Moro.
Juu eiku tuli vaan mieleen, että x-typeen vois kai vaihtaa semmoisen töttörö-mallisen ilmanputsarin / suodattimen, vai? Mistähän niitä vois lähtee kyseleen? Tiätääks kekään?
hoo
Ilmansuodatin X-typeen
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Ilmansuodatin X-typeen
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ilmansuodatin X-typeen
Moi,hamalainen kirjoitti:Moro.
Juu eiku tuli vaan mieleen, että x-typeen vois kai vaihtaa semmoisen töttörö-mallisen ilmanputsarin / suodattimen, vai? Mistähän niitä vois lähtee kyseleen? Tiätääks kekään?
hoo
Melkeimpä unohtaisin tötterön. Se imee konetilasta ilman ja paikallaan ollessa ilma lämpenee siellä ja kuumaa ilmaa vedetään moottoriin. Juurikaan mitään hyötyä ei X typeen hevosvoimien muodossa saa varmastikaan tuolla suodattimella.
Korvaa paneelisuodatin vaikka tällä paremmin virtaavalla ja huollettavalla http://www.adamesh.co.uk/kn-performance ... 1049-p.asp Paneeli siis huollettava ja kestää oikealla käytöllä auton iän läpi.
X typeihin en edes löytänyt kenenkään tekemää pakettia tötterömalliselle suodatinyhdistelmälle, ehkä siksikin että kysyntää ei ole ja toisekseen sen hyötymomentin puutteen vuoksi.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: Ilmansuodatin X-typeen
Kiitos 'Kissis' asiantuntevasta vastauksesta. Taidan uskoa sinua ja pysytellä 'oikealla tiellä'..... Ajatuksenani oli, että moottoritila nimenomaan saisi enemmän viimaa jäähtyäkseen. Kuumalla kelillä sytyttelee joskus vikavaloa, ja vikakoodi viittaa mm. bensan lämpötilaan. Anturi lienee siinä imusarjan takana ja lisäilma voisi auttaa asiaa. Vikavalon saa sammumaan, kun käynnistää moottorin pari-kolme kertaa, joten ei liene vakava vaiva, vai?
hoo
hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ilmansuodatin X-typeen
Moi,hamalainen kirjoitti:Kiitos 'Kissis' asiantuntevasta vastauksesta. Taidan uskoa sinua ja pysytellä 'oikealla tiellä'..... Ajatuksenani oli, että moottoritila nimenomaan saisi enemmän viimaa jäähtyäkseen. Kuumalla kelillä sytyttelee joskus vikavaloa, ja vikakoodi viittaa mm. bensan lämpötilaan. Anturi lienee siinä imusarjan takana ja lisäilma voisi auttaa asiaa. Vikavalon saa sammumaan, kun käynnistää moottorin pari-kolme kertaa, joten ei liene vakava vaiva, vai?
hoo
Laitatko koodin tänne ?
Tosiaan, jos kesällä liikennevaloissa seisoo niin pellin alla lämpötila on raskas moottorille. Nykyinenhän taitaa repiä x typessä lokasuojan sisältä, joten ilman tulisi olla viileämpää kesälläkin paikallaan.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: Ilmansuodatin X-typeen
Joo tota.
Koodi on P1236 ja se viitannee polttoainepumppuun. Juteltuani asiasta muutamien korjaushenkilöiden kanssa, he sanovat, ettei bensapumppu oireile tuollalailla. Se joko toimii tai ei toimi ja piste. Pohdittiin siis, että vikakoodin aiheuttaja saattaisi olla polttoaineen lämmönnousu. Ei kuulemma tarvitse olla montaakaan astetta 'yli', kun jo sytyttää vikavalon ja tekee virhekoodin. Voisiko asia olla näin, koska bensaa tulee ihan normaalisti ja auto käynnistyy hyvin?
Kertokaatte viisaammat/kokeneemmat veljet
hoo
Koodi on P1236 ja se viitannee polttoainepumppuun. Juteltuani asiasta muutamien korjaushenkilöiden kanssa, he sanovat, ettei bensapumppu oireile tuollalailla. Se joko toimii tai ei toimi ja piste. Pohdittiin siis, että vikakoodin aiheuttaja saattaisi olla polttoaineen lämmönnousu. Ei kuulemma tarvitse olla montaakaan astetta 'yli', kun jo sytyttää vikavalon ja tekee virhekoodin. Voisiko asia olla näin, koska bensaa tulee ihan normaalisti ja auto käynnistyy hyvin?
Kertokaatte viisaammat/kokeneemmat veljet
hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ilmansuodatin X-typeen
Tässä juttua, ei kyllä polttoaineen lämmöstä puhutahamalainen kirjoitti:Joo tota.
Koodi on P1236 ja se viitannee polttoainepumppuun. Juteltuani asiasta muutamien korjaushenkilöiden kanssa, he sanovat, ettei bensapumppu oireile tuollalailla. Se joko toimii tai ei toimi ja piste. Pohdittiin siis, että vikakoodin aiheuttaja saattaisi olla polttoaineen lämmönnousu. Ei kuulemma tarvitse olla montaakaan astetta 'yli', kun jo sytyttää vikavalon ja tekee virhekoodin. Voisiko asia olla näin, koska bensaa tulee ihan normaalisti ja auto käynnistyy hyvin?
Kertokaatte viisaammat/kokeneemmat veljet
hoo
https://www.jaguarforums.com/forum/x-ty ... lp-100427/ Possible causes kohdalta.
S Type R (2002) -Black Edition-