figuuri konepellille
figuuri konepellille
ostaisin loikkaavan kissan konepellille, saa olla käytettykin kunhan hyvä.
jonivirtanen ät luukku piste com
jonivirtanen ät luukku piste com
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
Kissan hankinta
Terve.
Voit tilata niitä Ruotsista,Käy sellaisella sivulla kun WWW,joesgarage.com
Terv Arvo
Voit tilata niitä Ruotsista,Käy sellaisella sivulla kun WWW,joesgarage.com
Terv Arvo
Hakusanalla Leaper löytyy ebay:stä paljon loikkaavia katteja:
http://motors.listings.ebay.co.uk/Car-P ... ngItemList
Tosin en usko että säästät montaakaan euroa verrattuna siihen että tilaat kisun Triangle Motorista Suomen Turuust:
http://www.trianglemotor.com/fi/yhteys.htm
http://motors.listings.ebay.co.uk/Car-P ... ngItemList
Tosin en usko että säästät montaakaan euroa verrattuna siihen että tilaat kisun Triangle Motorista Suomen Turuust:
http://www.trianglemotor.com/fi/yhteys.htm
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
on jo
sain kissan jo kesällä ja on asennettukin. kiitoksia vain vinkeistä.
katsastusmies pelkästään kehui autoani. sopii muuten todella hyvin daimlerinkin keulalle loikkaaja. kissan jalkojen alla on juuri samanlainen pätkä kolmiolistaa mikä kulkee konepellin ylikin.
http://www.jag-lovers.org/include/iv3.p ... yQsviKE%3D
tuossa kuva lopputuloksesta.
katsastusmies pelkästään kehui autoani. sopii muuten todella hyvin daimlerinkin keulalle loikkaaja. kissan jalkojen alla on juuri samanlainen pätkä kolmiolistaa mikä kulkee konepellin ylikin.
http://www.jag-lovers.org/include/iv3.p ... yQsviKE%3D
tuossa kuva lopputuloksesta.
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
Re: on jo
Hupsista, enpä huomannut katsastaa tuota alkuperäisen postin päiväystä. Ihan niinkuin meillä töissä, aika hoitaajoni kirjoitti:sain kissan jo kesällä...
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Re: on jo
Aika hieno, ja kun siinä ei ole "D"-lätkää, tai kissanpäätä kuten joissakin XJ:ssä niin ei ole niin "tårta på tårta"kaan...saakos muuten kysyä, kun näyttää olevan sellainen kromattu lätkä siinä syylarin kromikehyksen päällä, että onko tuo alkuperäinen joissakin malleissa? Olen vain nähnyt niitä joissa on joko "D" tai "V12" lätkä tuossa rei'ässä.joni kirjoitti:sain kissan jo kesällä ja on asennettukin. kiitoksia vain vinkeistä.
katsastusmies pelkästään kehui autoani. sopii muuten todella hyvin daimlerinkin keulalle loikkaaja. kissan jalkojen alla on juuri samanlainen pätkä kolmiolistaa mikä kulkee konepellin ylikin.
http://www.jag-lovers.org/include/iv3.p ... yQsviKE%3D
tuossa kuva lopputuloksesta.
Noita kissoja on käsittääkseni neljää perustyyppiä (jossain päin nettiä oli hyvää perustietoa näistä, oliskohan ollut Jag-loverssissa) joista uusin on se "spring-loaded" joka täytää joidenkin ankarien maiden viranomaisten vaatimukset ja sopii paremmin uusiin autoihin, joissa ei ole keskellä konepeltiä tuota kolmiolistaa. Sitten on tuo, jollainen meidänkin XJ8:n konepelliltä löytyy ja on kaiketi oikea malli MK10-XJ-maleihin 1960-70 luvuilla ja sitten on isompi kissa, jota käytettiin käsittääkseni MK1/MK2 ja XK150 malleissa vakionakin ja kaikkein isoin "vanha" kissa jota sai lisävarusteena tehtaalta SS100 Jaguar/MK4 ja MK5 malleihin. Nämä vanhimmat tulevat kiinni suoraan jäähdyttäjän kromattuun korkkiin, muut konepellistä läpi joko listan kera tai ilman.
