Voi poistaa

Autojen ja tarvikkeiden osto-ilmoitukset.
XJ12C-76
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 8:26 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Voi poistaa

Viesti Kirjoittaja XJ12C-76 »

Huomasin että autostani puuttuu kokonaan vetoakselien sisempien ristinivelten suojat. Jos jollain nurkissa lojuu niin olisin kiinnostunut ostamaan. Eli kaksi peltiä rasvausreiällä ja kaksi ilman.

Pete
Viimeksi muokannut XJ12C-76, To Elo 28, 2008 4:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Viesti Kirjoittaja HEF »

Pete, yleensä noissa engelsmannien huolto ohjeissa nämä pellit suositellaan jätettäväksi pois.
Niistä saatava hyöty on ilmeisesti lähinnä kosmeettinen.
Hankalat asentaa, ja aina tiellä.
Ellet sitten ole perfektionisti :D
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Lojuu, muttei myytävänä

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Niin ja kai olen sitten perfektionisti, anteeksi vaan... :)

Eli mulla on, mutta ne olisi tarkoitus laittaa takaisin. Toinen lähti melkein irti ajossa coupésta kun italiaanot on laittaneet pakoputket kiinni sillätavalla, että toisella puolella on joku epäoriginaali kumiripustin ja takasillan mutka pääsi jossain asennoissa ottamaan kiinni em. suojapeltiin ja siitä sitten hioi pop-niitit irti.

Huomasin, että ovat varsin kalliita ostaa esim. SNG Barrattilta, ja ainakaan mulla ei rasvausreiästä ole mitään hyötyä kun auto ylhäällä ei siitä mitenkään saa prässiä osumaan ko. rasvanipaan, eli rasvausta varten joutuu kuitenkin ottamaan ko. pellit irti...ja sitten ne on aika hankalaa laittaa takaisin, ellei ole pakoputket yms. poissa tieltä, ehkä mieluiten koko takasilta pöydällä...

Muuten varsinkin noita sisempiä rasvanipoja kannattaa rasvata vähintäänkin joka vuosi ja tehtaan suosittamin km-välein. Takajarrut meinaan kuumentaa ko. paikkaa sen verran, että sieltä lähtee helposti rasvat kävelemään. Vaihdoin E-typeen kaksi vuotta sitten oik. puolen ristinivelen ja nyt pitää vaihtaa vasen puoli. Tai olisi pitänyt jo viime kesänä mutta kun en saanut oikean kokoista uutta heti, niin huolsin sen vanhan ja laitoin toisesta vaihdetusta ok nivelestä neulalaakerit ja uudet rasvat. Ei ole sen jälkeen pitänyt ääntä tai jurnuttanut yhtään, mutta ajattelin että hyvä sinne on uusi laittaa kun semmoisen ostinkin. Ko. nivelet on tosin XJ:hin huomattavasti edullisempia ja helpommin saatavia, niissä on kokoero, uudet ovat pienempiä. Laskivat vissiin 1960-luvulla varman päälle, ettei ainakaan nuo ristinivelet anna periksi!

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Viesti Kirjoittaja HEF »

Nuo ristinivelet ovat muistaakseni ihan vakiotavaraa, eli pitäisi löytyä mistä
tahansa esim. laakerikaupasta.
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

ne pienemmät kyllä

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

HEF kirjoitti:Nuo ristinivelet ovat muistaakseni ihan vakiotavaraa, eli pitäisi löytyä mistä
tahansa esim. laakerikaupasta.
Eli XJ6/12 ristinivelet kyllä, mutta nämä isommat vanhemmat (E-type, S-type) oli ainakin Helsingissä hankalampi löytää. Herttoniemestä sitten alkup. nivelien maahantuonti/akselipajasta löytyi. Varmaan saisi jostain halvemmalla (yli 70 euroa kpl) mutta olia ainakin taatusti oikea osa, jopa Made in England! ;-)

-Jakuvaari

JK. SNG Barrattilla siis noin £35/kpl, siis puolikas, eli yhteensä £140 +rahti! http://www.sngbarratt.com

Driveshaft Universal Joint Cover
Part No: C28844*
IRS models


Often missing or damaged. E-Types to XJ's every IRS Jaguar has them.
This is the half with the grease nipple access hole.
For the half without the access hole use part code : C23616*


Price:
£29.50 (exc. VAT)
Qty

£34.66 (inc. VAT)
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Viesti Kirjoittaja HEF »

Yess, ja siihen "grease nipple acces holeen" kuulunee sellainen
muovinen tulppa 8)
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Vastaa Viestiin