O. XK8 NASTARENKAAT VANTEILLA

Autojen ja tarvikkeiden osto-ilmoitukset.
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

O. XK8 NASTARENKAAT VANTEILLA

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Ei tarvitse olla mitään extreme. 17 tuumaisetkin riittävät. Alut+nasta+mutterit.
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Sama juttu täällä ja samaan autoon.

Mulla on Coupe monta vetoa menossa eri paikoissa (Ruottin ja Saksanmaata myöden, että katsotaan josko löytyis jotain järkevää.

Infoan sinuakin mikäli saan jotain käsien ulottuville.
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

TALVIPYÖRÄT

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Huomasin että olit sittenkin pitkän akselivälin tilasta hankkinut lyhyen. :) Kohtahan ne talvipyörät olisi lain mukaan pistettävä alle. Infoa jos jotain järkevää löytyy.
Käsittelit muualla aihetta Keski-Euroopan kitkat, ja kyllä mun henk.kohtainen käsitys on että sinne ne kuuluvat - ei tämme. Ne on suunniteltu sekä toisille lämpötiloille että toisille nopeuksille. Meillä on ollut usea auto jossa mittaristoon on liimattu pieni tarra joka kertoo ettei ko. talvirenkailla sais ajaa yli 190 tai 210 km/H. Silloin vaaditaan renkaalta ihan eri ominaisuuksia kun että jos niillä ajetaan meidän pakkasilla satasen talvinopeusrajoituksen mukaan.
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Moro!

Joo se Daimler ei kuitenkaan ihan tyydyttänyt paikan päällä... Joku oli kuitenkin tuotava. :wink: Kumma juttu muuten oli se, että se Daimler oli kuin olikin SWB.. :shock:

Oon saanu aika paljon vastauksia, että että Bemarin 5 X 120 jaollinen vanne kävisi myös Jaggeen (jako 120,65 x 5). Yksi rengasliike taas sanoi, ettei kannata.

Maahantuojan virallinen vastaus:

"Niistä BMW vanteista. Virallisesti ei käy.
( olen kyllä nähnyt M5taiM3 replikat X-300 jaggen alla (XJ6 vm.95 eteenpäin)"

Että ota nyt sitten tässä selvää..

Infoan jahka saan lisäinfoa.
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

PULTTIJAKO

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Jaggessahan jako on 5 x 4,75 tuumaa. Bemarissa 5 x 120 mm.
Jos haluaa kokeilla, niin esim. Chevyssä (en pyt puhu noista Korealaisista) on sama 4,75 tuuman jako. Mä tiedän että on niitäkin jotka rinta rottingilla kertoo miten hyvin Bemarin pyörät toimii. Usea Jagge on kuitenkin niin kranttu pyöristään että mä en ainakaan lähde kokeilemaan.
Bemarista vielä sen verran että vanhemmassa 500-sarjalaisessa (E34) ET on luokkaa 30 (en viitsi mennä ulos sateeseen katsomaan) ja uudemmissa (E39 alkaen) se on etuvetoisten luokkaa 49. Bemarilla on siten haitattu vanteiden kierrätystä että vanhemmissa on pikkasen pienempi keskireikä kun uudemmissa. Eli vanhojen vanteiden keskireikää on suurennettu jotta ne sopisivat uudempiin. Onhan noita kikkoja.
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Viesti Kirjoittaja sinberg »

NONI!

Autossa nyt alla 235/50/18. Kummeina Nokialaiset Hakkapeliitta 5:t. Hieman pelkäsin äänentasoa, mutta ihmeen meluttomat rättikatosta huolimatta. Pitoa ainakin pitäisi löytyä parhaiten TM:n mukaan sekä lumella että jäällä.

Virallisestihan pitäisi olla 18" rengaskokona 245/45/18. Mutta tuo kapeampi rengas korkeammalla profiililla on lähes sama. Näyttää ja tuntuu hyvältä, eikä niin herkästi nouse loskakerroksenkaan päälle.
Viimeksi muokannut sinberg, Ti Huhti 03, 2007 1:05 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Avatar
jjj
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:45 pm
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Mikä on offset

Viesti Kirjoittaja jjj »

Hei

Mikähän offset noissa vanteissa on?
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mursu
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 3:34 pm
Paikkakunta: Kantvik

bemarin vanteet

Viesti Kirjoittaja Mursu »

Näin lyhyesti, miten minulle, joka en noista numeroista niin paljon ymmärrä, selitettiin asia.

Minulla on vm. -92 XJS:ssä talvivanteina 500-sarjan bemarin peltivanteet. Menivät heittämällä sisään, ei tarvinnut sorvata, ei mitään. Talvikumit ovat kokoa 205/65 15. Muistaakseni auton raideväli suureni suuruusluokkaa 3 millimetriä, olisiko siihen ollut syynä se, että tuo offset oli vähän eri. Mitään valittamista ajo-ominaisuuksissa ei ole ollut kolmena edellisenä talvena.
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Viesti Kirjoittaja sinberg »

En muista Offsettiä enää. Mutta oli hyvin lähellä tuota alkuperäistä 33:a.
Viimeksi muokannut sinberg, Ti Huhti 03, 2007 1:05 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
xk8
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Marras 27, 2006 11:06 am
Paikkakunta: Turku

Xk8 talvirenkaat

Viesti Kirjoittaja xk8 »

Tervehdys,
Vastaus rengaspulmaan !
Olisi myytävänä Xk8 aluvanteet 17" ( kromi ) + 225/55/17 Nokian hkpl 4 nastarenkaat. Vanteet 2 viikkoa vanhat ,renkaat myös uutta vastaavat.
Sopivat myös xj-sarjan autoihin :D
habahansu71
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 4:28 pm

Re: O. XK8 NASTARENKAAT VANTEILLA

Viesti Kirjoittaja habahansu71 »

Päivää, mikäs olisi hinta renkaille?
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: O. XK8 NASTARENKAAT VANTEILLA

Viesti Kirjoittaja Igor »

Luulis että noi on jo myyty, kun viesti on kuuden vuoden takaa... :)
Oli joskus: X308 XJR
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: O. XK8 NASTARENKAAT VANTEILLA

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Siis 520 bawarian vanteet kävisi XJ-S Jaggeen? Noita on meillä tallilla, mutta vaikka jako olisi sama, Jaggen pultit on paksummat. ET tai offsetista en tiedä. Chevyn jaosta tiedän että normijako henkilöautoissa on tuo 4.75, mutta suurin osa Chevyistä on lankkukylki piilojames farmareita missä 5.0 isojako niin kuin Buickeissa, Cadillaceissa sekä vanhoissa Lincolneissa missä iso jako, mutta vain 14 tuumaiset vanteet. Siis käykö jotkut Baader Meinhoff Wanteet mun 75 Lumppuun?
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: O. XK8 NASTARENKAAT VANTEILLA

Viesti Kirjoittaja Igor »

Penarin vanteet käy pienellä tekemisellä ainakin X300/308 ja XK8/R... jaossa on alle millin heitto, ja keskireiän joutuu sorvaan vähän isommaks. YMMV, itte en välttämättä lähtis yrittämään.
Oli joskus: X308 XJR
Vastaa Viestiin