Huomasin että autostani puuttuu kokonaan vetoakselien sisempien ristinivelten suojat. Jos jollain nurkissa lojuu niin olisin kiinnostunut ostamaan. Eli kaksi peltiä rasvausreiällä ja kaksi ilman.
Pete
Voi poistaa
Voi poistaa
Viimeksi muokannut XJ12C-76, To Elo 28, 2008 4:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lojuu, muttei myytävänä
Niin ja kai olen sitten perfektionisti, anteeksi vaan...
Eli mulla on, mutta ne olisi tarkoitus laittaa takaisin. Toinen lähti melkein irti ajossa coupésta kun italiaanot on laittaneet pakoputket kiinni sillätavalla, että toisella puolella on joku epäoriginaali kumiripustin ja takasillan mutka pääsi jossain asennoissa ottamaan kiinni em. suojapeltiin ja siitä sitten hioi pop-niitit irti.
Huomasin, että ovat varsin kalliita ostaa esim. SNG Barrattilta, ja ainakaan mulla ei rasvausreiästä ole mitään hyötyä kun auto ylhäällä ei siitä mitenkään saa prässiä osumaan ko. rasvanipaan, eli rasvausta varten joutuu kuitenkin ottamaan ko. pellit irti...ja sitten ne on aika hankalaa laittaa takaisin, ellei ole pakoputket yms. poissa tieltä, ehkä mieluiten koko takasilta pöydällä...
Muuten varsinkin noita sisempiä rasvanipoja kannattaa rasvata vähintäänkin joka vuosi ja tehtaan suosittamin km-välein. Takajarrut meinaan kuumentaa ko. paikkaa sen verran, että sieltä lähtee helposti rasvat kävelemään. Vaihdoin E-typeen kaksi vuotta sitten oik. puolen ristinivelen ja nyt pitää vaihtaa vasen puoli. Tai olisi pitänyt jo viime kesänä mutta kun en saanut oikean kokoista uutta heti, niin huolsin sen vanhan ja laitoin toisesta vaihdetusta ok nivelestä neulalaakerit ja uudet rasvat. Ei ole sen jälkeen pitänyt ääntä tai jurnuttanut yhtään, mutta ajattelin että hyvä sinne on uusi laittaa kun semmoisen ostinkin. Ko. nivelet on tosin XJ:hin huomattavasti edullisempia ja helpommin saatavia, niissä on kokoero, uudet ovat pienempiä. Laskivat vissiin 1960-luvulla varman päälle, ettei ainakaan nuo ristinivelet anna periksi!
-Jakuvaari
Eli mulla on, mutta ne olisi tarkoitus laittaa takaisin. Toinen lähti melkein irti ajossa coupésta kun italiaanot on laittaneet pakoputket kiinni sillätavalla, että toisella puolella on joku epäoriginaali kumiripustin ja takasillan mutka pääsi jossain asennoissa ottamaan kiinni em. suojapeltiin ja siitä sitten hioi pop-niitit irti.
Huomasin, että ovat varsin kalliita ostaa esim. SNG Barrattilta, ja ainakaan mulla ei rasvausreiästä ole mitään hyötyä kun auto ylhäällä ei siitä mitenkään saa prässiä osumaan ko. rasvanipaan, eli rasvausta varten joutuu kuitenkin ottamaan ko. pellit irti...ja sitten ne on aika hankalaa laittaa takaisin, ellei ole pakoputket yms. poissa tieltä, ehkä mieluiten koko takasilta pöydällä...
Muuten varsinkin noita sisempiä rasvanipoja kannattaa rasvata vähintäänkin joka vuosi ja tehtaan suosittamin km-välein. Takajarrut meinaan kuumentaa ko. paikkaa sen verran, että sieltä lähtee helposti rasvat kävelemään. Vaihdoin E-typeen kaksi vuotta sitten oik. puolen ristinivelen ja nyt pitää vaihtaa vasen puoli. Tai olisi pitänyt jo viime kesänä mutta kun en saanut oikean kokoista uutta heti, niin huolsin sen vanhan ja laitoin toisesta vaihdetusta ok nivelestä neulalaakerit ja uudet rasvat. Ei ole sen jälkeen pitänyt ääntä tai jurnuttanut yhtään, mutta ajattelin että hyvä sinne on uusi laittaa kun semmoisen ostinkin. Ko. nivelet on tosin XJ:hin huomattavasti edullisempia ja helpommin saatavia, niissä on kokoero, uudet ovat pienempiä. Laskivat vissiin 1960-luvulla varman päälle, ettei ainakaan nuo ristinivelet anna periksi!
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
ne pienemmät kyllä
Eli XJ6/12 ristinivelet kyllä, mutta nämä isommat vanhemmat (E-type, S-type) oli ainakin Helsingissä hankalampi löytää. Herttoniemestä sitten alkup. nivelien maahantuonti/akselipajasta löytyi. Varmaan saisi jostain halvemmalla (yli 70 euroa kpl) mutta olia ainakin taatusti oikea osa, jopa Made in England!HEF kirjoitti:Nuo ristinivelet ovat muistaakseni ihan vakiotavaraa, eli pitäisi löytyä mistä
tahansa esim. laakerikaupasta.
-Jakuvaari
JK. SNG Barrattilla siis noin £35/kpl, siis puolikas, eli yhteensä £140 +rahti! http://www.sngbarratt.com
Driveshaft Universal Joint Cover
Part No: C28844*
IRS models
Often missing or damaged. E-Types to XJ's every IRS Jaguar has them.
This is the half with the grease nipple access hole.
For the half without the access hole use part code : C23616*
Price:
£29.50 (exc. VAT)
Qty
£34.66 (inc. VAT)
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________