figuuri konepellille

Autojen ja tarvikkeiden osto-ilmoitukset.
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

figuuri konepellille

Viesti Kirjoittaja joni »

ostaisin loikkaavan kissan konepellille, saa olla käytettykin kunhan hyvä.
jonivirtanen ät luukku piste com
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
arvo01
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Joulu 27, 2006 5:54 pm
Paikkakunta: Haaparanta Ruotsi

Kissan hankinta

Viesti Kirjoittaja arvo01 »

Terve.
Voit tilata niitä Ruotsista,Käy sellaisella sivulla kun WWW,joesgarage.com
Terv Arvo
Avatar
kaukomaa
Viestit: 59
Liittynyt: To Huhti 27, 2006 11:01 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Ebay?

Viesti Kirjoittaja kaukomaa »

BRG
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:05 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja BRG »

Hakusanalla Leaper löytyy ebay:stä paljon loikkaavia katteja:

http://motors.listings.ebay.co.uk/Car-P ... ngItemList

Tosin en usko että säästät montaakaan euroa verrattuna siihen että tilaat kisun Triangle Motorista Suomen Turuust:

http://www.trianglemotor.com/fi/yhteys.htm
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
jantik
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 11:34 pm
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja jantik »

Mitäs muuten katsastusmies näistä kisuista konepellillä tuumaa? Antaako olla vai arveleeko olevan jalankulkijalle vaarallisia?
-jukka

'93 xj40
BRG
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:05 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja BRG »

Faktatietoa ei minulla ole mutta olen antanut itselleni ymmärtää että tuo jousitettu versio "spring loaded" olisi ihan laillinen jälkiasennettunakin.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Ainakaan x308:n katsastuksessa ei aiheeseen kiinnitetty mitenkään huomiota nyt syksyllä. Paikka Hakuninmaan A-Katsastus.
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

on jo

Viesti Kirjoittaja joni »

sain kissan jo kesällä ja on asennettukin. kiitoksia vain vinkeistä.
katsastusmies pelkästään kehui autoani. sopii muuten todella hyvin daimlerinkin keulalle loikkaaja. kissan jalkojen alla on juuri samanlainen pätkä kolmiolistaa mikä kulkee konepellin ylikin.

http://www.jag-lovers.org/include/iv3.p ... yQsviKE%3D

tuossa kuva lopputuloksesta.
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
BRG
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:05 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: on jo

Viesti Kirjoittaja BRG »

joni kirjoitti:sain kissan jo kesällä...
Hupsista, enpä huomannut katsastaa tuota alkuperäisen postin päiväystä. Ihan niinkuin meillä töissä, aika hoitaa :lol:
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: on jo

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

joni kirjoitti:sain kissan jo kesällä ja on asennettukin. kiitoksia vain vinkeistä.
katsastusmies pelkästään kehui autoani. sopii muuten todella hyvin daimlerinkin keulalle loikkaaja. kissan jalkojen alla on juuri samanlainen pätkä kolmiolistaa mikä kulkee konepellin ylikin.

http://www.jag-lovers.org/include/iv3.p ... yQsviKE%3D

tuossa kuva lopputuloksesta.
Aika hieno, ja kun siinä ei ole "D"-lätkää, tai kissanpäätä kuten joissakin XJ:ssä niin ei ole niin "tårta på tårta"kaan...saakos muuten kysyä, kun näyttää olevan sellainen kromattu lätkä siinä syylarin kromikehyksen päällä, että onko tuo alkuperäinen joissakin malleissa? Olen vain nähnyt niitä joissa on joko "D" tai "V12" lätkä tuossa rei'ässä.

