XF:n konepellin BDS actuatoreiden vaihto

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Esso
Viestit: 12
Liittynyt: La Tammi 22, 2011 9:11 pm

XF:n konepellin BDS actuatoreiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Esso »

Onko kukaan joutunut näitä uusimaan? Mulla auton keula sai pienen tärskyn (joo, oli liukasta) ja molemmat panokset laukesivat jolloin konepelti nousi jalankulkijan turva-asentoon. Noita Actuatoreita löytyy kyllä varaosina, mutta pitääköhän anturitkin vaihtaa ja missähän ne mahtavat sijaita? Autollahan voi ajaa, mutta "tarkista jalankulkijan turvajärjestelmä" ilmoitus palaa punaisena mittaritaulussa ja ei sitä kovin kauaa viitsisi katsella.
Jiipee62
Viestit: 70
Liittynyt: To Tammi 31, 2019 9:11 am
Paikkakunta: Nummela

Re: XF:n konepellin BDS actuatoreiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Jiipee62 »

Ymmärtääkseni saranat ja bägit vaihtoon, konepeltikin saa selkäänsä ettei ainakaan helpolla enää istu. Resetointi tehtaan softalla, sdd. Antureita ei tarvitse uusia jollei fyysisesti rikki. Minulla purussa 2010 xf jossa vielä bägit ja saranat jäljellä.
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Esso
Viestit: 12
Liittynyt: La Tammi 22, 2011 9:11 pm

Re: XF:n konepellin BDS actuatoreiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Esso »

Kiitos nopeasta kommentista! Konepelti saatiin - kiitos osaavan asentajan - istumaan ihan ok mutta antureiden kunnosta ei ole tietoa. Tosin auton keulaan ei jäänyt törmäyksestä mitään jälkiä joten voisi olettaa että anturitkin ovat kunnossa. Mä voisin ostaa sulta ainakin nuo bagit, jos ne ovat myytävänä. Laittaisitko privaattiviestiä jos ok.
Jiipee62
Viestit: 70
Liittynyt: To Tammi 31, 2019 9:11 am
Paikkakunta: Nummela

Re: XF:n konepellin BDS actuatoreiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Jiipee62 »

Sait viestiä.
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Vastaa Viestiin