S-type ei käynnistynyt ja vähän muutakin

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Maaria
Viestit: 30
Liittynyt: Su Maalis 22, 2020 7:58 pm

S-type ei käynnistynyt ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja Maaria »

Kiitos ryhmään pääsystä.

Meni ostamaan pilkkahintaan S-type 2.7 l v. 2008, joten vähän oletinkin, että ongelmia odotettavissa.
Eilen autoon tuli ilmoitus, että vakkari ei toimi. Ajoin auton levähdyspaikalle ja sammutin. Sitten tuo ei käynnistynytkään. Minkäänlaista pihahdustskaan ei kuulunut. Menin välillä ulos ja räpsyttelin avaimia ja jotenkin onnistuin saamaan jonkun hälytyksenkin päälle, koska alkoi armoton torven tuuttaus, joka lakkasi kun laitoin avaimet virtalukkoon. Mutta kehveli ei käynnistynyt. Olin jo soittamassa vakuutusyhtiöön, jotta tilaavat hinauksen.
Pamautin takaoven kiinni ja kuulin, että rattilukko "vapautui"
ja sitten auto käynnistyi normaaliksi. Mikä tuon aiheutti? En tiedä oliko tuolla oven sulkemisella mitään tekemistä asian kanssa.

Mistähän saisin suomenkielisen manuaalin. Minulla on vain saksankielinen.

Kenelle Etelä-Karjalassa kannattaa viedä Jagge korjattavaksi? Tuulilasin pyyhkimet eivät toimi kunnolla ja molemmissa avaimissa on vikaa. Ilmeisesti myös jakohihna oheisvermeineen pitää vaihtaa, koska huoltokirja on hukkunut, eikä ole tietoa onko vaihto tehty.
S-type 2.7 D v.2006
KariTalvio
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am

Re: S-type ei käynnistynyt ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja KariTalvio »

Mikäli vaihteenvalitsin jää ihan vähänkin niin ettei ole ihan perillä P asennossa, ei pihaustakaan tule.
Mikäli tuollaisen tekee, kannattaa kokeilla tuupata veihdekeppiä vielä ihan vähän eteen. Anturi on niin herkkä.
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: S-type ei käynnistynyt ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Maaria kirjoitti: Mistähän saisin suomenkielisen manuaalin. Minulla on vain saksankielinen.
https://www.jaguarlandroverliterature.c ... breadcrumb
Tämä ja muutakin mahdollisesti hyödyllistä löytyy Yleinen/Köpin FAQ:sta.
viewtopic.php?f=1&t=3319
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Vastaa Viestiin