S-type parkkitutkan anturit
S-type parkkitutkan anturit
Onko S-type 2006 takatutkan antureihin pääsemiseksi pakko purkaa koko takamuovi (puskuri) pois? Vasemman puolen anturi viallinen todennäköisesti. Onko kellään kokemusta hommasta?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
Re: S-type parkkitutkan anturit
Moi,
Itsellä oli x-typessä oikea reuna ja vasen reuna mykkänä. Helppo oli irrottaa ilman puskurin irrottamista. Anturi kahdella klipsillä kiinni, joita nostamalla (esim pikkuruuvarilla) irtoaa, kun samalla nätisti nitkuttelee. Tilasin Kiinasta Ebayn kautta todella halvalla 4kpl uusia ja hyvin pelaa toistaiseksi.
S-type ei minulle tuttu, mutta jospa tästä apua mikäli samankaltaisuutta.
Itsellä oli x-typessä oikea reuna ja vasen reuna mykkänä. Helppo oli irrottaa ilman puskurin irrottamista. Anturi kahdella klipsillä kiinni, joita nostamalla (esim pikkuruuvarilla) irtoaa, kun samalla nätisti nitkuttelee. Tilasin Kiinasta Ebayn kautta todella halvalla 4kpl uusia ja hyvin pelaa toistaiseksi.
S-type ei minulle tuttu, mutta jospa tästä apua mikäli samankaltaisuutta.
Re: S-type parkkitutkan anturit
Minulla "korjaantui" anturi kun puhalsin paineilmalla kourallisen hiekkaa pois sen "pesästä". En irroittanut puskuria, olikohan alakautta tai sitten joku suojamuovi tavaratilasta niin pääsi puhaltamaan.
Jaguar S-type R 2004
Re: S-type parkkitutkan anturit
Ilmeisesti näissä paljon johtovaurioita eli anturit itsessään ehjiä ?
Minulla ainakin jää huutamaan ihan kuin este olisi just takanani vaikka kaikki anturit "napsuu" aivan samalla tavalla kun R-kytkee päälle.
Joku tunnistin haistelee vaan väärin eli luulee esteen olevan vieressä vaikkei mitään ole
Minulla ainakin jää huutamaan ihan kuin este olisi just takanani vaikka kaikki anturit "napsuu" aivan samalla tavalla kun R-kytkee päälle.
Joku tunnistin haistelee vaan väärin eli luulee esteen olevan vieressä vaikkei mitään ole
Re: S-type parkkitutkan anturit
Tuli tehtyä vaan etuanturit aikanaan omasta. Kannattaa katsella vaikka brittifoorumeilta linkkejä JTIS -softaan, joka on sen aikainen virallinen huoltomanuaali. Sen mukaan puskurin kuori pitää irrottaa, jos takaa anturi pitää vaihtaa. Lyhyesti tapahtuu seuraavasti:sefo kirjoitti:Onko S-type 2006 takatutkan antureihin pääsemiseksi pakko purkaa koko takamuovi (puskuri) pois? Vasemman puolen anturi viallinen todennäköisesti. Onko kellään kokemusta hommasta?
-takapyörien takapuolelta auton alta 2 puskurin kuoren ruuvia / puoli irti
-takapyörien takaa pyöräkoteloista puskurissa kiinni olevat roiskesuojat irti (4 ruuvia/pulttiaj, jotta pääsee näkemään puskurin sisään
-nyt pitäisi näkyä ensimmäiset puskurin kuoren pultit jotka irrotettava (1/puoli)
-takakontin lattian verhoilu pois edestä
-tavaratilan verhoilun muovisuoja irti (6 ruuvia/pulttia). Tämä muovisuoja siis se tavaratilan ”kynnyksen” suoja.
-tavaratilan sivujen verhoilut auki, käsin käännettävä kiinnike yläosassa ja sitten pitäisi irrota nuo kannet
-takavalojen johdot irti, polttimohässäkkä irti (rear bulb assembly) kiinni muovisilla klipseillä (ihan samoin kuin vaihtais polttimoa
-sivuilla siellä verhoilujen takana olevat ohjausmoduulien kannakkeet/moduulit irti että näkee kolme kummallakin sivuilla olevaa puskurin kuoren kiinnityspulttia, ne irti
-perässä tavaratilan kynnyksen kotelon sisällä, jonka päältä irrotettiin tuo muovikuori aiemmin on neljä kiinnityspulttia
-auton pohjasta pitäisi löytyä vielä neljä ruuvia/pulttia ja nyt pitäisi kuoren lähteä irti
Toivottavasti tuosta on jotain apua. Oman kokemuksen mukaan painepesurit kannattaa pitää todella kaukana tuon ikäisten ja vanhempien jaggejen parkkitutkista - vaihdoin/vaihdatin aikanaan 2 edestä ja 2 takaa - ja kaikki menivät rikki välittömästi pesun jälkeen. (Piti kokeilla 2 kertaa ja unohtaa 1 kerta ennenkuin oppi, sitten ei enää ollutkaan ongelma niiden kanssaj
-----
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05