä paljon johtovaurioita eli anturit itsessään ehjiä ?
Minulla ainakin jää huutamaan ihan kuin este olisi just takanani vaikka kaikki anturit "napsuu" aivan samalla tavalla kun R-kytkee päälle.
Joku tunnistin haistelee vaan väärin eli luulee esteen olevan vieressä vaikkei mitään ole
skissa05
Viestit: 125
Liittynyt: To Joulu 09, 2010 10:56 pm
Paikkakunta: PK-seutu

Re: S-type parkkitutkan anturit

Viesti Kirjoittaja skissa05 »

sefo kirjoitti:Onko S-type 2006 takatutkan antureihin pääsemiseksi pakko purkaa koko takamuovi (puskuri) pois? Vasemman puolen anturi viallinen todennäköisesti. Onko kellään kokemusta hommasta?
Tuli tehtyä vaan etuanturit aikanaan omasta. Kannattaa katsella vaikka brittifoorumeilta linkkejä JTIS -softaan, joka on sen aikainen virallinen huoltomanuaali. Sen mukaan puskurin kuori pitää irrottaa, jos takaa anturi pitää vaihtaa. Lyhyesti tapahtuu seuraavasti:
-takapyörien takapuolelta auton alta 2 puskurin kuoren ruuvia / puoli irti
-takapyörien takaa pyöräkoteloista puskurissa kiinni olevat roiskesuojat irti (4 ruuvia/pulttiaj, jotta pääsee näkemään puskurin sisään
-nyt pitäisi näkyä ensimmäiset puskurin kuoren pultit jotka irrotettava (1/puoli)
-takakontin lattian verhoilu pois edestä
-tavaratilan verhoilun muovisuoja irti (6 ruuvia/pulttia). Tämä muovisuoja siis se tavaratilan ”kynnyksen” suoja.
-tavaratilan sivujen verhoilut auki, käsin käännettävä kiinnike yläosassa ja sitten pitäisi irrota nuo kannet
-takavalojen johdot irti, polttimohässäkkä irti (rear bulb assembly) kiinni muovisilla klipseillä (ihan samoin kuin vaihtais polttimoa
-sivuilla siellä verhoilujen takana olevat ohjausmoduulien kannakkeet/moduulit irti että näkee kolme kummallakin sivuilla olevaa puskurin kuoren kiinnityspulttia, ne irti
-perässä tavaratilan kynnyksen kotelon sisällä, jonka päältä irrotettiin tuo muovikuori aiemmin on neljä kiinnityspulttia
-auton pohjasta pitäisi löytyä vielä neljä ruuvia/pulttia ja nyt pitäisi kuoren lähteä irti

Toivottavasti tuosta on jotain apua. Oman kokemuksen mukaan painepesurit kannattaa pitää todella kaukana tuon ikäisten ja vanhempien jaggejen parkkitutkista - vaihdoin/vaihdatin aikanaan 2 edestä ja 2 takaa - ja kaikki menivät rikki välittömästi pesun jälkeen. (Piti kokeilla 2 kertaa ja unohtaa 1 kerta ennenkuin oppi, sitten ei enää ollutkaan ongelma niiden kanssaj
-----
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
Vastaa Viestiin