Kaikkia "ei-taittuvia" malleja löytyy kaapista "varmuden varalta", näihin kissoihin tulee heikkous. Onneksi ei ole (vielä) käynyt mielessä ruuvata niitä mihinkään ylimääräisiin paikkoihin.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
kromilätkä
omassani daimler merkki oli ihan halkeillut ja haalistunut. löysin tuon kromikorkin paikallisesta k-raudasta wc-osastolta ja on peräti oikein suomalainen valmiste(oras). siinä on sopivasti korkin alla kierreputki ja kiristysprikka kierteellä+kumitiiviste ja halkaisija juuri sopiva. hintaa taisi olla 1,70€. mietein myös että korkkiin olisi voinut kaiverruttaa daimlerin D-merkin, mutta loppujen lopuksi tuo kissa saa olla pääosissa. WC-tarvikkeista voi löytää myös muita käteviä auton koristeluun tarvittavia osia esim. kromiputkea pakoputken päähän tai sellaista kromattua suihkuletkua konehuoneeseen...eikä maksa paljoa.
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
Eivät erot pääty kissan kokoon, vaan myös loikan kulma voi olla samankin kokoisissa erilainen. Hyvä esimerkki on MkVII ja Mk2 - niissä kissa sinänsä on saman mittainen, mutta kiinnitysjalan kaltevuus erilainen ( niin on tietysti myös konepellin kaltevuus). Ristiin asennettuna MkVII:ssä kissa kurkoittelee hassusti pilviä ja Mk2:ssa se on vallan turvallaan.
Jaguar Uutiset Nr. 12/ sivu 15 esittelee ottamiani kuvia, joissa Mk2:n ja MkVII:n omistajat vaihtavat keskenään nokkakoristeensa ja sen jälkeen molemmilla oli oikeasti istuvat katit. Näissä autoissa oli entistämisen yhteydessä tullut hankittua uusi kromikissa, mutta juuri se väärä ...pitää siis olla tarkkana!
Jaguar Uutiset Nr. 12/ sivu 15 esittelee ottamiani kuvia, joissa Mk2:n ja MkVII:n omistajat vaihtavat keskenään nokkakoristeensa ja sen jälkeen molemmilla oli oikeasti istuvat katit. Näissä autoissa oli entistämisen yhteydessä tullut hankittua uusi kromikissa, mutta juuri se väärä ...pitää siis olla tarkkana!
kari tt
MK VII?
Heips,
en tiedä meneekö ihan saivartelun puolelle, muttei kai tehdas varustanut Mark VII:aa loikkaavalla kissalla? Seiskassahan on se kissanpää siipien kera siinä jäähdyttäjän päällä...FiBoyllahan on tuolla HJK:n sivuilla hyviä kuvia aiheesta. Mutta MK 8 ja 9 kohdalla tuo "leaperi" löytyy ja on varmaan tosiaan eri kulmassa kuin MK1 tai MK2! Mitenköhän MK VIIM...
Urheilumalleista kai XK150 oli se ainoa johon "kuului" tuommoinen loikaava figuuri...vai eikö se itse asiassa kuulunut siihenkään? Niin taitaa vaan olla, että jostain syystä 150:iin niitä on laitettu omistajien toimesta niin paljon, että luulin se olevan "vakio". Niin no ei kai XJ-mallieihinkaan noi loikkaavat kissat alunperin kuuluneet.
