X-Typessä toinen etupyöränlaakeri ääntää. Ajattelin siis vaihdattaa molemmat kerralla.
Mitä kaikkea tarvitsisi tilata, jos tilaisin osat briteistä tms.
Riittääkö pelkästään nämä:
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 1448012071
Vai pitääkö olla hub + bearing?
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2588428131
Vai pitääkö olla vielä jotain muuta?
Entä mitä olette mieltä, kuinka akuutti tilanne ääntävällä laakerilla on?
Laakeri äänsi noin 500km sitten vain 100+ vauhdissa. Nyt ääntää noin 50-70 vauhdissa, ei juurikaan 80-90 vauhdissa ja isommin taas 100+ vauhdissa. Ei mitään korvia särkevää huutoa mutta sen verran että sen kuulee.
Ollaan lomareissulla Etelä-Suomessa niin tässä pohdin, täytyykö alkaa hommata korjausta vielä tälle viikolle kesken loman vai tohtiiko ajaa vielä tarvittavat 600-800km ja viedä korjaamolle vasta kotosalla ensi viikon puolella. Mitä sanotte?
X-Type etupyöränlaakerit
X-Type etupyöränlaakerit
Jaguar X-Type Estate Business 2,0D vm. -07
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06
Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06
Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
Re: X-Type etupyöränlaakerit
Ota hub+bearing assembly, nämä kun ovat yleensä aika tiivis paketti niin pelkän laakerin vaihto voi olla vähintäänkin työläs ellei mahdoton rikkomatta napaa. Onko X-tyypissä ABS anturikin siinä napapaketissa? Jos napa on kiinni pikkupulteilla niin niiden hankinta ei ole pahitteeksi. Nämä siis tuntematta täysin ko. vaunun rakennetta ko. osilta.
Yleisellä tasolla murisevalla laakerilla voi ajaa. Tämä varauksella kun täältä netin takaa ei pysty analysoimaan tarkemmin, ja toki riski äkilliseen pahentumiseen on olemassa. Kirskunta yms huomattavan kova ääni, sekä selkeä välys on mielestäni syy lopettaa ajot heti.
Omilla vehkeillä on ajeltu ääntävillä laakereilla vaihtelevia kilsoja sadoista tuhansiin.
Yleisellä tasolla murisevalla laakerilla voi ajaa. Tämä varauksella kun täältä netin takaa ei pysty analysoimaan tarkemmin, ja toki riski äkilliseen pahentumiseen on olemassa. Kirskunta yms huomattavan kova ääni, sekä selkeä välys on mielestäni syy lopettaa ajot heti.
Omilla vehkeillä on ajeltu ääntävillä laakereilla vaihtelevia kilsoja sadoista tuhansiin.
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
Re: X-Type etupyöränlaakerit
Moro. Vähän myöhässä mutta kerkesitkö vaihtaa jo laakerit? Turhaan noita napoja alkaa vaihtamaan jos ei niissä mitään vikaa ole.
Jos siis kyseessä tuo 2,0d äksä niin palikathan ovat samat kuin mk3 mondeossa. Juutuubista löytyy opetusvideoita jos haluaa aiheeseen tutustua.
- Niko
Jos siis kyseessä tuo 2,0d äksä niin palikathan ovat samat kuin mk3 mondeossa. Juutuubista löytyy opetusvideoita jos haluaa aiheeseen tutustua.
- Niko
x-type 2,2d -06 executive estate
Mondeo 2,0 tddi -01
mondeo 2,5 -99
ex. sierra x3, escort,mondeo,focus
Mondeo 2,0 tddi -01
mondeo 2,5 -99
ex. sierra x3, escort,mondeo,focus