S type 3,0 V6 vm. 2000 Jarrupalat

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Maukka
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Syys 16, 2019 1:27 pm

S type 3,0 V6 vm. 2000 Jarrupalat

Viesti Kirjoittaja Maukka »

Pitäisi vaihtaa taakse palat, onko jotain huomioitavaa? Ilmausruuvia löysälle ja männät sisään? Motonetti kysyy uusiin paloihin liittyen alustan numeroa, mistäs sellaisen löydän? Vai saisiko siihen palat vuosimallin perusteella? Mitään sähköjä sinne satulaan ei näyttänyt menevän, että tuskin mitään kulumisen anturia on... Onko parempaa paikka hommata osia kuin motonetti?
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S type 3,0 V6 vm. 2000 Jarrupalat

Viesti Kirjoittaja JNi »

Ei tarvitse avata ilmausruuvia, mutta mäntää pitää kiertää samalla kun työntää takaisin sisään, käsijarrun säätömekanismin takia. Muistaakseni tässä autossa vastapäivään, taisi olla Fordin peruja. Voi olla hankalaa ilman sopivaa työkalua, mutta niitä saa muutamalla eurolla.

Alustan numero, eli valmistenumerosarja, VIN-koodi, näkyy esim. rekisteriotteesta, tavaratilan peltiin meistettynä akun lähellä ja taitaa olla tarra kuljettajan oviaukossa ja ehkä tuulilasin alareunassa. Varminta on mennä vanhojen palojen kanssa kauppaan ja verrata. Osta samalla kova puhdistusharja, brake cleaneria ja kuparitahnaa. Kaikki liukupinnat ja -tapit kannattaa työstää puhtaiksi ja voidella. Viila ja hiekkapaperi ja puukonterä ovat hyviä myös.

Paras paikka hankkia osia on tilata Englannista osanumerolla, mutta Motonet on kyllä oikein hyvä.

Jos jarrupalassa on kulumisanturi ja uudessa osassa ei, niin sen johdon voi abikolla oikosulkea ja unohtaa. Kunhan sitten renkaiden vaihdon yhteydessä tms. pitää paloja silmällä. Ne kannattaa muutenkin ainakin parin vuoden välein irroittaa ja puhdistaa, samalla kun vaihtaa jarrunesteet.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
AVRO
Viestit: 209
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: S type 3,0 V6 vm. 2000 Jarrupalat

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Kuten edellä, mahdollisimman paljon infoa mukaan. Näissä on ainakin kahta eri jarrua eikä palat käy ristiin, tai käy vähän modaamalla mutta silloin palat palautuu vähän huonosti.
Männät saa kierrettyä kohtuu helposti sisään ilman erikoistyökalua. Kumeja ei toki kannata rikkoa.
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
Maukka
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Syys 16, 2019 1:27 pm

Re: S type 3,0 V6 vm. 2000 Jarrupalat

Viesti Kirjoittaja Maukka »

Kiitoksia.
Vaikka taisi tämä kyssäri tulla vähän väärälle osastolle, ehkä tuo tekniikka oli ollut oikea.
Ei saanut Motonetistä paloja juuri minun Jaguarin malliin, kuulemma Lucaksen palat. Tilasin Nippelistä.
Katsotaan miten käy kun saan ne.
Kiitoksen vielä kerran.
Vastaa Viestiin