Morjens.
Kiitos ryhmään pääsystä.
Ensimmäinen brittiauto ja heti ongelmia. No ei vaiskaan vaan ihan mielenkiintoinen hankintahan tuo XF.
Tää valoasia lienee monelle tuttu?
Ostin äskettäin 2008, 2,7diesel XF:n. Heti totesin, että autossa on luvattoman surkeat halogeenit. No äkkiäkös sinne vaihtaa H7 ledit tilalle....tuumasin. Eipäs heitetty. Eli onko kellään oikotietä onneen ennen kuin revin umpiot irti, että mikä on kätevin adapteri saada ledit istumaan umpioon? Näkyy britti tehneen ihan ikiomat korvakkeet plugiin jolloin H7 oma kiinnitys ei sovi umpioon. Noissa ledeissä kun on se jäähdytysklunssi niin ei sovi auton orkkisplugin kanssa. Harmi, koska ihan kohtuu hinnalla saisi leditettyä keulan parempaan valaistukseen.
Toinen mieltä askarruttava ja hieman huolestuttava on pieni tärinä joka aina välillä kuulostaa hetkellisesti samanlaiselta jyrinältä kuin ajaisi asvaltin tärinäraitoihin. Ilmenee miten sattuu ja missä sattuu. Mun mielestä silloin ehkä kierrokset vaeltaa mutta en nyt ihan varma ole. Vaihteistoa aloin epäilemään. Aski tuntuu kyllä toimivan normaalisti. Tilasin varmuuden vuoksi vaihteiston öljynvaihdon pesuhuuhtelulla. Kuuluukohan askin öljynvaihto ollenkaan noiden XF:ien huolto ohjelmaan? Ainakaan huoltohistoriassa ei ollut mainintaa muuta kuin jossain vaiheessa "tarkastettu". Auto on juuri sisäänajettu eli just vajaat 300000km mittarissa.
XF:n H7 valot ledeiksi sekä merkillinen tärinä
Re: XF:n H7 valot ledeiksi sekä merkillinen tärinä
Suoraan tuollaisesta XF:stä ei ole kokemusta, mutta Porscheen tuli askarreltua H7-kynttilöiden tilalle Philipsin oikeat Ultinon-LED:t. Lumiselta löytyi kattava valikoima adaptereita, ja oikea aihio löytyi helposti kun lähetti kuvat asiakaspalveluun. Porschessa oli sen verran erikoinen kiinnitys, ettei mikään sopinut ihan suoraan, mutta pienellä dremelöinnillä ledit sai erittäin tukevasti kiinni ja tie on näkynyt (muita häikäisemättä) siitä saakka ihan eri tavalla.
https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus ... terit/405/
Yleisesti ottaen, nuo Philips X-tremeUltinon Gen2:t on kyllä erittäin hyvät. Valoa tulee paljon ja erittäin tasaisesti ilman hotspotteja. Mutta jotta vastaantulijat eivät häikäistyisi, niin auton umpion ja linssin/projektorin tulee olla varsin laadukas. Hyvässä valaisimessa valokuvio on noilla ihan yhtä tasainen ja tarkkarajainen kuin halogeneillä, valoa vaan tulee rutkasti enemmän.
https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus ... terit/405/
Yleisesti ottaen, nuo Philips X-tremeUltinon Gen2:t on kyllä erittäin hyvät. Valoa tulee paljon ja erittäin tasaisesti ilman hotspotteja. Mutta jotta vastaantulijat eivät häikäistyisi, niin auton umpion ja linssin/projektorin tulee olla varsin laadukas. Hyvässä valaisimessa valokuvio on noilla ihan yhtä tasainen ja tarkkarajainen kuin halogeneillä, valoa vaan tulee rutkasti enemmän.
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Re: XF:n H7 valot ledeiksi sekä merkillinen tärinä
Asensin käyttö ysäri Volvooni myös extreme ultinonit. Vaihdoin samalla umpioihin uudet lasit. Mittasin ennen ja jälkeen valokuvion koneella. Ledeillä kuvio pysyi lähestulkoon samana kuin H1 hehkulangoilla. Lähestulkoon tarkoittaa tässäkohtaa että todella helposti pysytään lain sallimassa raossa. Leimalle vaan vaihettava hehkut takas.
Tehoa on kyllä reippaasti enemmän. Lähestulkoon onnettomista tuikuista tuli aikasta hyvät lyhyet valot. Käytännön erona hehkuihin voin kertoa että kellertävät katuvalot ja märkä tie oli sellainen että oli täsmälleen sama oliko parkit vai ajovalot päällä. Nyt tiehen piirtyy valoa, kyltit näkyy kuin valaistut ja metsäänkin eksyy valoa.
Tehoa on kyllä reippaasti enemmän. Lähestulkoon onnettomista tuikuista tuli aikasta hyvät lyhyet valot. Käytännön erona hehkuihin voin kertoa että kellertävät katuvalot ja märkä tie oli sellainen että oli täsmälleen sama oliko parkit vai ajovalot päällä. Nyt tiehen piirtyy valoa, kyltit näkyy kuin valaistut ja metsäänkin eksyy valoa.
XJR -00.
Re: XF:n H7 valot ledeiksi sekä merkillinen tärinä
Automaattihan se siellä kiukuttelee.
Saattaa olla turbiininvaihto edessä jos kierrokset humppaa ja auto täristää isolla vaihteella 1300-1800rpm/min välillä?
Saattaa olla turbiininvaihto edessä jos kierrokset humppaa ja auto täristää isolla vaihteella 1300-1800rpm/min välillä?