Kyllä tässä nyt sellainen homma on että ei tahdo aika riittää kaikkiin projekteihin. Siksi myydään. Eli moottorin alakerta korjattu, kampiakseli koneistettu ja uudet laakerit ja öljypumppu. Uudet runkopultit ja kiertokangen pultit. Kone käy mutta herjaa että jako ois pielessä. Itse vähän epäilen sitä, mutta tarkistaa se pitää. Itse epäilen vvt solenoidin toimintaa, käydessä toinen asennossa 20 astetta ja toinen näyttää 50 astetta. Voi olla että puhdistus auttaa, molempiin kuitenkin virta tulee ja sähköisesti toimii. Siellähän on tosi tiukka metallisihti siinä solenoidissa. Ja jos se tukossa niin ei mikään ihme. Ei tullut mieleen silloin kun kone oli purettuna.
Laatikon öljyt kannattaa vaihtaa koska ei tiedossa milloin viimeksi vaihdettu. Mukaan tulee uudet laatikon jäähdytys putket.
Ilmastointi vaatii täytön koska putket oli irti koneremontin yhteydessä.
Perä kuulemma ääntää edellisen omistajan mukaan, mutta mukaan tulee toinen perä.
Kahdet renkaat, molemmat 20" vanteilla. Kesärenkaat huonot ja talvirenkaat uudehkot.
Pystyy ajamaan trailerille, en suosittele pitkää matkaa ajelemaan tuossa kunnossa kun seisonut muutaman vuoden ennen minulle tuloa.
Hinta tässä kunnossa 10000€ ja hinta on tiukka!
Hinta nousee jos itse kerkeen korjata.
Mittarissa 187tkm.
Varapyörän tilalla laadukas subbari ja vahvistin.
Löytyy myös nettiautosta jossa pari kuvaa. ID 13359761
Toni Kaastinen
0400-586851
2008 Jaguar XF 4.2 supercharged SV8
Re: 2008 Jaguar XF 4.2 supercharged SV8
Nyt on jopa yhteystiedot 
Re: 2008 Jaguar XF 4.2 supercharged SV8
Nyt alkaa mennä hermo tähän laitteeseen, nyt nopea kauppa niin 9000 eurolla vaihtaa omistajaa.
Kone pitää vielä nostaa pois että saa jaon kohdalleen. Hammasta purren yritän löytää inspiraatiota homman tekemiseen.
Kone pitää vielä nostaa pois että saa jaon kohdalleen. Hammasta purren yritän löytää inspiraatiota homman tekemiseen.
-
- Viestit: 245
- Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am
Re: 2008 Jaguar XF 4.2 supercharged SV8
Mikä siinä oli alkuperäinen vika mikä laittoi projektin käyntiin?
Re: 2008 Jaguar XF 4.2 supercharged SV8
Ei tarvitse nostaa konetta pois, onneksi. Jakopää nyt auki, sitten odotellaan uusia osia, että saadaan nippuun takaisin ja jako kohdilleen. Ja hinta nousee 
Re: 2008 Jaguar XF 4.2 supercharged SV8
Alkuperäinen vika oli laakerivika. 7 pytyn kiertokangen laakeri pyörähtänyt. Ei muuta vikaa.
Kampiakseli kiillotettu, ei tarvinnut hioa seuraavaan kokoon. Kaikki uudet laakerit ja öljypumppu. Nyt tulee vielä uusi jakopää sarja. Ja nyt vaihdetaan se laatikon öljyputket samalla. Kun konetta on nostettu ylöspäin.
Vvt-venttiilin o-renkaat uusitaan samalla, ja nokkien pultit.
Kampiakseli kiillotettu, ei tarvinnut hioa seuraavaan kokoon. Kaikki uudet laakerit ja öljypumppu. Nyt tulee vielä uusi jakopää sarja. Ja nyt vaihdetaan se laatikon öljyputket samalla. Kun konetta on nostettu ylöspäin.
Vvt-venttiilin o-renkaat uusitaan samalla, ja nokkien pultit.