V12 moottori E Type ser3
V12 moottori E Type ser3
Hei!
Texasin E tyyppiin pitäisi jossakin vaiheessa saada nykyisen Ford V8 tilalle alkuperäinen tai museomiesten kelpuuttama moottori.
Auto muutoin aivan helmi mutta sopivaa konetta etsiskellään.
Ota yhteyttä mikäli kiinnostaa! AUTO ON MYYTY EIKÄ ENÄÄ
TARVETTA MOOTTORILLE
Sami Tikkanen
sami.tiki.tikkanen@gmail.com
Texasin E tyyppiin pitäisi jossakin vaiheessa saada nykyisen Ford V8 tilalle alkuperäinen tai museomiesten kelpuuttama moottori.
Auto muutoin aivan helmi mutta sopivaa konetta etsiskellään.
Ota yhteyttä mikäli kiinnostaa! AUTO ON MYYTY EIKÄ ENÄÄ
TARVETTA MOOTTORILLE
Sami Tikkanen
sami.tiki.tikkanen@gmail.com
Viimeksi muokannut xke-68, La Huhti 26, 2014 9:54 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
----XKE-68----
Jaguar E type OTS -68
Jaguar MK2 3,8 -62
Morgan +8 3,5V8 -82
Jaguar E type OTS -68
Jaguar MK2 3,8 -62
Morgan +8 3,5V8 -82
Re: V12 moottori E Type ser3
Terve,
Tsemmpiä projektiin, mulla ei ole sopivia osia, kun olen pysynyt pääosin noissa kuusisylinterisissä.
Klubi-illassa kun nähtiin niin pelkäsin valmistenumeron perusteella, että OTS:si saattaisikin olla vuodelta 1967 (kuten on kerhossa ollut JAG-68 kilpinen Series 1 1/2 OTS) mutta se onkin melkovarmasti aivan tammikuun alusta 1968!
XKE-data on oivallinen tietolähde:
1.5 LHD 4.2 OTS 1968 1E16696 7E15603-9 EE1966 4E8732 5 January 1968 Signal Red Rest: Nice United States 2003
1.5 LHD 4.2 OTS 1968 1E16713 7E15558-9 EE2132 4E8776 10 January 1968 Carmen Red Rest: Nice 2003
Eli noin haarukoiden olisi tuossa välissä tehty, mutta jos saat varman tiedon niin laita toki se ja muutkin tiedot tuonne XKE-dataan.
Siis on kuin onkin '68!
Tietysti täyden varmuuden ja paljon (mahdolisesti) muuta varmaa faktaa saa tilaamalla sertifikaatin tehtaan säätiöltä:
http://www.jaguarheritage.org/
Ilmoita kuiteskin myös se S2 FHC klubille, niin sitten ollaan viisaampia, jos se taas jossain tulee vastaan, ok?
-Jakuvaari
Tsemmpiä projektiin, mulla ei ole sopivia osia, kun olen pysynyt pääosin noissa kuusisylinterisissä.
Klubi-illassa kun nähtiin niin pelkäsin valmistenumeron perusteella, että OTS:si saattaisikin olla vuodelta 1967 (kuten on kerhossa ollut JAG-68 kilpinen Series 1 1/2 OTS) mutta se onkin melkovarmasti aivan tammikuun alusta 1968!
XKE-data on oivallinen tietolähde:
1.5 LHD 4.2 OTS 1968 1E16696 7E15603-9 EE1966 4E8732 5 January 1968 Signal Red Rest: Nice United States 2003
1.5 LHD 4.2 OTS 1968 1E16713 7E15558-9 EE2132 4E8776 10 January 1968 Carmen Red Rest: Nice 2003
Eli noin haarukoiden olisi tuossa välissä tehty, mutta jos saat varman tiedon niin laita toki se ja muutkin tiedot tuonne XKE-dataan.
Siis on kuin onkin '68!
Tietysti täyden varmuuden ja paljon (mahdolisesti) muuta varmaa faktaa saa tilaamalla sertifikaatin tehtaan säätiöltä:
http://www.jaguarheritage.org/
Ilmoita kuiteskin myös se S2 FHC klubille, niin sitten ollaan viisaampia, jos se taas jossain tulee vastaan, ok?
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: V12 moottori E Type ser3
Anteeksi pieni OT, mutta aihe kiinnostaa. Oliko tämä nettiautossa myynnissä? Kauhulla katsoin sitä ilmoitusta. Mun lempivärit eli musta/pun. Vähän jenkki tyylinen ilmo missä taidettiin kehua mottia missä ei lämpöongelmia tms. Kuvissa tosi siisti. Joku Jaggeista tietämätön saattaisi mennä retkuun tuollaisesta ilmosta ja ostaa unelmiensa auton? Toivoin että löytää ostajan joka tajuaa mikä on Jaguar E ja palauttaa moottorin mikä siihen kuuluu. Nyt näin tapahtuu. Onnea swappiin ja oikea motti löytyy varmasti! Tuo pelasti päiväni mutta lähden siitä avautumaan toiselle foorumille.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Kone ja laatikko taisi jo löytyä
Hannu Savolaisella sattumoisin myytävänä sopiva tekniikka. Ensi viikolla tiedetään enemmän
Viimeksi muokannut xke-68, Pe Tammi 20, 2012 12:01 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
----XKE-68----
Jaguar E type OTS -68
Jaguar MK2 3,8 -62
Morgan +8 3,5V8 -82
Jaguar E type OTS -68
Jaguar MK2 3,8 -62
Morgan +8 3,5V8 -82
Re: V12 moottori E Type ser3
Terve,
Ai? Eipä uskoisi että ovat noin alas vajonneet. Aivan täyttä soopaa! Kenen kanssa puhuit?
Yrittävät siis saada siitä itselleen projektia, katso ainakin ensin budjettia ja kustannusarviota.
Tehopuhe on kaikkein pahinta kukkua. Jopa heikossa iskussa oleva US spec S2 4.2L XK-kone antaa 140hv tai enemmän.
Toki 6,0L X300 kone ruiskulla on vakiona 330hv mutta minkään museotarkastajan ei saisi antaa sellaiselle papereita ja lisäksi se ilman isoja modifikaatioita millään mahdu E-typen runkoon. Sekä pituus että leveys varsinkin pakosarjat takaa ovat liian isot. Toki voi teettää custom-osia mutta sitten alkaa budjetti ja aikataulu helposti venyä...
Jos et usko mua niin juttelepa S3 auton pitkään omistaneiden kanssa, se 5.3L on yksi maailman hienoimpia koneita!
Tässä vielä pari projektilinkkiä:
http://jaguar.fiboy.com/XJ12C.htm
http://www.patsetypes.co.uk
Ja jos yhtään osaat englantia suosittelen liittymistä Jag-lovers E-type foorumille, ei maksa mitään ja siellä on paljon kavereita joilla on 30+ vuotta kokemusta noista sekä rakentelua, nk. de-lumppausta mitä olet käsittääkseni tekemässä.
-Jakuvaari
Ai? Eipä uskoisi että ovat noin alas vajonneet. Aivan täyttä soopaa! Kenen kanssa puhuit?
Yrittävät siis saada siitä itselleen projektia, katso ainakin ensin budjettia ja kustannusarviota.
Tehopuhe on kaikkein pahinta kukkua. Jopa heikossa iskussa oleva US spec S2 4.2L XK-kone antaa 140hv tai enemmän.
Toki 6,0L X300 kone ruiskulla on vakiona 330hv mutta minkään museotarkastajan ei saisi antaa sellaiselle papereita ja lisäksi se ilman isoja modifikaatioita millään mahdu E-typen runkoon. Sekä pituus että leveys varsinkin pakosarjat takaa ovat liian isot. Toki voi teettää custom-osia mutta sitten alkaa budjetti ja aikataulu helposti venyä...
Jos et usko mua niin juttelepa S3 auton pitkään omistaneiden kanssa, se 5.3L on yksi maailman hienoimpia koneita!
