XK8 -97 takakaiutin

Autojen ja tarvikkeiden osto-ilmoitukset.
dida
Viestit: 524
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:58 am
Paikkakunta: Tampere

XK8 -97 takakaiutin

Viesti Kirjoittaja dida »

Moro!

Löytyykö keneltäkään otsikon kaiutinta?

Tai jos löytyy tieto, millainen käy alkuperäisen paikalle, niin sekin otetaan kiitollisuudella vastaan. Panin auton talviteloille, tuli hiukan ahtaaseen paikkaan, enkä viitsi kaivaa sitä kaiuttimen takia esiin... Ellei nyt tärppää, niin keväällä uudelleen.
Matti

XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: XK8 -97 takakaiutin

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Moi.
Jouduin viime talven aikana tuon kaiutinpaketin ottamaaan pois edestä kun askartelin siihen pikkuikkunaan uuden koneiston kun vanha oli syönyt vaijerin... Jos vain pääset autoon sisälle niin ei ole paha rasti purkaa sitä takapenkin sivupaneelia pois ja kaiutin paketti on siinä sitten heti tyrkyllä. Mulla siinä paketissa on parikin kaiutinta, ehkä oli kolmekin. Kuitenkin paketti oli suht kivuton irroiteltava ja uuden kaiuttimen voi sitten väsäillä siihen vaikka pöydän ääressä, autossa sitä ei tarvi ähriä. Ämyrien kokoa en mitannut mutta ei ne muistikuvan mukaan mitään eksoottisia ollut. Näin siis ainakin vm 2000 avo XKR:ssä.
Noi elementtien koot saattoi löytyä ohjekirjasta tai ainakin JTIS:tä, muistelisin. Voin katsoa loppuviikosta kunhan kotiudun reissusta, jos se tieto sinua auttaa.
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
dida
Viestit: 524
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:58 am
Paikkakunta: Tampere

Re: XK8 -97 takakaiutin

Viesti Kirjoittaja dida »

Moro!

Taitaa Ärrässä olla pykälää fiksummat musavehkeet kuin tässä persaukisten mallissa :wink: . Vai olisiko joku jossain vaiheesa sitten vaihtenut jo elementin minun autooni?

Avasin tuon kotelon viime kesänä ja kuvittelin saaneeni kuntoon, mutta niin sitä ihminen erehtyy. Minä löysin vain yhden yksikartioisen kaiuttimen, joka tietyillä taajuuksilla on päättänyt ryhtyä naksumaan voimakkaasti. Ottaisiko kela kiinni magneettiin tai jotain?

Lähinnä ajattelin, että voin nyt hommata uuden elementin ja asentaa paikalleen keväämmällä, se ovi kun aukeaa kokonaiset 15 senttiä, enkä ole ihan niin hoikka... Onneksi on avoauto, niin pääsi kabiinista pois :D

Mutta toki otan kaiken tiedon aiheesta kiitollisuudella vastaan, jos uskot sen auttavan asiassa.

t.matti
Matti

XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: XK8 -97 takakaiutin

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Moi
Tälläiset tiedot löytyi JTIS:stä, kuvaa en osannut tähän liittää... :oops: se olisi varmaan selventänyt hieman lisää. Eli olit oikeassa, kaksi systeemiä löytyy, prerium ja base. Sulla on varmaan toi base jos kaiuttimia siellä takana on yksi/puoli. Preriumissa on toi subbari hässäkkä tungettu avomallissa sinne takapenkin sivuihin.
Mun tulkinnan mukaan sulla pitäis olla etuovissa ja siellä takana samanlaiset 152 mm kolmitie?? kaiuttimet. Tehoista ei ollut mitään mainintaa JTIS:ssä. Tää on sitten vain mun tulkinta, itse en kyllä uutta ostaisi mittaamatta vanhaa ensin...

Tässä JTIS:n antamat tiedot 97 malliin:

1= ovessa
2= takapenkin sivussa

Speaker Location - Convertible
1 Base System - 152 mm Triple Cone
2 Base System - 152 mm Triple Cone

1 Premium System - 152 mm Mid / Bass
2 Premium System - Enclosure with 152 mm Long Throw Sub-Woofer and 64 mm Mid Range
3 Premium System - Mirror Panel Tweeter
4 Premium System - Fascia 64 mm Mid Range
5 Premium System - Amplifier
6 Premium System - CD Autochanger
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Vastaa Viestiin