eFlexFuel S-Typeen

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
515I
Viestit: 26
Liittynyt: La Heinä 14, 2012 1:19 pm
Paikkakunta: Espoo

eFlexFuel S-Typeen

Viesti Kirjoittaja 515I »

Onko kokemuksia tai aikeita vaihtaa 3-litraista S-Typeä etanolikäyttöiseksi?
Sivuston https://eflexfuel.fi/info mukaan sopii myös 2006-malliseen ässään.

Kustannusarviokaan ei hirvitä, mutta tulisiko noin 15 000 vuosikilsan kulutuksessa merkittävää säästöä?
Ympäristövaikutus ensisijassa polttoaineen valmistuksessa. Omatunto puhdistuisi kuitenkin :roll: :P
- S-type 3.0 Autom. vm 2006 Jaguar Racing Green -
- CANNONDALE CAAD12 road bike
- COLNAGO WorldCup cycle-cross -
Hdjanne
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Marras 08, 2017 7:14 am

Re: eFlexFuel S-Typeen

Viesti Kirjoittaja Hdjanne »

Moro

Eipä ole ko puulaakin tuotteista kokemusta, mutta etanolista on (Saabien kanssa).
Mielestäni sillä on mukavampi ajaa kuin E95/98:lla. Pohjavääntöä tulee enemmän ja sitämyöten mm ohituskiihtyvyys paranee. Toki vaihdoin nykyiseen Saabiini hieman isommat suuttimet samalla kun se ohjelmoitiin.

Tuolla sivustolla on ihan mukavasti otettu kantaa tarvittaviin muutoksiin, mutta mielestäni ehkä hieman "markkinatalous edellä" henkeen sopivasti.
Pistän linkin Saab foorumin puolelle, missä ollaan käsitelty näitä juttuja kanssa Saabistien kesken. Muutama ketju kannattaa lueskella, siellä on ehdottomasti totuuden mukaisempaa arviota hyödyistä ja mahd haitoista.

https://foorumi.saabclub.fi/viewforum.p ... 3367585c64

Ai niin, itse en säästön kannalta ole asiaa ajatellut, vaan miellän etanolin kotimaiseksi "öljyksi" ja siksi muutin oman autoni aikoinaan Biopoweriksi.
Asioilla on tapana järjestyä..

Jaguar XE 2.0d MY16
Saab 9-5 Aero wagon MY04 Eko
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: eFlexFuel S-Typeen

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Laitoin reilu vuosi sitten S-typeen (3.0).
ABC nosti ainakin täällä treen seudulla etskun hintaa niin että ei taloudellisesti kannata.
Lisäksi tuo kyseinen laite on toteutettu huonosti,
laitteessa ei ole EMI/EMC suojausta koteloinnissa. :roll:
EMI/EMC suojaus on hoidettu piirilevyllä, joka kertoo ettei suunnittelija ole työskennellyt ennen ajoneuvo ympäristössä.
Ei autonvalmistajat huvikseen noita ohjausyksikköjä vuoraa metalliin.
Tästä johtuen aina vvt-solenoidin vetäessä laite menee vikatilaan joka aiheuttaa todella pahan rikkaana käynnin joka ei valmistajan mukaan pitäisi olla mahdollista.
Kyllästyin leikkimään laitteen kanssa ja otin pois.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Vastaa Viestiin