-Jakuvaari
en tiedä meneekö ihan saivartelun puolelle, muttei kai tehdas varustanut Mark VII:aa loikkaavalla kissalla? Seiskassahan on se kissanpää siipien kera siinä jäähdyttäjän päällä...FiBoyllahan on tuolla HJK:n sivuilla hyviä kuvia aiheesta. Mutta MK 8 ja 9 kohdalla tuo "leaperi" löytyy ja on varmaan tosiaan eri kulmassa kuin MK1 tai MK2! Mitenköhän MK VIIM...
Urheilumalleista kai XK150 oli se ainoa johon "kuului" tuommoinen loikaava figuuri...vai eikö se itse asiassa kuulunut siihenkään? Niin taitaa vaan olla, että jostain syystä 150:iin niitä on laitettu omistajien toimesta niin paljon, että luulin se olevan "vakio". Niin no ei kai XJ-mallieihinkaan noi loikkaavat kissat alunperin kuuluneet.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Totta on, ettei MkVII tai VIIM malleissa ollut tehtaalta lähtiessä loikkaavaa kattia nokalla - saman korimallin VIII ja IX omasivat ne. Se juttu Jaguar Uutiset Nr.12:ssa tosin näyttää erään tunnetun HJK-palstan miehen pruuvaavan kissaa MkVII autoonsa, punaiseen sellaiseen. Kyse on siis "jälkivarustelusta" ja hyvinhän se kissa MkVII-vaunua koristikin.
Ei kyllä ollut XK-malleissakaan (ml. 150) kissa-figuuria ja ymmärtääkseni vasta Mk2 oli ensimmäinen, jossa se oli aina tehtaalta lähtiessä, mutta siinäkin vain alussa - piankos tulivat mm. BRD:ssä uudet turvalausekkeet, joilla kissapatsas poistui tiettyjen maiden vientiautoista. Tällaiseen vedotenhan välillä poistettiin pinnapyörien muttereistakin "siivet" - ovat kuulema vaarallisia jalankulkijoille!!??!! Todettakoon, että niin sanotussa Mk1:ssä ei vielä aina ollut kattia nokalla ja Mk V mallissakin vain joskus...
Alunperin tuo kissa oli ulkopuolisen tarvikefirman tekemä maskotti ja se oli muotoilultaan todella kehno, "kuin aidan päällä roikkuva kissanraato" vapaasti tehtaan miesten ajatuksia siteeraten. Sir William antoi sitten tästä syystä taiteilijan muotoilla kelpoisan katin, juuri sen, jonka mekin tunnemme. Sitä sitten myytiin tehtaan lisävarusteena, jotta katukuvassa ei näkyisi sellaisia Jaguaria rumentavia sivullisten maskottitekeleitä.
Ei kyllä ollut XK-malleissakaan (ml. 150) kissa-figuuria ja ymmärtääkseni vasta Mk2 oli ensimmäinen, jossa se oli aina tehtaalta lähtiessä, mutta siinäkin vain alussa - piankos tulivat mm. BRD:ssä uudet turvalausekkeet, joilla kissapatsas poistui tiettyjen maiden vientiautoista. Tällaiseen vedotenhan välillä poistettiin pinnapyörien muttereistakin "siivet" - ovat kuulema vaarallisia jalankulkijoille!!??!! Todettakoon, että niin sanotussa Mk1:ssä ei vielä aina ollut kattia nokalla ja Mk V mallissakin vain joskus...
Alunperin tuo kissa oli ulkopuolisen tarvikefirman tekemä maskotti ja se oli muotoilultaan todella kehno, "kuin aidan päällä roikkuva kissanraato" vapaasti tehtaan miesten ajatuksia siteeraten. Sir William antoi sitten tästä syystä taiteilijan muotoilla kelpoisan katin, juuri sen, jonka mekin tunnemme. Sitä sitten myytiin tehtaan lisävarusteena, jotta katukuvassa ei näkyisi sellaisia Jaguaria rumentavia sivullisten maskottitekeleitä.
kari tt
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Viimeinen Leapervarustettu malli?
Viimeinen Jaguar-malli joka on tehtaalta varustettu Leaperilla on, yllättykää, varsin tuore vuodelta 2006: XJ Portfolio - lähinnä USA:han myyty erikoissarja!
Muuten: Leaperin asentaminen on helppoa, ja S-typellä on ihan omansa (sopii toki muillekin) jousitettu Leaper. Mutta kuuluuko se sinne??
Omassa uushankinnassani, X300 XJR manual, yksi ainoa seikka harmittaa: joku törppö on ruuvannut Leaperin konepeltiin. Joutuu siis jossain vaiheessa hitsaamaan ja maalauttamaan... no, ei ole ensimmäisiä hommia.
Muuten: Leaperin asentaminen on helppoa, ja S-typellä on ihan omansa (sopii toki muillekin) jousitettu Leaper. Mutta kuuluuko se sinne??
Omassa uushankinnassani, X300 XJR manual, yksi ainoa seikka harmittaa: joku törppö on ruuvannut Leaperin konepeltiin. Joutuu siis jossain vaiheessa hitsaamaan ja maalauttamaan... no, ei ole ensimmäisiä hommia.
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Tämä alkaa nyt menemään jo aiheen vierestä (ostetaan palsta), mutta mistä jagge fun ostit kyseistä teippiä? Onko pysynyt kunnolla kiinni?jagge fun kirjoitti:Juuri tämän seikan takia jälkiasensin omaani joustamattoman kissan 3M:n vakiota jämäkämmällä kaksoisteipillä, joka muistaakseni oli vielä ulkokäyttöön.
XK8 ei taidata kaivata, mutta jos tohon X-typeen laittais..
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Figuurit sun muut
Jep, tosin ainakin MK V:een iso kissa (kolmiomainen kanta, ruuveilla läpi jäähdyttäjän korkista) oli jo virallinen lisävaruste, jolla oli Jaguarin varaosanumero, se löytyy sekä varaosamanuaalista, että myyntiesitteestä vuodelta 1949. Silti sitä ei yleensä näy tehtaan markkinointikuvissa missään.kari tt kirjoitti:Totta on, ettei MkVII tai VIIM malleissa ollut tehtaalta lähtiessä loikkaavaa kattia nokalla - saman korimallin VIII ja IX omasivat ne. Se juttu Jaguar Uutiset Nr.12:ssa tosin näyttää erään tunnetun HJK-palstan miehen pruuvaavan kissaa MkVII autoonsa, punaiseen sellaiseen. Kyse on siis "jälkivarustelusta" ja hyvinhän se kissa MkVII-vaunua koristikin.
Ei kyllä ollut XK-malleissakaan (ml. 150) kissa-figuuria ja ymmärtääkseni vasta Mk2 oli ensimmäinen, jossa se oli aina tehtaalta lähtiessä, mutta siinäkin vain alussa - piankos tulivat mm. BRD:ssä uudet turvalausekkeet, joilla kissapatsas poistui tiettyjen maiden vientiautoista. Tällaiseen vedotenhan välillä poistettiin pinnapyörien muttereistakin "siivet" - ovat kuulema vaarallisia jalankulkijoille!!??!! Todettakoon, että niin sanotussa Mk1:ssä ei vielä aina ollut kattia nokalla ja Mk V mallissakin vain joskus...
Alunperin tuo kissa oli ulkopuolisen tarvikefirman tekemä maskotti ja se oli muotoilultaan todella kehno, "kuin aidan päällä roikkuva kissanraato" vapaasti tehtaan miesten ajatuksia siteeraten. Sir William antoi sitten tästä syystä taiteilijan muotoilla kelpoisan katin, juuri sen, jonka mekin tunnemme. Sitä sitten myytiin tehtaan lisävarusteena, jotta katukuvassa ei näkyisi sellaisia Jaguaria rumentavia sivullisten maskottitekeleitä.
