Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
sefo
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2018 5:26 pm
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

Viesti Kirjoittaja sefo »

S-type 2006 ja ruostuneiden kynnysten korjaus. Oletteko käyttänyt 1,0mm "mustaa" peltiä korjauksiin? Jotain muuta?

Ehjästä kohdasta mitattuna ulkopelti vaikuttaisi olevan 1,0mm. Alasauma lähes koko matkalta turvonnut ruosteesta ja joutunee uusimaan isolta matkalta.

Netissä myytävät ulkopeltien korjaussarjat näyttäisivät olevan terävillä kulmilla kantattuna. Alkuperäinen muoto on kuitenkin pyöristetyillä kulmilla. Pitänee yrittää tehdä/teettää sopivat. Onneksi taaempi apurunko ei ole pilalla, vain pintaruosteessa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Olen mäkin laittanut pari sarjaa S - Typen tarvikehelmoja hyllyyn tulevia tarpeita varten, mutta kun olivat hyvin pakattuja en mitannut paksuutta. Noin periaatteessa olen kuitenkin sitä mieltä että alustan osat, esim. helmat ja pohja, on tehtävä sähkösinkitystä millipiikiin (1,25) pellistä. On tiettyjä osia, esim. E - Typen ja XJ S. 1 - 3 tunkkien nostokohdat jotka vaativat vielä paksumman pellin. Sinänsähän tuskinpa kukaan tänä päivänä nostaa noita hiekkatiellä orkkis tunkeilla joten lienee turhaa maksimointia mutta...
i
Avatar
sefo
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2018 5:26 pm
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

Viesti Kirjoittaja sefo »

Teetän peltisepällä oikean muotoista kourua 1,0mm mustasta pellistä. Vastaa alkuperäistä vahvuutta. Sinkityn käyttö hankaloittaa hitsaamista eikä höyryt ole kovin terveellisiäkään. Paljon menee tavaraa mutta onneksi ei ole kovin hankala paikka tehdä.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Ei pidä sotkea sähkösinkittyä ja kuumasinkittyä peltiä toisiinsa. Eri kamaa.
i
pikkuposteljooni
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Tammi 08, 2018 12:20 pm

Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

Viesti Kirjoittaja pikkuposteljooni »

Itse laitatin tuollaiset, valmista kamaa ja ihan kunnon vahvuista.

http://ollikainen.fi/helmapelti-oikea-v ... d-OBOgzaUk
Jaguar xj -04
baronisti
Viestit: 49
Liittynyt: Su Syys 08, 2019 9:42 pm

Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

Viesti Kirjoittaja baronisti »

Eikös se s-typessä helmapelti jää muovilistan alle
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

Viesti Kirjoittaja rado »

Kyllä jää.
JakeFly
Viestit: 81
Liittynyt: La Joulu 01, 2018 1:02 pm

Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

Viesti Kirjoittaja JakeFly »

Tilasin itse Ollikaiselta 39,90e kpl. Varaudu hitsaamaan myös sisähelma ja osa pohjaa. Ollikaisen osa oli ainakin kunnollista ja paksua peltiä ja sopi todella hyvin paikoilleen.

Vaihdoin pellit muovihelman kiinnitysreikien alapuolelta, koska yläosa oli siisti eikä tarvinnut alkaa mallaamaan reikiä uuteen peltiin. Vaihtohelmat eivät muuten näy mistään vaikka olisikin erimuotoiset ja Ollikaisen osissa oli valmiiksi pokkauksesta n. 5cm pohjapeltiä, koska se on tarpeen. Ainoastaan tunkin paikat piti itse vahvistaa.
S-type 2.7D vm-05
Avatar
sefo
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2018 5:26 pm
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Kynnyskotelon pellin vahvuus S-typessä

Viesti Kirjoittaja sefo »

Olisi ollut kivaa jos ulkopellin vaihto olisi riittänyt. Kantista sisäänpäin joutuu tekemään noin 5cm matkan ja kotelon sisälle jäävän pystyseinän suurelta osin. Takakulma pitää tehdä kokonaan uudestaan.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
Vastaa Viestiin