Noita kissoja on käsittääkseni neljää perustyyppiä (jossain päin nettiä oli hyvää perustietoa näistä, oliskohan ollut Jag-loverssissa) joista uusin on se "spring-loaded" joka täytää joidenkin ankarien maiden viranomaisten vaatimukset ja sopii paremmin uusiin autoihin, joissa ei ole keskellä konepeltiä tuota kolmiolistaa. Sitten on tuo, jollainen meidänkin XJ8:n konepelliltä löytyy ja on kaiketi oikea malli MK10-XJ-maleihin 1960-70 luvuilla ja sitten on isompi kissa, jota käytettiin käsittääkseni MK1/MK2 ja XK150 malleissa vakionakin ja kaikkein isoin "vanha" kissa jota sai lisävarusteena tehtaalta SS100 Jaguar/MK4 ja MK5 malleihin. Nämä vanhimmat tulevat kiinni suoraan jäähdyttäjän kromattuun korkkiin, muut konepellistä läpi joko listan kera tai ilman.

Kaikkia "ei-taittuvia" malleja löytyy kaapista "varmuden varalta", näihin kissoihin tulee heikkous. Onneksi ei ole (vielä) käynyt mielessä ruuvata niitä mihinkään ylimääräisiin paikkoihin. 8)

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

kromilätkä

Viesti Kirjoittaja joni »

omassani daimler merkki oli ihan halkeillut ja haalistunut. löysin tuon kromikorkin paikallisesta k-raudasta wc-osastolta ja on peräti oikein suomalainen valmiste(oras). siinä on sopivasti korkin alla kierreputki ja kiristysprikka kierteellä+kumitiiviste ja halkaisija juuri sopiva. hintaa taisi olla 1,70€. mietein myös että korkkiin olisi voinut kaiverruttaa daimlerin D-merkin, mutta loppujen lopuksi tuo kissa saa olla pääosissa. WC-tarvikkeista voi löytää myös muita käteviä auton koristeluun tarvittavia osia esim. kromiputkea pakoputken päähän tai sellaista kromattua suihkuletkua konehuoneeseen...eikä maksa paljoa.
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

Eivät erot pääty kissan kokoon, vaan myös loikan kulma voi olla samankin kokoisissa erilainen. Hyvä esimerkki on MkVII ja Mk2 - niissä kissa sinänsä on saman mittainen, mutta kiinnitysjalan kaltevuus erilainen ( niin on tietysti myös konepellin kaltevuus). Ristiin asennettuna MkVII:ssä kissa kurkoittelee hassusti pilviä ja Mk2:ssa se on vallan turvallaan.

Jaguar Uutiset Nr. 12/ sivu 15 esittelee ottamiani kuvia, joissa Mk2:n ja MkVII:n omistajat vaihtavat keskenään nokkakoristeensa ja sen jälkeen molemmilla oli oikeasti istuvat katit. Näissä autoissa oli entistämisen yhteydessä tullut hankittua uusi kromikissa, mutta juuri se väärä ...pitää siis olla tarkkana! :wink:
kari tt
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

MK VII?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Heips,

en tiedä meneekö ihan saivartelun puolelle, muttei kai tehdas varustanut Mark VII:aa loikkaavalla kissalla? Seiskassahan on se kissanpää siipien kera siinä jäähdyttäjän päällä...FiBoyllahan on tuolla HJK:n sivuilla hyviä kuvia aiheesta. Mutta MK 8 ja 9 kohdalla tuo "leaperi" löytyy ja on varmaan tosiaan eri kulmassa kuin MK1 tai MK2! Mitenköhän MK VIIM... :)

Urheilumalleista kai XK150 oli se ainoa johon "kuului" tuommoinen loikaava figuuri...vai eikö se itse asiassa kuulunut siihenkään? Niin taitaa vaan olla, että jostain syystä 150:iin niitä on laitettu omistajien toimesta niin paljon, että luulin se olevan "vakio". Niin no ei kai XJ-mallieihinkaan noi loikkaavat kissat alunperin kuuluneet. :?