Ai se MK 2 oli siis ensimmäinen, jossa se oli vakiona. MK 2 kissa onkin melko iso ( 18cm? ) ainakin nykyautoon laitettavaksi...
Ehkä niitä on XK150:ssä sitten tavallista enemmän siksi kun siinä on kuitenkin se lista, mihin tuon kissan saa helposti sovitettua. Vai tietääkö joku, oliko leaper Jaguarilta tilattava lisävaruste XK150:seen missään vaiheessa?
Spinnerien siivet poistuivat ensimmäiseksi tosiaan Saksasta (nk. Saksalaiset spinnerit +erikoistyökalu, esim. "AD-700") johon tehtaan ratkaisu oli rautasaha , sitten kun tämä tauti levisi, tekivät E-typen kakkossarjaan sen kolmiomaisen keskimutterin ja avaustyökalun sille.
Sama varmaan päti MK 2:een samoilla markkinoilla.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
lusikka soppaan
Viimeksi muokannut 7esko, Su Huhti 01, 2007 4:30 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tehdas toimitti "Mk1:t" maskotilla tai ilman, riippuen vientikohteesta - eri maa, eri käytäntö. (outoa on toki se, että Englannissa, joka on yksi maa, on 2,4 ja 3,4 litraisia sekä ilman että kera maskotin!)
Se tiedetään myös, että niin sanotun Mk1:n vähän myytyyn versioon Standard 2,4-litre maskottia ei sitten kiinnitetty minkään maan vientimalliin, eli sen sai ainoastaan ja vain erikseen tilaamalla...
Se tiedetään myös, että niin sanotun Mk1:n vähän myytyyn versioon Standard 2,4-litre maskottia ei sitten kiinnitetty minkään maan vientimalliin, eli sen sai ainoastaan ja vain erikseen tilaamalla...
kari tt
Mikäli maskotti kuului vakiona XK150 autoihin, sitten on tapahtunut maailmassa jotain, jota en ole huomannut. Uskon, että HEF tarkoitti jotain muuta, kuin tekstissään näkyi. Muutoin meneepi yli ymmärrykseni.
Tuotannon aikaisissa mainoksissa ja lukuisissa eri autolehtien testeissä konepelti on sileä - näin on malleista, väreistä ja rekisterinumeroista päätellen melko isossa otoksessa Jaguareja. En usko, että niissä autoissa olisi heti uutuuttaan revitty katti pois!
Toisin on 2000-luvulla, nyt makaa katti monellakin konepellillä, joko isompi tai pienempi, konepellin etupäässä tai jopa keskellä eli puolivälissä! Viittaa kyllä "tuuninki"-harrastukseen!
Tuotannon aikaisissa mainoksissa ja lukuisissa eri autolehtien testeissä konepelti on sileä - näin on malleista, väreistä ja rekisterinumeroista päätellen melko isossa otoksessa Jaguareja. En usko, että niissä autoissa olisi heti uutuuttaan revitty katti pois!
Toisin on 2000-luvulla, nyt makaa katti monellakin konepellillä, joko isompi tai pienempi, konepellin etupäässä tai jopa keskellä eli puolivälissä! Viittaa kyllä "tuuninki"-harrastukseen!
kari tt
Tiesinhän minä sen! HEF:llä kun on uskomaton määrä Jaguar-leikkeitä
(ei siis tarkoita herkkukaupan lihatiskin jaguar-leikkeletarjouksia!),
tietoa ei siis puutu. Hyllyt paperia vain väärällään ja HEF:ltä minäkin olen saanut kosolti mm. Rover-aineistoa,
konsa muuten hän ilmeisesti hukkuu leikekirjoihinsa.
Nyt vain unta pollaan HEF, niin jaksat taas töissä ja myös kirjoitella HJK-palstallekin!
Hälsningar från Hamars.
(ei siis tarkoita herkkukaupan lihatiskin jaguar-leikkeletarjouksia!),
tietoa ei siis puutu. Hyllyt paperia vain väärällään ja HEF:ltä minäkin olen saanut kosolti mm. Rover-aineistoa,
konsa muuten hän ilmeisesti hukkuu leikekirjoihinsa.
Nyt vain unta pollaan HEF, niin jaksat taas töissä ja myös kirjoitella HJK-palstallekin!
Hälsningar från Hamars.
kari tt
Aika monessa oli
Eskon kommenttia tarkastelin kirjoista (kun en ollut tuolloin vielä syntynytkään) ja kyllä ainakin vuoden 1955 Earl's Courtin esittelyssä ollut tumma "2.4" oli varustettu a) leaperilla b) leveillä valkosivurenkailla ja c) täyspitkillä "spat":eillä, eli takapyörän koteloinneilla.kari tt kirjoitti:Todettakoon, että niin sanotussa Mk1:ssä ei vielä aina ollut kattia nokalla ja Mk V mallissakin vain joskus...
Alunperin tuo kissa oli ulkopuolisen tarvikefirman tekemä maskotti ja se oli muotoilultaan todella kehno, "kuin aidan päällä roikkuva kissanraato" vapaasti tehtaan miesten ajatuksia siteeraten. Sir William antoi sitten tästä syystä taiteilijan muotoilla kelpoisan katin, juuri sen, jonka mekin tunnemme. Sitä sitten myytiin tehtaan lisävarusteena, jotta katukuvassa ei näkyisi sellaisia Jaguaria rumentavia sivullisten maskottitekeleitä.
Samoin kaikki kuvat, jotka nyt äkkiä löysin kirjoista (mm. National Motor Museum, Beaulieu arkistosta) 2.4 tai myöhemmin ilmestyneestä 3.4 mallista oli loikkaavalla kissalla varustettuja, jopa Roy Salvadorin Silverstonessa ajama 3.4 johon oli jo laitettu myös levyjarrut!
Tosin kuvien yhteydessä mainitaan, että "2.4 Standard" maksoi hiumat £895 ja "2.4 Special equipment" £1299. Ehkä tuohon kovempaan hintaan kuului kissa kaupan päälle? Samoin kuvassa, jossa Kentin herttua (duke? kreivi? sori etten ole siniverinen) ottaa vastaan Lofty Englandilta 3.4:n, komeilee kissa nokalla.
No joo, ehkä tarpeeksi aiheesta nyt, jatketaan joskus tuolla "yleisellä" uudella palstalla, jos tulee tarvetta, mutta hyvä että mielikuvia tarkistetaan, niin ei olla ihan markkinoinnin uhreja!
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Figuuri 30€
tuollainen figuuri johonkin, pituus n. 13cm umpimetallia, uusi!
Kirja:
Philip Porter & Tim Andrew:
Original Jaguar XK
The restorer's guide to Jaguar XK 120, XK 140 and XK 150 (printed 1988).
Sivulla 79, kuvateksti:
The leaping Jaguar mascot became an optional extra for the first time on an XK, ...
Minulla XK 150:ssa ei ole ko maskottia, mutta on irtonaisena 12 cm pitkä Jaguar-maskotti ja kysyisinkin mielipidettänne:
-onko oikean kokonen
-kannattaako tehdä reikiä konepeltiin ja saentaa maskotti
T: Jku
Philip Porter & Tim Andrew:
Original Jaguar XK
The restorer's guide to Jaguar XK 120, XK 140 and XK 150 (printed 1988).
Sivulla 79, kuvateksti:
The leaping Jaguar mascot became an optional extra for the first time on an XK, ...
Minulla XK 150:ssa ei ole ko maskottia, mutta on irtonaisena 12 cm pitkä Jaguar-maskotti ja kysyisinkin mielipidettänne:
-onko oikean kokonen
-kannattaako tehdä reikiä konepeltiin ja saentaa maskotti
T: Jku
EI! XK120-150 on alunperin muotoiltu ilman kissakoristetta ja kaunis linja, tuo konepeiton yhtenäinen kaari vain rikkoontuu lisäkoristeista. Tämä on vain vanhan jaguaristin kanta, mutta on aina muistettava, että auto on juuri omistajansa, eikä siinä auta muitten sivullisten opettaa - vaikka toisella olisi kana konepellin koristeena!
kari tt
Joo, en kyllä kanaa ole ajatellut siihen panna....
Vaikka joskus tuntuu, että se hyvin kuvaisi omaa aivotoimitaani.
En ehkä tuota loikkaavaa Jaguariakaan!
Saahan sen siihen aina asennetuksi, mutta poistaminen ja reikien täyttäminen onkin jo vaikeampaa.
Edellämainitsemani kirja mainitsee vain XK 150:n kohdalla tuon maskotin lisävarusteeksi. Ei siis 140:n tai 120:n kohdalla. Tulikohan se vasta tosiaan viimeiseen malliin lisävarusteeksi?
Vaikka joskus tuntuu, että se hyvin kuvaisi omaa aivotoimitaani.
En ehkä tuota loikkaavaa Jaguariakaan!
Saahan sen siihen aina asennetuksi, mutta poistaminen ja reikien täyttäminen onkin jo vaikeampaa.
Edellämainitsemani kirja mainitsee vain XK 150:n kohdalla tuon maskotin lisävarusteeksi. Ei siis 140:n tai 120:n kohdalla. Tulikohan se vasta tosiaan viimeiseen malliin lisävarusteeksi?
Re: figuuri konepellille
Käväisin Malagan versin hyvässä automuseossa ja sieltä löytyi varsinainen keulakoriste
Kissassa on tuhansia Swarovskyn timantteja ja hintaakin noin 50.000€. Suurehko auton nokalle mutta olohuoneeseen kelpaisi!
Kissassa on tuhansia Swarovskyn timantteja ja hintaakin noin 50.000€. Suurehko auton nokalle mutta olohuoneeseen kelpaisi!
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: figuuri konepellille
Tervehdys !
Jos alkuperäiselle ketjun aloittajalle laitoit niin 2006 on viesti laitettu...
Paljonko pyydät tästä kaupittelemastasi ?
Jos alkuperäiselle ketjun aloittajalle laitoit niin 2006 on viesti laitettu...
Paljonko pyydät tästä kaupittelemastasi ?
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: figuuri konepellille
Niinpäs onkin.
Hintaa jos muistelisin niin maksoin n. 150+
Jos tuosta nyt sitten 90€ persnettoa ottais niin 60€ + tk.
Hintaa jos muistelisin niin maksoin n. 150+
Jos tuosta nyt sitten 90€ persnettoa ottais niin 60€ + tk.
S. Kyllönen
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: figuuri konepellille
Tervehdys !
Onpa ollut hinnoissaan kun olet ostanut. Tilaan itse yleensä ebaysta mistä tulee 50€ uutena kanssa perus leapereita. Toivottavasti menee kaupaksi koska uskon että tuo on perusmallia komiampi ainakin hinta on ollut ! Laita myyntiin erillisenä ilmoituksena niin tuolla ale hinnalla mened uskoisin niin.
Onpa ollut hinnoissaan kun olet ostanut. Tilaan itse yleensä ebaysta mistä tulee 50€ uutena kanssa perus leapereita. Toivottavasti menee kaupaksi koska uskon että tuo on perusmallia komiampi ainakin hinta on ollut ! Laita myyntiin erillisenä ilmoituksena niin tuolla ale hinnalla mened uskoisin niin.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: figuuri konepellille
Eihän tuo vielä mitään. Tuttu osti mirrin hintaan joka lähenteli jo kolmeasataa.
S. Kyllönen