P0442
Re: P0442
EVAP rikki tai vuoto jossain.Koopee kirjoitti:Mistä tuollainen voisi johtua? V8 4.2 2003.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: P0442
Omassakin Jaguar XJ8 X350 2004 syttyi moottorinvikavalo menneellä viikolla ja koitin lukea iCarsoft i930 moottorinvikakoodit, mutta jaguar puoli lukijalla ei antanut lukea koodeja, mutta normaali OBDII puoli luki vikakoodit ja sain koodiksi P0442 ja P1000.
Tuon P0442 sain jo selvitettyä mihin viittaa, mutta tuo P1000 mihin se mahtaa viitata?
Koitin katsoa polttoainekorkkia, onko se kunnolla kiinni ja mahdollisesti oli ehkä hiukan löysällä. Mutta epäilen kyllä että josko vika jossain muualla.
Millainen homma tuo EVAP on katsoa ja tarkistaa tästä autosta?
Tuon P0442 sain jo selvitettyä mihin viittaa, mutta tuo P1000 mihin se mahtaa viitata?
Koitin katsoa polttoainekorkkia, onko se kunnolla kiinni ja mahdollisesti oli ehkä hiukan löysällä. Mutta epäilen kyllä että josko vika jossain muualla.
Millainen homma tuo EVAP on katsoa ja tarkistaa tästä autosta?
-
- Viestit: 280
- Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am
Re: P0442
Olikos joku pari tuolle koodille mikä tarkoittaa myös samaa ja siitäkään ei tarvitse välittää?
Re: P0442
Juu tuo P1000 on selvä. Mutta mistäs kannattais tuota P0442 vikaa lähteä kaivamaan? Poistin eilen tosiaan vikakoodit ja ajeltiin eilen sellainen vajaa 50km lenkki, eikä moottorinvikavalo syttynyt, joten ei tuo koodi kovin äkkiä ajossa tule. Mutta on nyt kaksi kertaa tullut ja olis kiva alkaa selvittelemään mistä vikaa alkais hakemaan.
Re: P0442
Sain nyt kolmannen kerran tulemaan tuon moottorivikavalon ja iCarsoft 930:lla luin koodit ja sama P0442 taasen.
Ihan kauniilla ajolla noin tunnin ajolenkin jälkeen kotipihalle juuri päästyäni niin vikavalo syttyi.
Näkeekö tuon EVAP:n vuodon jotenkin jos ottaisi kuskinetupyörän pois ja sisälokasuojan, eli onko siinä kohtaa mahdollista nähdä se vuoto jotenkin vai onko systeemi niin blommattu että korjata sitä ei voi vaan tilata automaattisesti uusi?
Mulla oli Porsche Cayennessa joskus samainen ongelma, että sytytti moottorinvikavalon ja siitä luettiin myös koodit ja evap vuotoa epäiltiin, ja Porschessa oli sellainen bensatankin korkki, että siinä jo korkin ohjeitten mukaan piti vääntää muistaakseni niin kireäksi että kuuluu kolme naksausta. Ja sen jälkeen ei enää sitä vikaa ilmennyt. Tässä Jaggen bensakorkissa ei sellaista ominaisuutta ole, että voi vääntää niin että kuuluu naksauksia. Toki voi olla että korkin tiiviste hiukan vuotaa, mutta saisko siihen jostain edukkaasti uutta korkkia tai tuohon jotain uutta toista tiivistettä jolla varmistaisi tiiviyden? Jos olette noita EVAP kannuja / yksiköitä tilannut, niin mistä ( SNG Barrat tms.... ?? )
Ihan kauniilla ajolla noin tunnin ajolenkin jälkeen kotipihalle juuri päästyäni niin vikavalo syttyi.
Näkeekö tuon EVAP:n vuodon jotenkin jos ottaisi kuskinetupyörän pois ja sisälokasuojan, eli onko siinä kohtaa mahdollista nähdä se vuoto jotenkin vai onko systeemi niin blommattu että korjata sitä ei voi vaan tilata automaattisesti uusi?
Mulla oli Porsche Cayennessa joskus samainen ongelma, että sytytti moottorinvikavalon ja siitä luettiin myös koodit ja evap vuotoa epäiltiin, ja Porschessa oli sellainen bensatankin korkki, että siinä jo korkin ohjeitten mukaan piti vääntää muistaakseni niin kireäksi että kuuluu kolme naksausta. Ja sen jälkeen ei enää sitä vikaa ilmennyt. Tässä Jaggen bensakorkissa ei sellaista ominaisuutta ole, että voi vääntää niin että kuuluu naksauksia. Toki voi olla että korkin tiiviste hiukan vuotaa, mutta saisko siihen jostain edukkaasti uutta korkkia tai tuohon jotain uutta toista tiivistettä jolla varmistaisi tiiviyden? Jos olette noita EVAP kannuja / yksiköitä tilannut, niin mistä ( SNG Barrat tms.... ?? )