Sivu 1/1

XF V8 vm 2008 Vikakoodeja

Lähetetty: Pe Helmi 07, 2020 10:58 pm
Kirjoittaja Kitti
Taasen olisin apua vailla XF V8 vm 2008 vikakoodejen kanssa; seuraavia tuli Torguella C0037 Alusta, P0500 Voimansiirto, spiid sensor, P0420 voiman siirto catalysaator tämä on tullut ennenkin, ajettu ehkä 3000km sen jälkeen, DSC valo palaa ja vakkari ei toimi, myös tuo jarrujen vika merkkivalo palaa
en tiedä olisiko mitään yhteyttä kun takapään ylätukivarret vaihdettiin viimeviikolla, kiitos taasen jo etukäteen jos joku minua valistaa.
Tuo P0420 ja P0500 tuli syksyllä kun ajoin liikenteenjakajan yli ja siinä oleva liikenneopaste raapi auton pohjaa, korjaamolla vain väittivät ettei se kuulu mitenkään tuohon vahinkoon?

Re: XF V8 vm 2008 Vikakoodeja

Lähetetty: La Helmi 08, 2020 8:45 am
Kirjoittaja Ode
c0037 on ABS-anturin herja vasemmalta takaa. p0500 vihjaa, että tietokone ei mielestään saa luotettavaa nopeustietoa. Kyseessä voi hyvinkin olla ABS (anturin, johdon, ...) -vika vasemmalla takana. ABS:n tietoja pyörimisnopeuksista käytettäneen myös nopeuden mittaamisessa siten, että vika ABS:ssä johtaa myös p0500-vikaan. Tämä on vain arvailua, sillä en tiedä kuinka XF:ssa homma tarkalleen pelaa.

Minun mielestä pohjakosketuksella voi hyvinkin olla tekemistä koodien kanssa. p0420, katalysaattorin vajaatehoisuuteen viittaava koodi, on läheisesti tekemisissä lambda-anturien kanssa ja siellähän ne ovat pakoputkessa auton alla. Voi olla esimerkiksi johto vioittunut jos pakoputki on ottanut kiinni ja liikkunut tavallista enemmän.

J

Re: XF V8 vm 2008 Vikakoodeja

Lähetetty: La Helmi 08, 2020 10:13 am
Kirjoittaja s1jviita
Tai sitten anturi mittaa ihan oikein kun katti on hajonnut pohjakosketuksessa.

Re: XF V8 vm 2008 Vikakoodeja

Lähetetty: Su Helmi 09, 2020 8:12 pm
Kirjoittaja Kitti
Kiitos taas vastauksistasi.
Nyt tuli peni pulma otin tänään auki tuon vasemman takapyörän anturin ja mittailin sitä ohmimittarilla mitään resistanssia se ai antanut eli onko se poikki en valitettavasti huomannut mitata onko se kondensaattori puhdistin sen ja laitoin paikoilleen ja tilasin Harrilta Hollalasta uuden anturin, hänkään ei osannut sanoa mikä on anturin systeemi, kapasitiivinen, induktiivinen vai magneeti ? Kun lähdin ajelemaan hallilta kotiin luin vielä nuo vikakoodit ja nollasin ne, vikavalot jäivät silti palaamaan, kävin kahvilla ja kun lähdin kaikki vikavalot olivatkin poissa DSC ja vakkari toimi?????

Re: XF V8 vm 2008 Vikakoodeja

Lähetetty: Ma Helmi 10, 2020 9:38 pm
Kirjoittaja vekasv8
Liitin ollu vaan huonosti

Re: XF V8 vm 2008 Vikakoodeja

Lähetetty: To Helmi 13, 2020 1:53 pm
Kirjoittaja Kitti
Joko liitin tai sitten kun puhdistin sen anturin "möhkästä" niin lähti toimimaan.

Re: XF V8 vm 2008 Vikakoodeja

Lähetetty: To Helmi 13, 2020 6:09 pm
Kirjoittaja BreXFit
Miten iso homma tuo ABS anturin irroittaminen on? Joutuuko purkamaan miten paljon, että pääsee käsiksi?
Kun nyt en saa järjestymään aikaa mihinkään pajalle niin voisinpa ihan ajan kuluksi viikonloppuna availla ja katsoa josko sattuisi olemaan niissä jotain sotkua tai liittimet huonosti.
Ja pystyykö homman tekemää autotallissa hallitunkin avustuksella ulkopuolelta vai tarviiko mennä auton alle?

Re: XF V8 vm 2008 Vikakoodeja

Lähetetty: Pe Helmi 14, 2020 10:10 am
Kirjoittaja Vauxi
Merkistä riippuen anturi lukee joko laakeria, napaa tai vetaria(joissain tapauksissa lautaspyörää). Vaihdon nopeus riippuu anturin mallista että onko se läpireikä mallinen tai vaan metallin kylkeen pultattavaa mallia. Vanhemmiten läpireikämalliset voi helposti joutua poraamaan pois. Mutta jokatapauksessa onnistuu kyllä autotallissa jos on normaalit autohommiin sopivat käsityökalut.

Jokatapauksessa pelkän hallitunkin varassa ei tehdä mitään muuta kuin auton alle sivusta kurkkimisia. Muuten aina pukki.