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

Totta on, ettei MkVII tai VIIM malleissa ollut tehtaalta lähtiessä loikkaavaa kattia nokalla - saman korimallin VIII ja IX omasivat ne. Se juttu Jaguar Uutiset Nr.12:ssa tosin näyttää erään tunnetun HJK-palstan miehen pruuvaavan kissaa MkVII autoonsa, punaiseen sellaiseen. Kyse on siis "jälkivarustelusta" ja hyvinhän se kissa MkVII-vaunua koristikin.

Ei kyllä ollut XK-malleissakaan (ml. 150) kissa-figuuria ja ymmärtääkseni vasta Mk2 oli ensimmäinen, jossa se oli aina tehtaalta lähtiessä, mutta siinäkin vain alussa - piankos tulivat mm. BRD:ssä uudet turvalausekkeet, joilla kissapatsas poistui tiettyjen maiden vientiautoista. Tällaiseen vedotenhan välillä poistettiin pinnapyörien muttereistakin "siivet" - ovat kuulema vaarallisia jalankulkijoille!!??!! Todettakoon, että niin sanotussa Mk1:ssä ei vielä aina ollut kattia nokalla ja Mk V mallissakin vain joskus...

Alunperin tuo kissa oli ulkopuolisen tarvikefirman tekemä maskotti ja se oli muotoilultaan todella kehno, "kuin aidan päällä roikkuva kissanraato" vapaasti tehtaan miesten ajatuksia siteeraten. Sir William antoi sitten tästä syystä taiteilijan muotoilla kelpoisan katin, juuri sen, jonka mekin tunnemme. Sitä sitten myytiin tehtaan lisävarusteena, jotta katukuvassa ei näkyisi sellaisia Jaguaria rumentavia sivullisten maskottitekeleitä.
kari tt
Avatar
kjk
Viestit: 119
Liittynyt: Su Syys 04, 2005 10:04 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Asennus

Viesti Kirjoittaja kjk »

Onko tuollainen misu helppo asentaa?
Jaguar S-Type, vm 2000 (3,0 V6 manual)
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viimeinen Leapervarustettu malli?

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Viimeinen Jaguar-malli joka on tehtaalta varustettu Leaperilla on, yllättykää, varsin tuore vuodelta 2006: XJ Portfolio - lähinnä USA:han myyty erikoissarja!

Muuten: Leaperin asentaminen on helppoa, ja S-typellä on ihan omansa (sopii toki muillekin) jousitettu Leaper. Mutta kuuluuko se sinne?? :?

Omassa uushankinnassani, X300 XJR manual, yksi ainoa seikka harmittaa: joku törppö on ruuvannut Leaperin konepeltiin. Joutuu siis jossain vaiheessa hitsaamaan ja maalauttamaan... no, ei ole ensimmäisiä hommia. :wink:
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
jagge fun
Viestit: 87
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 6:58 pm
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja jagge fun »

"yksi ainoa seikka harmittaa: joku törppö on ruuvannut Leaperin konepeltiin. Joutuu siis jossain vaiheessa hitsaamaan ja maalauttamaan... "

Juuri tämän seikan takia jälkiasensin omaani joustamattoman kissan 3M:n vakiota jämäkämmällä kaksoisteipillä, joka muistaakseni oli vielä ulkokäyttöön.
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Viesti Kirjoittaja sinberg »

jagge fun kirjoitti:Juuri tämän seikan takia jälkiasensin omaani joustamattoman kissan 3M:n vakiota jämäkämmällä kaksoisteipillä, joka muistaakseni oli vielä ulkokäyttöön.
Tämä alkaa nyt menemään jo aiheen vierestä (ostetaan palsta), mutta mistä jagge fun ostit kyseistä teippiä? Onko pysynyt kunnolla kiinni?

