XF V8 vm 2008 Vikakoodeja

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Kitti
Viestit: 139
Liittynyt: Ke Syys 21, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

XF V8 vm 2008 Vikakoodeja

ViestiKirjoittaja Kitti » Pe Helmi 07, 2020 10:58 pm

Taasen olisin apua vailla XF V8 vm 2008 vikakoodejen kanssa; seuraavia tuli Torguella C0037 Alusta, P0500 Voimansiirto, spiid sensor, P0420 voiman siirto catalysaator tämä on tullut ennenkin, ajettu ehkä 3000km sen jälkeen, DSC valo palaa ja vakkari ei toimi, myös tuo jarrujen vika merkkivalo palaa
en tiedä olisiko mitään yhteyttä kun takapään ylätukivarret vaihdettiin viimeviikolla, kiitos taasen jo etukäteen jos joku minua valistaa.
Tuo P0420 ja P0500 tuli syksyllä kun ajoin liikenteenjakajan yli ja siinä oleva liikenneopaste raapi auton pohjaa, korjaamolla vain väittivät ettei se kuulu mitenkään tuohon vahinkoon?
Vanhin Jage 1990 XJ 6 Sovereign nykyisin poikani käytössä
Uusin 2017 ostettu 2008 XF V8 4,2 l
Vaimolla 2002 X-type Sport 2,5l
S-type V 6 3l 2003 Espanjassa
Lisäksi ei Jakkeja Zydapp KS 750 1943
ja Harrikka 750 cc R vm 1936

Ode
Viestit: 453
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: XF V8 vm 2008 Vikakoodeja

ViestiKirjoittaja Ode » La Helmi 08, 2020 8:45 am

c0037 on ABS-anturin herja vasemmalta takaa. p0500 vihjaa, että tietokone ei mielestään saa luotettavaa nopeustietoa. Kyseessä voi hyvinkin olla ABS (anturin, johdon, ...) -vika vasemmalla takana. ABS:n tietoja pyörimisnopeuksista käytettäneen myös nopeuden mittaamisessa siten, että vika ABS:ssä johtaa myös p0500-vikaan. Tämä on vain arvailua, sillä en tiedä kuinka XF:ssa homma tarkalleen pelaa.

Minun mielestä pohjakosketuksella voi hyvinkin olla tekemistä koodien kanssa. p0420, katalysaattorin vajaatehoisuuteen viittaava koodi, on läheisesti tekemisissä lambda-anturien kanssa ja siellähän ne ovat pakoputkessa auton alla. Voi olla esimerkiksi johto vioittunut jos pakoputki on ottanut kiinni ja liikkunut tavallista enemmän.

J
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997

s1jviita
Viestit: 330
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: XF V8 vm 2008 Vikakoodeja

ViestiKirjoittaja s1jviita » La Helmi 08, 2020 10:13 am

Tai sitten anturi mittaa ihan oikein kun katti on hajonnut pohjakosketuksessa.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096

Kitti
Viestit: 139
Liittynyt: Ke Syys 21, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Re: XF V8 vm 2008 Vikakoodeja

ViestiKirjoittaja Kitti » Su Helmi 09, 2020 8:12 pm

Kiitos taas vastauksistasi.
Nyt tuli peni pulma otin tänään auki tuon vasemman takapyörän anturin ja mittailin sitä ohmimittarilla mitään resistanssia se ai antanut eli onko se poikki en valitettavasti huomannut mitata onko se kondensaattori puhdistin sen ja laitoin paikoilleen ja tilasin Harrilta Hollalasta uuden anturin, hänkään ei osannut sanoa mikä on anturin systeemi, kapasitiivinen, induktiivinen vai magneeti ? Kun lähdin ajelemaan hallilta kotiin luin vielä nuo vikakoodit ja nollasin ne, vikavalot jäivät silti palaamaan, kävin kahvilla ja kun lähdin kaikki vikavalot olivatkin poissa DSC ja vakkari toimi?????
Vanhin Jage 1990 XJ 6 Sovereign nykyisin poikani käytössä
Uusin 2017 ostettu 2008 XF V8 4,2 l
Vaimolla 2002 X-type Sport 2,5l
S-type V 6 3l 2003 Espanjassa
Lisäksi ei Jakkeja Zydapp KS 750 1943
ja Harrikka 750 cc R vm 1936

vekasv8
Viestit: 2
Liittynyt: To Marras 28, 2019 10:28 pm

Re: XF V8 vm 2008 Vikakoodeja

ViestiKirjoittaja vekasv8 » Ma Helmi 10, 2020 9:38 pm

Liitin ollu vaan huonosti

Kitti
Viestit: 139
Liittynyt: Ke Syys 21, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Re: XF V8 vm 2008 Vikakoodeja

ViestiKirjoittaja Kitti » To Helmi 13, 2020 1:53 pm

Joko liitin tai sitten kun puhdistin sen anturin "möhkästä" niin lähti toimimaan.
Vanhin Jage 1990 XJ 6 Sovereign nykyisin poikani käytössä
Uusin 2017 ostettu 2008 XF V8 4,2 l
Vaimolla 2002 X-type Sport 2,5l
S-type V 6 3l 2003 Espanjassa
Lisäksi ei Jakkeja Zydapp KS 750 1943
ja Harrikka 750 cc R vm 1936

BreXFit
Viestit: 21
Liittynyt: To Marras 14, 2019 5:48 pm

Re: XF V8 vm 2008 Vikakoodeja

ViestiKirjoittaja BreXFit » To Helmi 13, 2020 6:09 pm

Miten iso homma tuo ABS anturin irroittaminen on? Joutuuko purkamaan miten paljon, että pääsee käsiksi?
Kun nyt en saa järjestymään aikaa mihinkään pajalle niin voisinpa ihan ajan kuluksi viikonloppuna availla ja katsoa josko sattuisi olemaan niissä jotain sotkua tai liittimet huonosti.
Ja pystyykö homman tekemää autotallissa hallitunkin avustuksella ulkopuolelta vai tarviiko mennä auton alle?

Vauxi
Viestit: 226
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: XF V8 vm 2008 Vikakoodeja

ViestiKirjoittaja Vauxi » Pe Helmi 14, 2020 10:10 am

Merkistä riippuen anturi lukee joko laakeria, napaa tai vetaria(joissain tapauksissa lautaspyörää). Vaihdon nopeus riippuu anturin mallista että onko se läpireikä mallinen tai vaan metallin kylkeen pultattavaa mallia. Vanhemmiten läpireikämalliset voi helposti joutua poraamaan pois. Mutta jokatapauksessa onnistuu kyllä autotallissa jos on normaalit autohommiin sopivat käsityökalut.

Jokatapauksessa pelkän hallitunkin varassa ei tehdä mitään muuta kuin auton alle sivusta kurkkimisia. Muuten aina pukki.
XJR -00.


Palaa sivulle “Tekniikka”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa