https://imagizer.imageshack.com/img922/1160/JXsh7I.jpg
Osaako joku sanoa mikä osa kuvassa kyseessä? Löytyy auton alta ja ei ole varmuutta kuuluuko vaihteistoon vai mihinkä. muutama tippa öljyä oli tuosta välistä tullut ja pultti tuntui hieman löysältä varovasti kiristin ja saa nähdä auttoiko. Osa on siis muovia. Auto käynyt muutama kuukausi sitten edellisen omistajan toimesta huollossa jossa vaihdettiin kaikki nesteet vaihteistoon perään yms olisiko jokin tiiviste unohtunut välistä? Mitään tietoa netistä ei löytynyt kun koitin noilla teksteillä ettiä mitä osassa näkyy.
X type neliveto automaattivaihteisto öljyvuotoa
X type neliveto automaattivaihteisto öljyvuotoa
Viimeksi muokannut stuba, Ti Helmi 25, 2020 1:50 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: X type 3L neliveto automaattivaihteisto
Lähetä laajempi kuvastoa, kiitos.
Re: X type 3L neliveto automaattivaihteisto
https://imagizer.imageshack.com/img921/2903/Wq7rmD.jpg
Tuosta laajempaa kuvaa ei tähän hätään ei muuta ole. Pitkän etsinnän tuotoksena löysin tälläistä tietoa osasta. Ainakaan tuossa ei mitään tiivistettä näy ja jonkin sortin suoja vauhtipyörälle kyseessä ? Täytyy nyt katosa jos alkaa punaista vielä ilmaantumaan että mistä tulee. kuukausi sitten syyläri vaihdettu ja jäähdytinneste myös punaista ,mutta tuskinpa se sitä on vaikka sitäkin lenti vähän jokapaikkaan.
Tuosta laajempaa kuvaa ei tähän hätään ei muuta ole. Pitkän etsinnän tuotoksena löysin tälläistä tietoa osasta. Ainakaan tuossa ei mitään tiivistettä näy ja jonkin sortin suoja vauhtipyörälle kyseessä ? Täytyy nyt katosa jos alkaa punaista vielä ilmaantumaan että mistä tulee. kuukausi sitten syyläri vaihdettu ja jäähdytinneste myös punaista ,mutta tuskinpa se sitä on vaikka sitäkin lenti vähän jokapaikkaan.
Viimeksi muokannut stuba, Ti Helmi 25, 2020 1:20 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: X type 3L neliveto automaattivaihteisto
Oisko tuosta pääsy hammaskehälle ja turbiinin pulteille?
Range Roverissa vähän vastaava mutta pienempi.
Tuosta saa pyöritettyä esim ruuvimeisselillä moottoria.
Öljyähän tuolla ei saisi olla ja jos on niin joko laatikon pääakselin stefa tai moottorin kampiakselin päätystefa valskaa.
Öljyn väristä voi yrittää päätellä kumpi mutta työ yhtä inhottava molemmissa tapauksissa eli laatikko pois.
Range Roverissa vähän vastaava mutta pienempi.
Tuosta saa pyöritettyä esim ruuvimeisselillä moottoria.
Öljyähän tuolla ei saisi olla ja jos on niin joko laatikon pääakselin stefa tai moottorin kampiakselin päätystefa valskaa.
Öljyn väristä voi yrittää päätellä kumpi mutta työ yhtä inhottava molemmissa tapauksissa eli laatikko pois.
Re: X type 3L neliveto automaattivaihteisto
Otin kannen pois ja vauhtipyörä näytti puhtaalta yhdessä pultissa oli tummaa öljyn tapaista vähäsen. Mitähän tuommoisen stefan huoltokustannukset mahtaa olla? Täytyy seurata minkä väristä se nyt sitten vielä on jos vuotaa lisää.
Re: X type 3L neliveto automaattivaihteisto
Homma muuttuu mielenkiintoiseksi. Edellinen omistaja vaihdattanut öljypohjantiivisteen,kampiakselin etustefan ja venttiilikopan tiivisteet.
Viimeksi muokannut stuba, Ti Helmi 25, 2020 1:12 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: X type 3L neliveto automaattivaihteisto öljyvuotoa
Eipä tuossa mitään ihmeellistä ole.
Etustefa on voitu vaihtaa muttei tärkeintä eli takastefaa.
Se siellä valskaa ja se isotöisin joten menty sieltä mistä aita olisi ollut matalin.
Etustefa on voitu vaihtaa muttei tärkeintä eli takastefaa.
Se siellä valskaa ja se isotöisin joten menty sieltä mistä aita olisi ollut matalin.