XK8 ei taidata kaivata, mutta jos tohon X-typeen laittais.. :?:
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Figuurit sun muut

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

kari tt kirjoitti:Totta on, ettei MkVII tai VIIM malleissa ollut tehtaalta lähtiessä loikkaavaa kattia nokalla - saman korimallin VIII ja IX omasivat ne. Se juttu Jaguar Uutiset Nr.12:ssa tosin näyttää erään tunnetun HJK-palstan miehen pruuvaavan kissaa MkVII autoonsa, punaiseen sellaiseen. Kyse on siis "jälkivarustelusta" ja hyvinhän se kissa MkVII-vaunua koristikin.

Ei kyllä ollut XK-malleissakaan (ml. 150) kissa-figuuria ja ymmärtääkseni vasta Mk2 oli ensimmäinen, jossa se oli aina tehtaalta lähtiessä, mutta siinäkin vain alussa - piankos tulivat mm. BRD:ssä uudet turvalausekkeet, joilla kissapatsas poistui tiettyjen maiden vientiautoista. Tällaiseen vedotenhan välillä poistettiin pinnapyörien muttereistakin "siivet" - ovat kuulema vaarallisia jalankulkijoille!!??!! Todettakoon, että niin sanotussa Mk1:ssä ei vielä aina ollut kattia nokalla ja Mk V mallissakin vain joskus...

Alunperin tuo kissa oli ulkopuolisen tarvikefirman tekemä maskotti ja se oli muotoilultaan todella kehno, "kuin aidan päällä roikkuva kissanraato" vapaasti tehtaan miesten ajatuksia siteeraten. Sir William antoi sitten tästä syystä taiteilijan muotoilla kelpoisan katin, juuri sen, jonka mekin tunnemme. Sitä sitten myytiin tehtaan lisävarusteena, jotta katukuvassa ei näkyisi sellaisia Jaguaria rumentavia sivullisten maskottitekeleitä.
Jep, tosin ainakin MK V:een iso kissa (kolmiomainen kanta, ruuveilla läpi jäähdyttäjän korkista) oli jo virallinen lisävaruste, jolla oli Jaguarin varaosanumero, se löytyy sekä varaosamanuaalista, että myyntiesitteestä vuodelta 1949. Silti sitä ei yleensä näy tehtaan markkinointikuvissa missään.

Ai se MK 2 oli siis ensimmäinen, jossa se oli vakiona. MK 2 kissa onkin melko iso ( 18cm? ) ainakin nykyautoon laitettavaksi...

Ehkä niitä on XK150:ssä sitten tavallista enemmän siksi kun siinä on kuitenkin se lista, mihin tuon kissan saa helposti sovitettua. Vai tietääkö joku, oliko leaper Jaguarilta tilattava lisävaruste XK150:seen missään vaiheessa?

Spinnerien siivet poistuivat ensimmäiseksi tosiaan Saksasta (nk. Saksalaiset spinnerit +erikoistyökalu, esim. "AD-700") johon tehtaan ratkaisu oli rautasaha :shock: , sitten kun tämä tauti levisi, tekivät E-typen kakkossarjaan sen kolmiomaisen keskimutterin ja avaustyökalun sille.
Sama varmaan päti MK 2:een samoilla markkinoilla.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
7esko
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 8:06 pm
Paikkakunta: Naantali

lusikka soppaan

Viesti Kirjoittaja 7esko »

Viimeksi muokannut 7esko, Su Huhti 01, 2007 4:30 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

Tehdas toimitti "Mk1:t" maskotilla tai ilman, riippuen vientikohteesta - eri maa, eri käytäntö. (outoa on toki se, että Englannissa, joka on yksi maa, on 2,4 ja 3,4 litraisia sekä ilman että kera maskotin!)

Se tiedetään myös, että niin sanotun Mk1:n vähän myytyyn versioon Standard 2,4-litre maskottia ei sitten kiinnitetty minkään maan vientimalliin, eli sen sai ainoastaan ja vain erikseen tilaamalla...
kari tt
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Viesti Kirjoittaja HEF »

Käsittääkseni maskotti kuului vakiona XK-150 malliin.
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

Mikäli maskotti kuului vakiona XK150 autoihin, sitten on tapahtunut maailmassa jotain, jota en ole huomannut. Uskon, että HEF tarkoitti jotain muuta, kuin tekstissään näkyi. Muutoin meneepi yli ymmärrykseni.

