Jaguar x308 vm98 P1226

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
henu
Viestit: 186
Liittynyt: To Elo 14, 2014 8:50 pm
Paikkakunta: Kuopio

Jaguar x308 vm98 P1226

Viesti Kirjoittaja henu »

Moro
Jagge alotti viimekesänä heittämään punasta sanomaa rajoitettu suorituskyky aina sillointällöin, oranssi check engine valo ei syty.
Ongelma on vaan pahentunut ja nykyään tulee lähes päivittäin.
Nollautuu ja häviää kun virrat käyttää kiinni tai sen saa nollattua ajossa obd:n kautta jos nostaa kaasun juuri ennen kun painaa clear codes.
Ongelmaa ei myöskään esiinny jos ajelee cruise päällä mutta jos ajaa polkimella niin syttyy yleensä rauhallisesti ajaessa eli sillä alueella missä kaasun asento on normi maantieliikenteessä.

Aihetta googlaillessa törmää perinteisiin kaasuläppäkotelon ongelmiin ja technical bulletiin.
http://www.jagrepair.com/images/TSB/TSB ... charts.pdf
Tuolta löytyy ongelmat Mechanical guard sensor, Pedal sensor 1 different to Mechanical guard sensor ja Mechanical guard or actuator stuck open.
Autossa on alkanut nyt tuntua ehkä jokseenkiin kuollut kohta polkimessa eli joku tps anturi sielä on varmaan menossa.

Kysymys kuuluu että joko tänäpäivänä joku on löytänyt tuohon kaasuläppä kokonaisuuteen varaosia ?
Uutta ei tietenkään kiinnosta ostaa koska hinta ja nopeesti katottuna kunnostaminen taitaa ottaa aikansa kun pitäs lähettää koko hässäkkä ulkomaille.

Parivuotta uudempaan aj-v8 koneeseen vaikuttaa löytyvan tps anturia irtonaisena mutta onko 98-00-> tapahtunut jotain muutosta antureiden välillä kun sivustot väittää sen käyvän muistaakseni 00->
Vauxi
Viestit: 658
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: Jaguar x308 vm98 P1226

Viesti Kirjoittaja Vauxi »

Vuonna 2000 vaihtui moottori aj27 ksi ja samalla kaasuläppäkotelokin.
XJR -00.
henu
Viestit: 186
Liittynyt: To Elo 14, 2014 8:50 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jaguar x308 vm98 P1226

Viesti Kirjoittaja henu »

Tämä tuli toistaiseksi kuntoon uudella käytetyllä kaasuläppäkotelolla, briteistä muutamalla kympillä löyty jostain ladon perukoilta.
Vastaa Viestiin