Tässä vielä pari projektilinkkiä:
http://jaguar.fiboy.com/XJ12C.htm
http://www.patsetypes.co.uk
Ja jos yhtään osaat englantia suosittelen liittymistä Jag-lovers E-type foorumille, ei maksa mitään ja siellä on paljon kavereita joilla on 30+ vuotta kokemusta noista sekä rakentelua, nk. de-lumppausta mitä olet käsittääkseni tekemässä.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: V12 moottori E Type ser3
xke-68 kirjoitti:Triangle Motorsista kertoivat ettei kannattaisi alkuperäistä 5,3 V12 laittakaan kun on kuulemma moottorina täysi fiasko...todelliset tehot kuulemma vain 140hv luokkaa. Kehoittivat etsimään 6,0 HE moottorin ja laatikoksi TH400. Siispä sellaista 93-96 vuosina valmistettua moottoria nyt etsiskellään. SU kaasuttimilla varustettuna pitäisi toimia ja museomiehille kelvata. Onkohan kellään kokemuksia? Trianglessa parhaillaan vastaavanlainen paketti valmistumassa.
Tuo pistää hieman miettimään, en tiedä harrastavatko oikein lahjontaa vai onko vaan niin myötämielisiä tarkastajia Turun suunnalla???
Tiedän Suomessa museoleimalla varustettuja autoja ainakin kaksi, jotka ovat korinvaihtoja, Helsingissä niitä ei ikinä saisi museoleimaan. Toinen kyllä mielestäni ansaitsee ollakin museoajoneuvo, mutta toinen on oikea korinvaihto eli coupen alusta, roadsterin kori, mittarit mitä sattuu, samoin kone ja kaasarit, sitä ei saisi kutsua miksikään muuksi kuin "rakennelmaksi" eikä edes kovin hyväksi sellaiseksi, engl. modified tai custom, amer. "kit car".
Yhtään V12 E-typeä ei koskaan tehtaalta lähtenyt SU:n kaasuttimilla eikä Webereillä. XK-koneen tehdas sitävastoin varusti sekä Webereillä, että mekaanisella Lucas-ruiskulla kilpakäyttöön, niistä löytyy luokituspaperit.
En oikein usko, että esim. kuplavokkarin kohdalla mikään tarkastaja hyväksyisi 90-luvun konetta vaikka parilla tupla-Dellortolla ja custom pakosarjoilla, kärjetömällä sytkällä ja levyjarruilla museoleimaan. Kuitenkin kaikenlaisia 50-luvun Jaguareja on moisilla muutoksilla hyväksytty, hieman epäreilua?
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Kone ja laatikko taisi jo löytyä
Ok, kone varmaan sopii, tosin luuluin että kaikki XJS:t oli ruiskuja ja tiedän että kaikissa S3 E-typeissä (paitsi niissä parissa hassussa kuusisylinterisessä) oli neljä Z-S kaasaria.xke-68 kirjoitti:Hannu Savolaisella sattumoisin myytävänä sopiva tekniikka. Ensi viikolla tiedetään enemmän
Tänne näyttää iskeneen itsesensuuri, hieman harmi ettei voi kertoa rehellisesti mitä missäkin on sanottu. Joku veti herneen nenään?
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: V12 moottori E Type ser3
Tietääkö kukaan mitä tälle nykyään kuuluu? Toivottavasti foordin pikkulohko on lähtenyt kiertoon ja E-Typessä on moottori mikä sinne kuuluu.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: V12 moottori E Type ser3
Jonkin verran toi sensuuri on näköjään pätkinyt viestejä. (En ole itse aikaisemmin ottanut osaa ko. keskusteluun mutta on vaikea lukea.)
Mitä tolle kuuluu sitä en tiedä, mutta taisi se V12 6,0 L hakeutaua yhteen vihreeseen S3 OTS E - Typeen.
Ihan vielä museoleimattuun. Että " näin meillä Turus ".
Mitä tolle kuuluu sitä en tiedä, mutta taisi se V12 6,0 L hakeutaua yhteen vihreeseen S3 OTS E - Typeen.
Ihan vielä museoleimattuun. Että " näin meillä Turus ".
i
Re: V12 moottori E Type ser3
Rovaniemelle lähti V8 etype. En ole kuullut enempää autosta. Mukava se oli ajaa mutta katsoin parhaaksi luopua autosta enkä alkanut moottorin vaihtoon. Toivotaan että auto kunnossa ja kelitkin lämpenee siellä lapissa
----XKE-68----
Jaguar E type OTS -68
Jaguar MK2 3,8 -62
Morgan +8 3,5V8 -82
Jaguar E type OTS -68
Jaguar MK2 3,8 -62
Morgan +8 3,5V8 -82