Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
sefo
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2018 5:26 pm
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

ViestiKirjoittaja sefo » Ke Marras 27, 2019 1:58 pm

S-type 2006 ja ruostuneiden kynnysten korjaus. Oletteko käyttänyt 1,0mm "mustaa" peltiä korjauksiin? Jotain muuta?

Ehjästä kohdasta mitattuna ulkopelti vaikuttaisi olevan 1,0mm. Alasauma lähes koko matkalta turvonnut ruosteesta ja joutunee uusimaan isolta matkalta.

Netissä myytävät ulkopeltien korjaussarjat näyttäisivät olevan terävillä kulmilla kantattuna. Alkuperäinen muoto on kuitenkin pyöristetyillä kulmilla. Pitänee yrittää tehdä/teettää sopivat. Onneksi taaempi apurunko ei ole pilalla, vain pintaruosteessa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC

Coupe
Viestit: 425
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

ViestiKirjoittaja Coupe » Ke Marras 27, 2019 8:47 pm

Olen mäkin laittanut pari sarjaa S - Typen tarvikehelmoja hyllyyn tulevia tarpeita varten, mutta kun olivat hyvin pakattuja en mitannut paksuutta. Noin periaatteessa olen kuitenkin sitä mieltä että alustan osat, esim. helmat ja pohja, on tehtävä sähkösinkitystä millipiikiin (1,25) pellistä. On tiettyjä osia, esim. E - Typen ja XJ S. 1 - 3 tunkkien nostokohdat jotka vaativat vielä paksumman pellin. Sinänsähän tuskinpa kukaan tänä päivänä nostaa noita hiekkatiellä orkkis tunkeilla joten lienee turhaa maksimointia mutta...
2 x XJ Coupe S2 - 1977
E - Type - 1969
XJ6 S3 - 1985 tyhjä hyvä kori
XJ6 S3 - 1986 paalattu
S-Type 2,7 -2007 moottorivikainen

Avatar
sefo
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2018 5:26 pm
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

ViestiKirjoittaja sefo » Ke Marras 27, 2019 10:22 pm

Teetän peltisepällä oikean muotoista kourua 1,0mm mustasta pellistä. Vastaa alkuperäistä vahvuutta. Sinkityn käyttö hankaloittaa hitsaamista eikä höyryt ole kovin terveellisiäkään. Paljon menee tavaraa mutta onneksi ei ole kovin hankala paikka tehdä.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC

Coupe
Viestit: 425
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

ViestiKirjoittaja Coupe » To Marras 28, 2019 11:50 am

Ei pidä sotkea sähkösinkittyä ja kuumasinkittyä peltiä toisiinsa. Eri kamaa.
2 x XJ Coupe S2 - 1977
E - Type - 1969
XJ6 S3 - 1985 tyhjä hyvä kori
XJ6 S3 - 1986 paalattu
S-Type 2,7 -2007 moottorivikainen

pikkuposteljooni
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Tammi 08, 2018 12:20 pm

Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

ViestiKirjoittaja pikkuposteljooni » To Marras 28, 2019 12:07 pm

Itse laitatin tuollaiset, valmista kamaa ja ihan kunnon vahvuista.

http://ollikainen.fi/helmapelti-oikea-v ... d-OBOgzaUk
Jaguar S Type 2.7d 2005

baronisti
Viestit: 36
Liittynyt: Su Syys 08, 2019 9:42 pm

Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

ViestiKirjoittaja baronisti » Pe Marras 29, 2019 12:00 am

Eikös se s-typessä helmapelti jää muovilistan alle

rado
Viestit: 292
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

ViestiKirjoittaja rado » Pe Marras 29, 2019 6:45 pm

Kyllä jää.

JakeFly
Viestit: 81
Liittynyt: La Joulu 01, 2018 1:02 pm

Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

ViestiKirjoittaja JakeFly » Ti Joulu 17, 2019 9:06 pm

Tilasin itse Ollikaiselta 39,90e kpl. Varaudu hitsaamaan myös sisähelma ja osa pohjaa. Ollikaisen osa oli ainakin kunnollista ja paksua peltiä ja sopi todella hyvin paikoilleen.

Vaihdoin pellit muovihelman kiinnitysreikien alapuolelta, koska yläosa oli siisti eikä tarvinnut alkaa mallaamaan reikiä uuteen peltiin. Vaihtohelmat eivät muuten näy mistään vaikka olisikin erimuotoiset ja Ollikaisen osissa oli valmiiksi pokkauksesta n. 5cm pohjapeltiä, koska se on tarpeen. Ainoastaan tunkin paikat piti itse vahvistaa.
S-type 2.7D vm-05

Avatar
sefo
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2018 5:26 pm
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

ViestiKirjoittaja sefo » Ti Joulu 31, 2019 1:51 pm

Olisi ollut kivaa jos ulkopellin vaihto olisi riittänyt. Kantista sisäänpäin joutuu tekemään noin 5cm matkan ja kotelon sisälle jäävän pystyseinän suurelta osin. Takakulma pitää tehdä kokonaan uudestaan.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC


Palaa sivulle “Tekniikka”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa