XJ6, roikkuva katto

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Nakuttaja
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Syys 11, 2019 11:02 am

XJ6, roikkuva katto

Viesti Kirjoittaja Nakuttaja »

Hei. Hommasin vuoden 94 X300:n. Kaikin puolin hieno peli, mutta pari pientä viilattavaa kohtaa: sisäpuolen kattoverhoilu roikkuu, kuten melkein kaikissa ikäisissään Jaggeissa ja neljästä kaiuttimesta kolme särisee pahasti. Olsiko kellään neuvoa / kokemusta k.o. asioiden kuntoon laittamisesta?
tepukka
Viestit: 133
Liittynyt: Ke Marras 16, 2011 10:57 pm

Re: XJ6, roikkuva katto

Viesti Kirjoittaja tepukka »

Siihen on saatavana Briteistä valmis alkuperäisellä kankaalla oleva elementti joka taittuu rullalle ja sopii auton etuovesta sisään.Tai tee kuten minä että irrotin itse vanhan joka hieman kärsii pois ottaessa, ja päällystytin sen verhoomossa uudella melkein alkuperäisen värisellä kankaalla.Paikoilleen laitto on hieman väkivaltaista ja jos se murtuu jostain voi sen kohdan korjata ennen kiinnittämistä vaikka lasikuitumatolla.Elementti on muotonsa palauttavaa jos|kun siihen tulee taite
paikoilleen laittaessa.tai irrottaessa.On saatavana myös alkuperäistä kangasta Briteistä.Mulla kangas oli paksumpaa joka peitti ne taitokset elementissä näkymättömiin.Haittana on kattoluukun reunatiivisteen ahtaus jolloin tiiviste ei oikein sovi pellin ja elementin päälle.Kattoluukkua avattaessa elementin reuna luiskahtaa tiivisteen välistä.Lähinnä esteettinen haitta mutta roikkuvaan kankaaseen verrattuna mitätön.
Vauxi
Viestit: 658
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: XJ6, roikkuva katto

Viesti Kirjoittaja Vauxi »

Mulle tuli Myrtleltä uusi kattoverhoilu 308iin. Istuu paikalleen hienosti ja väri on jetsulleen.
XJR -00.
Nakuttaja
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Syys 11, 2019 11:02 am

Re: XJ6, roikkuva katto

Viesti Kirjoittaja Nakuttaja »

Hei. Kiitos neuvoista.
Ursus arctos
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2014 11:22 am

Re: XJ6, roikkuva katto

Viesti Kirjoittaja Ursus arctos »

Muutama vuosi sirren hankin ebaysta "sagging headliner pins" nimisiä ruuveja läpinäkyvällä kannalla. Maksoi ehkä vitosen ja olen edelleen tyytyväinen tulokseen.
- X300 4,0 Sovereign vm. 1996
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: XJ6, roikkuva katto

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Ursus arctos kirjoitti:Muutama vuosi sirren hankin ebaysta "sagging headliner pins" nimisiä ruuveja läpinäkyvällä kannalla. Maksoi ehkä vitosen ja olen edelleen tyytyväinen tulokseen.
Toinen "quick and dirty"-keino on paitapakkauksissa tulevat lähes nupittonat nuppineulat. Niillä kun laittelee (vinoon painellen) roikkuvat kohdat kiinni, niin äkkivilkaisulla kelpaa, nuppi on lähes huomaamaton.
Laitoin noin kaverin Ser3:n katon ja monta vuotta hän on pärjäillyt.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Kitti
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 21, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Re: XJ6, roikkuva katto

Viesti Kirjoittaja Kitti »

Minulla on Espanjassa S type ja sen roikkuvan katon korjasin sähkönitojalla, määly pitää olla riittävän pitkä että taipuu kankaan taakse.
2008 Xj8 Daimler Supercharged V8 4,2 l
Vaimolla 2002 X-type Sport 2,5l
S-type V 6 3l 2003 Espanjassa
Lisäksi Zydapp KS 750 vm 1943
ja Harrikka 750 cc R vm 1936
DiltWasney
Viestit: 280
Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am

Re: XJ6, roikkuva katto

Viesti Kirjoittaja DiltWasney »

Tuli vastaan melkoisen hyvä opasvideo XJ kattoverhoilun vaihtamiseen itse.

https://youtu.be/de-onCIHDL0
Vastaa Viestiin