Tuotannon aikaisissa mainoksissa ja lukuisissa eri autolehtien testeissä konepelti on sileä - näin on malleista, väreistä ja rekisterinumeroista päätellen melko isossa otoksessa Jaguareja. En usko, että niissä autoissa olisi heti uutuuttaan revitty katti pois!

Toisin on 2000-luvulla, nyt makaa katti monellakin konepellillä, joko isompi tai pienempi, konepellin etupäässä tai jopa keskellä eli puolivälissä! Viittaa kyllä "tuuninki"-harrastukseen!
kari tt
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Viesti Kirjoittaja HEF »

Oikeassa olet Kari, eipäs kuulunutkaan. Täytyis vaan pitää näpit erossa
keybordista aamuyöllä pitkän työpäivän päätteeksi :oops:
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

Tiesinhän minä sen! HEF:llä kun on uskomaton määrä Jaguar-leikkeitä
(ei siis tarkoita herkkukaupan lihatiskin jaguar-leikkeletarjouksia!),
tietoa ei siis puutu. Hyllyt paperia vain väärällään ja HEF:ltä minäkin olen saanut kosolti mm. Rover-aineistoa,
konsa muuten hän ilmeisesti hukkuu leikekirjoihinsa.

Nyt vain unta pollaan HEF, niin jaksat taas töissä ja myös kirjoitella HJK-palstallekin!
Hälsningar från Hamars.
kari tt
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Aika monessa oli

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

kari tt kirjoitti:Todettakoon, että niin sanotussa Mk1:ssä ei vielä aina ollut kattia nokalla ja Mk V mallissakin vain joskus...

Alunperin tuo kissa oli ulkopuolisen tarvikefirman tekemä maskotti ja se oli muotoilultaan todella kehno, "kuin aidan päällä roikkuva kissanraato" vapaasti tehtaan miesten ajatuksia siteeraten. Sir William antoi sitten tästä syystä taiteilijan muotoilla kelpoisan katin, juuri sen, jonka mekin tunnemme. Sitä sitten myytiin tehtaan lisävarusteena, jotta katukuvassa ei näkyisi sellaisia Jaguaria rumentavia sivullisten maskottitekeleitä.
Eskon kommenttia tarkastelin kirjoista (kun en ollut tuolloin vielä syntynytkään) ja kyllä ainakin vuoden 1955 Earl's Courtin esittelyssä ollut tumma "2.4" oli varustettu a) leaperilla b) leveillä valkosivurenkailla ja c) täyspitkillä "spat":eillä, eli takapyörän koteloinneilla.

Samoin kaikki kuvat, jotka nyt äkkiä löysin kirjoista (mm. National Motor Museum, Beaulieu arkistosta) 2.4 tai myöhemmin ilmestyneestä 3.4 mallista oli loikkaavalla kissalla varustettuja, jopa Roy Salvadorin Silverstonessa ajama 3.4 johon oli jo laitettu myös levyjarrut!

Tosin kuvien yhteydessä mainitaan, että "2.4 Standard" maksoi hiumat £895 ja "2.4 Special equipment" £1299. Ehkä tuohon kovempaan hintaan kuului kissa kaupan päälle? Samoin kuvassa, jossa Kentin herttua (duke? kreivi? sori etten ole siniverinen) ottaa vastaan Lofty Englandilta 3.4:n, komeilee kissa nokalla.

No joo, ehkä tarpeeksi aiheesta nyt, jatketaan joskus tuolla "yleisellä" uudella palstalla, jos tulee tarvetta, mutta hyvä että mielikuvia tarkistetaan, niin ei olla ihan markkinoinnin uhreja! :?

