Perän vetoakselin pätkä

Autojen ja tarvikkeiden osto-ilmoitukset.
Avatar
Tero
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 10:09 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Perän vetoakselin pätkä

Viesti Kirjoittaja Tero »

Tarvitsisin xj40 oikean puolen vetoakselin pätkän, joka siis lähtee perästä ja on laakeroitu. Edellisellä kerralla laakereita vaihdettaessa pinta viottui prässissä, joten nyt kun kerran joutuu laakeroimaan ja purkamaan jälleen, niin mielellään vaihtaisin myös sen.

Eli jos sinulta löytyy ulvova perä tallin nurkasta, niin ostaisin siitä mielellään kyseinen tumpin.
XJ 6 4.0 Sovereign -91
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Perän vetoakselin pätkä

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Sorry ihan uteliaattuani kysyn on onko 19, 28 vai 30 rihlainen? 7.5 tuumaista 19 rihlaista lukkoa etsiessäni on noita näkynyt.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Perän vetoakselin pätkä

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Katso tuosta mun Apua ostetaan lukko ilmoituksesta kuva output shaftista. Se on 19 rihlainen ja sen laippa tulee 61-87 vain neljällä pultilla, vaikka laipassa enemmän kiinnitysreikiä ja käy kuulemma uudempiin. Noita mulla on. Toi on vähän huonossa pintahapessa, mutta mulla parempia ja toi meni "kemppi" lukkoon.
Jenkkien ebayssa on yks veijari mikä myy kunnostettuja noita mielestäni kovaan hintaan. Uusiakin saa.
Ja jos sulla 20cm leveä 30 rihlainen lukoton murikka niin mulla sellaiseen uusi lukko tuolla myytävänä 1/3 hintaan.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
Tero
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 10:09 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Perän vetoakselin pätkä

Viesti Kirjoittaja Tero »

En muuten itse asiassa edes tiedä. Mutta tuota kuvaa katsoessani huomasin, että tuossa sellainen, johon laakerin asennuksen jälkeen prässätään kryptirengas. Ja sellaista siis haetaan.
XJ 6 4.0 Sovereign -91
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Perän vetoakselin pätkä

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

WTF? Puhummeko samasta osasta? Siis output shaft eli ulostulo niin kuin sanoit oikean puoleinen. Näissä vanhemmissa ei ole ulostuloissa krymppiä, mutta input Brittien Salisbury Danoissa pinionissa on. Jenkkien Danoissa ei ole krymppiä vaan se säädetään shimmeillä ja niitä löytyy.
Ilmeisesti uudemmissa ei US vaan UK malleisssa missä jarrut vetareiden päässä vanteiden sisällä voi tollaiset vai kiristettävät krympit olla vetareiden akupäässä murikassa, mitä suuresti ihmettelen..
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
Tero
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 10:09 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Perän vetoakselin pätkä

Viesti Kirjoittaja Tero »

Kyllä me varmaan puhutaan samasta osasta ja siihen tulee tuollainen laakeri ja krymppirengas http://britishparts.co.uk/products/6978 ... LM11527KIT.

Tuoltal netin syövereistä löytyi kuvakin http://www.google.fi/imgres?q=jaguar+xj ... 1,s:0,i:72
XJ 6 4.0 Sovereign -91
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Perän vetoakselin pätkä

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Jes samasta osasta puhutaan. Ihmettelen silti krymppiä. Mä en ole ikinä tykännyt niistä. Kuvan perusteella laakeri olisi isompi? Eiks noissa uudemmissa kestä laakerit kun olet taas vaihtamassa? Mulla ei vanhemmassa mitään ongelmia vaikka on tehoa ja saa kenkää. 19 rihlainen tuokin on. Laippa ja vetarin lähdöt näyttäis samoilta. Jos, siis jos et löydä tumppia vanhemmasta käy uudella laakerilla mikä tulee mutterilla kiinni, mutta se olisi tekele mitä Jaguaarissa ei saa olla kuin äärimmäisessä hätätilanteessa.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
Tero
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 10:09 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Perän vetoakselin pätkä

Viesti Kirjoittaja Tero »

Kyllä näin on. Toivotaan että joltain löytyisi vielä alkuperäisen kaltainen.
XJ 6 4.0 Sovereign -91
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
Vastaa Viestiin