Auto siis nykii moottorijarrutuksessa ja kierroslukumittarin neula samassa tahdissa heiluu. Ehkä vähän yli kerran sekunnissa tuntuu jarrutus ja neula laskee vähän. Mikähän? Ollut samanlainen koko kesän ajoissa, ei pahene mutta ei paranekaan.
Ja muuten ajossa toimii kaikki ok. Vain moottorijarrutuksessa ikään kuin jarruttaisi välillä.
Nykiminen moottorijarrutuksessa?
Nykiminen moottorijarrutuksessa?
S-type R -05
Re: Nykiminen moottorijarrutuksessa?
Ilmeisesti automaatti kyseessä.Oletko tarkistanut öljytason. Auton pitääkin jarruttaa vai onko se sellainen lisäjarrutus sykäyksittäin.Voisi olla jonkun tunnistimen vika myös.Minun Daimlerissa jossa on TH 400 laatikko. Laatikko menee vapaalle 60 nopeuden alittuessa.Siihen saakka moottorijarrutksessa katkaisee polttoaineen syötön nollille.Onko näitä ominaisuuksia uudemmissa Jaguareissa en tiedä, mutta näistä tuli ajarus sensori viasta.
Re: Nykiminen moottorijarrutuksessa?
6-vaihteinen automaatti ZF6HP26. Kyllä se on lisäjarrutus sykäyksittäin, kun nostaa kaasun. Tasaisessa ajossa ja kiihdytyksessä toimii hyvin.
Öljyn taso tarkastettiin Jagfinn-korjaamossa.
Öljyn taso tarkastettiin Jagfinn-korjaamossa.
S-type R -05
Re: Nykiminen moottorijarrutuksessa? Ja kulutus ei mene nollaan- miksi?
Laitoin hetkellisen kulutuksen näyttöön ja totesin, että moottorijarrutuksessa kulutus ei mene lukemaan 0 litraa/100km. Se on jotain 3 litraa/100km ja 6 litraa /100 km välillä riippuen kai nopeudesta jotenkin.
Yleensä kai ruiskuautoissa kulutus menee nollaan moottorijarrutuksessa, kun polttoaineen syöttö katkaistaan.
Onko Jaguar poikkeus tästä vai onko polkimen yläasennonon/kaasuläppäkotelon/jonkin muun paikan tunnistin (onko sellaista tässä) viallinen tai jotain muuta häikkää, jolloin polkimen yläasento jää tunnistamatta? Voiko tällä olla jotain vaikutusta asiaan?
Miten teillä muilla käy, meneekö kulutus nollaan moottorijarrutuksessa?
Yleensä kai ruiskuautoissa kulutus menee nollaan moottorijarrutuksessa, kun polttoaineen syöttö katkaistaan.
Onko Jaguar poikkeus tästä vai onko polkimen yläasennonon/kaasuläppäkotelon/jonkin muun paikan tunnistin (onko sellaista tässä) viallinen tai jotain muuta häikkää, jolloin polkimen yläasento jää tunnistamatta? Voiko tällä olla jotain vaikutusta asiaan?
Miten teillä muilla käy, meneekö kulutus nollaan moottorijarrutuksessa?
S-type R -05
Re: Nykiminen moottorijarrutuksessa?
Ei minullakaan heti jarrutuksen alettua mene nollaan, mutta jos ajan 100km/t ja on alamäki että vauhti säilyy niin noin 3-5 sekuntia niin sitten näyttää nollaa.Tietenkin pieni viive vaikuttaa asiaan.Ehken sillä ei ole merkitystä Suomen olosuhteissa mutta vuoristossa asia on jo toinen.
Re: Nykiminen moottorijarrutuksessa?
Jääkö kaasu päälle eli siis laskeeko kierrokset vapaalla tasaisesti tyhjäkäynti kierroksille kun kaasun vapauttaa?roa kirjoitti:6-vaihteinen automaatti ZF6HP26. Kyllä se on lisäjarrutus sykäyksittäin, kun nostaa kaasun. Tasaisessa ajossa ja kiihdytyksessä toimii hyvin.
Öljyn taso tarkastettiin Jagfinn-korjaamossa.
Tyhjäkäynnin säätömoottori (onko R:ssä?) tai imuvuoto ainakin mahdollisia syitä.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Nykiminen moottorijarrutuksessa?
Tiedoksi vaan, että nykiminen loppui kokonaan, kun vaihdoin pohjapropusta 4L uutta öljyä zf lifeguard 6 ja laitoin sekaan tuubillisen Instant shudder fixx. En tiedä, kumpi vaikutti, mutta oireet hävisi.
Jos haluaa tehdä helposti ja vaihtaa sen 4L vielä kaksi kertaa, niin saa kolmella vaihdolla vaihtumaan 4+2.4+1.4= noin 8L, pari litraa jää vanhaa. Auton nosto ylös ja vaateriin on sen verran työlästä, tekisi mieli vaihtaa 2 krt samalla kertaa. Mutta miten uuden ja vanhan öljyn saa sekoittumaan ajamatta? Riittääkö käyttö tyhjäkäynnillä jonkun ajan x? Ja vaihteiden sahaaminen? Kierrosten nosto?
Jos haluaa tehdä helposti ja vaihtaa sen 4L vielä kaksi kertaa, niin saa kolmella vaihdolla vaihtumaan 4+2.4+1.4= noin 8L, pari litraa jää vanhaa. Auton nosto ylös ja vaateriin on sen verran työlästä, tekisi mieli vaihtaa 2 krt samalla kertaa. Mutta miten uuden ja vanhan öljyn saa sekoittumaan ajamatta? Riittääkö käyttö tyhjäkäynnillä jonkun ajan x? Ja vaihteiden sahaaminen? Kierrosten nosto?
S-type R -05
Re: Nykiminen moottorijarrutuksessa?
Itse tein XJ8:n kanssa tuolla tavalla, eli vaihdoin vaihteiston öljyt kerran, annoin pyöriä tyhjäkäynnillä veto päällä moottorin lämpimäksi, välillä vaihten pakille, ja sitten seuraavana päivänä uudelleen. Öljyn taso laitetaan kohdalleen melko viileällä öljyn lämpötilalla, pitää antaa jäähtyä kunnolla välillä. Samalla vaihdoin jäähdytysnesteen samalla tavalla, tosin useamman kerran, päästin vain jäähdyttimestä aineet ulos vaihtojen välillä. Ja vielä ohjaustehostimenkin öljyt, pumppasin säiliöstä aina välillä vanhat ulos.
Vuosia pelasin vain kahden hallitunkin ja tukevien autopukkien kanssa. Sitten tuli Biltemaan tarjolle Quick Jack, mitä olin pitkään maailmalta jo seurannut. Hankin sen keväällä saman tein, eikä paluuta vanhaan enää ole
Jouko
Vuosia pelasin vain kahden hallitunkin ja tukevien autopukkien kanssa. Sitten tuli Biltemaan tarjolle Quick Jack, mitä olin pitkään maailmalta jo seurannut. Hankin sen keväällä saman tein, eikä paluuta vanhaan enää ole
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)