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Tutmos
Viestit: 87
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 7:44 pm

Figuuri 30€

Viesti Kirjoittaja Tutmos »

tuollainen figuuri johonkin, pituus n. 13cm umpimetallia, uusi!
Kuva
Avatar
Jku
Viestit: 226
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 7:22 pm
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jku »

Kirja:
Philip Porter & Tim Andrew:
Original Jaguar XK
The restorer's guide to Jaguar XK 120, XK 140 and XK 150 (printed 1988).
Sivulla 79, kuvateksti:
The leaping Jaguar mascot became an optional extra for the first time on an XK, ...

Minulla XK 150:ssa ei ole ko maskottia, mutta on irtonaisena 12 cm pitkä Jaguar-maskotti ja kysyisinkin mielipidettänne:
-onko oikean kokonen
-kannattaako tehdä reikiä konepeltiin ja saentaa maskotti

T: Jku
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

EI! XK120-150 on alunperin muotoiltu ilman kissakoristetta ja kaunis linja, tuo konepeiton yhtenäinen kaari vain rikkoontuu lisäkoristeista. Tämä on vain vanhan jaguaristin kanta, mutta on aina muistettava, että auto on juuri omistajansa, eikä siinä auta muitten sivullisten opettaa - vaikka toisella olisi kana konepellin koristeena!
kari tt
Avatar
Jku
Viestit: 226
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 7:22 pm
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jku »

Joo, en kyllä kanaa ole ajatellut siihen panna....
Vaikka joskus tuntuu, että se hyvin kuvaisi omaa aivotoimitaani.
En ehkä tuota loikkaavaa Jaguariakaan!
Saahan sen siihen aina asennetuksi, mutta poistaminen ja reikien täyttäminen onkin jo vaikeampaa.

Edellämainitsemani kirja mainitsee vain XK 150:n kohdalla tuon maskotin lisävarusteeksi. Ei siis 140:n tai 120:n kohdalla. Tulikohan se vasta tosiaan viimeiseen malliin lisävarusteeksi?
Avatar
jjj
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:45 pm
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: figuuri konepellille

Viesti Kirjoittaja jjj »

Käväisin Malagan versin hyvässä automuseossa ja sieltä löytyi varsinainen keulakoriste Kuva
Kissassa on tuhansia Swarovskyn timantteja ja hintaakin noin 50.000€. Suurehko auton nokalle mutta olohuoneeseen kelpaisi!
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
jaska121
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Huhti 29, 2011 8:54 am
Paikkakunta: Kvl

Re: figuuri konepellille

Viesti Kirjoittaja jaska121 »

Minulta löytyisi yksi jousellinen, uusi.
S. Kyllönen
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: figuuri konepellille

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Jos alkuperäiselle ketjun aloittajalle laitoit niin 2006 on viesti laitettu...
Paljonko pyydät tästä kaupittelemastasi ?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
jaska121
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Huhti 29, 2011 8:54 am
Paikkakunta: Kvl

Re: figuuri konepellille

Viesti Kirjoittaja jaska121 »

Niinpäs onkin.
Hintaa jos muistelisin niin maksoin n. 150+
Jos tuosta nyt sitten 90€ persnettoa ottais niin 60€ + tk.
S. Kyllönen
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: figuuri konepellille

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Onpa ollut hinnoissaan kun olet ostanut. Tilaan itse yleensä ebaysta mistä tulee 50€ uutena kanssa perus leapereita. Toivottavasti menee kaupaksi koska uskon että tuo on perusmallia komiampi ainakin hinta on ollut ! Laita myyntiin erillisenä ilmoituksena niin tuolla ale hinnalla mened uskoisin niin.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
jaska121
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Huhti 29, 2011 8:54 am
Paikkakunta: Kvl

Re: figuuri konepellille

Viesti Kirjoittaja jaska121 »

Eihän tuo vielä mitään. Tuttu osti mirrin hintaan joka lähenteli jo kolmeasataa.
S. Kyllönen
Vastaa Viestiin