XJ-8 käynnistys ongelma
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma Syys 03, 2012 12:01 am
- Paikkakunta: Espoo
XJ-8 käynnistys ongelma
Muiden kesäkiireiden takia kesäautoni XJ-8 vm 99 V-8 koneella jäi seisomaan normaalia pidempään keväällä. Sitten kerran käynnistystä yrittäessäni, se luultavasti kasteli tulppansa tai jotain. Onko tähän jotain patenttilääkettä, vai tulee sylinterit kuivata tulppia poistamalla. Onko kokemusta?
Re: XJ-8 käynnistys ongelma
Saitko auton käyntiin? Tuolle moottorille on ominaista, että jos avain lipsahtaa kesken käynnistyksen niin ei tahdo sitten käynnistyä. Vaatii pitkää sahausta ja sitten lähtee vaivalloisesti sylinteri kerrallaan, kaasulla pitää auttaa. Mutta kun on käynnissä niin kaikki on taas ok eikä toistu. Samoin on joskus ollut keväällä ensikäynnistyksessä, mutta ei joka kerta.
On siis normaalia. Taitaa johtua siitä, että moottorinohjain saa antureilta sekavia tietoja ja siksi ohjaa toimintaa väärin siinä alussa.
Jouko
On siis normaalia. Taitaa johtua siitä, että moottorinohjain saa antureilta sekavia tietoja ja siksi ohjaa toimintaa väärin siinä alussa.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: XJ-8 käynnistys ongelma
FJDC Facebook ryhmästä (https://www.facebook.com/groups/1076821 ... oup_header)Kissimirri69 kirjoitti:Muiden kesäkiireiden takia kesäautoni XJ-8 vm 99 V-8 koneella jäi seisomaan normaalia pidempään keväällä. Sitten kerran käynnistystä yrittäessäni, se luultavasti kasteli tulppansa tai jotain. Onko tähän jotain patenttilääkettä, vai tulee sylinterit kuivata tulppia poistamalla. Onko kokemusta?
Jos tankissa on ollut e95 niin kaikki se ensin pois tankista letkulla lappoamalla ja tilalle 10L Shell 98 V-Poweria.
Kaasu pohajaan (kickdown myös!) 30sec starttausta ja sitten 5min tauko että laturi & starttti saa jäähtyä. sama x3.
Sitten neljäs ilman kaasua, ja pitäs lähtee eloon. Savuttaa sit hetken aika ruhtinaallisesti.
t
parts@jagports.fi
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
Re: XJ-8 käynnistys ongelma
Jaguari on seissyt tämän kesän kun on tullut ajeltua T-birdillä. Käynnistyksiä olen tehnyt pari kertaa. Kun latasin akun ja laitoin kengän kiinni, menin suoraa starttaamaan. Käyntiin lähtö oli tosi vaikeaa, aivan kuin akķu olisi ollut tyhjä. Näin on käynyt Espanjassakin kun auto on seissyt puoli vuotta. Toisinaan auto on lähtenyt vajaalla akulla käyntiin kuin jänis makuulta. Nyt kun otin Jaguarin käyttöön muistin käyttää seuraavaa tapaa, joka on pakollinen T-birdissä. Siinä kun on virran pääkatkaisija peräloosterissa, jota tulee usein käytettyä akun säästämiseksi: Hälytys menee päälle, ellei paina kaukosäätimestä lukitusta pois. Jaguarissa lisäksi virta päälle ja pois kaksi kertaa, että bensan virtaus varmistuu. Tämä toiminto ei ainakaan ole huonontanut käyntiinlähtöä.
Parin viikon päästä Jaguarilla kohti Andalusiaa. Keväällä voin kertoa kuinka auto lähti käyntiin. T-birdissä on Jaguarin tekniikka, 4,0 koneella. Se on nettiautossa myynnissä, jos kiinnostaa katsella hyvän mielen tuovia kuvia avoautoilukauden lopuilla
Parin viikon päästä Jaguarilla kohti Andalusiaa. Keväällä voin kertoa kuinka auto lähti käyntiin. T-birdissä on Jaguarin tekniikka, 4,0 koneella. Se on nettiautossa myynnissä, jos kiinnostaa katsella hyvän mielen tuovia kuvia avoautoilukauden lopuilla
markus
XK8 Cabriolet -97 sapphire
XK8 Cabriolet -97 sapphire
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma Syys 03, 2012 12:01 am
- Paikkakunta: Espoo
Re: XJ-8 käynnistys ongelma
Muiden kiireiden takia on Jagge saanut seisoa käynnistymisongelman takia jo nyt 12 kk. Tänään aloin kaivelemaan tulppia esiin. Tulpat, jotka ovat melko hankalasti ensin suojapellin ja sitten puolien takana jemmassa, ovat melko ohuita. Tulppien keskianodi (vai Katodi) oli muodoltaan kuin sokeritoppa, eli ohut kartio. Onko se tarkoituksellinen muoto, vai onko anodi kulunut tuon muotoiseksi. Muuten tulpat näyttivät hieman kosteilta.
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XJ-8 käynnistys ongelma
Jep, sieltä pitäisi löytyä NGK iriduim tulpat joiden ulkonäkö poikkeaa hieman perinteisestä. Jotain tän näköistä siis https://www.race.fi/fi/product/45299a/ngk-sparkplugs
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise