Toiveuusinta? Coventrynmatka keväällä 2007!

Tulevia harrastetapahtumia.
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Toiveuusinta? Coventrynmatka keväällä 2007!

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Viittaan jo edelliseen tiedotteeni tämän suunnitelman suhteen. Aika lähestyy, ja nyt olisi hyvä saada ilmoittautumisia - myös jotta hinnat pysyisivät kurissa!

Eli, tammikuun loppuun mennessä: ottakaa yhteyttä allekirjoittaneeseen, Stefan Antinaho, puh 046-8102818 tai s-posti stefan.antinaho(at)elisanet.fi (vaihda (at) @-ksi).

Matkasta tulossa lisää tiedotetta sekä tänne että klubin sivuille, http://www.fjdc.fi, pikapuolin.

Kunhan matkallelähtijät selviäbvät ratkaisemme yhdessä vaihtoehdot matkan suhteen. Mennäkö Esseniin? Ja mitä hauskaa Coventryseudun vaihtoehdoista valitaan?
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Rungontynkä muodostumassa!

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Vastauksia ja yhteydenottoja on ollut jo jonkin aikaa suuntaan ja toiseen brittien kanssa! Ja seuraavaa näyttää jo toteutuvan:

- Abbey Guest House on varattu, ja optioina Hollyhurst ja Ferndale

- Stoneleigh sunnuntaina 1.4, ja illalla Kenilworth Castle.

- Tehdaskäynti Jaguarin Castle Bromwichin tehtaalle maanantaina huhtikuun 2:na, 10.00. Olen pyytänyt katsomaan joko S-typen tai XJ-n valmistusta.

- Maanantaiiltpäivällä Anders Clausager ottaa meidät vastaan JDHT:n museolla Brown Lanellä. Tällä kertaa luvassa päästä myös kulissien taakse, eli katsomaan myös niitä autoja mitä ei avoimessa näyttelyssä ole esillä!

- Tiistaiaamuna Leaping Cats, ja iltapäivällä Coventry Museum of Transport.

- Keskiviikkona käynti Morganin tehtailla, ja paluu kotiin.

Tässä siis UK:n osalta runko, johon toki voi tulla vielä muutoksia. Veikkaan että tällä kerralla välttämättä kaikki eivät osallistu kaikkiin kohtiin, ja voin vakuuttaa että Cotswoldin alue kevätasussa on jopa hienompi kuin lokakuussa. Maaseutumatkailusta kiinnostuneille koetetaan johonkin väliin järjestää ohiajo Wappenbury Hallista - Sir William Lyonsin koti! Toinen nähtävyys joka mahtuu mukaan tällä kertaa on Warwick Castle.

Jotkut haluavat kenties vain UK:n osan, toiset saattavat olla kiinnostuneita yhdistämästä Techno Classicassa käynnin (Essenissä, Saksassa) matkaan, jolloin pitää laskea Suomesta lähdöksi jo torstai-illan, jos matkaa suoraan Englantiin perjantai tai lauantai sopii lähtöpäiviksi.

Kustannukset jäävät edelliskertaiselle tasolle, kokonaisuudessaan 300-400€/henkilö.

Varmaa on jo että matka toteutuu, mutta minkälaajuisena ja millä porukalla on vielä suurelyta osin auki! Nyt olisi siis oikea aika osoittaa kiinnostusta mikäli mielii mukaan!

stefan.antinaho(at)elisanet.fi
046-8102818
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Ja vielä vähän tietoa:

tänään saa lennot varattua yhteishintaan € noin 100 meno-paluu Tampere-Stansted Ryanairilla, seuraavasti (jos riittää Englanti):

31.03.2007: Lähtö Tampereelta 11.20, perillä 12.15

04.04.2007: Lähtö Stanstedista 17.50, perillä 22.30

Ensimmäiset ovat jo varanneet, ja mikäli mielii mukaan ja halvalla kannattaa lennot varata mahdollisimman äkisti (viimeksi halvimmalla lentävät maksoivat hieman toistasataa, kalliimmat liki € 400 - samalla lennolla!!!!!).
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Muuttunut aikataulu!!!!!

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Coventrynmatka on siirtynyt kahdella viikolle taaksepäin. Syy tähän on Stoneleighin Jaguar Spares Dayn siirtyminen kahdeksanteentoista kolmatta - johtuen Essen Techno Classicasta joka olisi ajallisesti kolaroinut täysin alkuperäisen päivämäärän kanssa.

Näin siis matkalle lähtö tapahtuu 17.3, lauantai, Tampereelta Ryanairilla, lähtäaika 11.20, ja paluu 21.3 Stanstedista 17.50.

Muuten ohjelma on täysin sama, päivämäärät vain muuttuvat. Tästä alla olevasta URL:stä pääsee katsomaan matkaohjelmaa esitteen muodossa!

https://kotisivukone.fi/files/selkokiel ... _small.pdf

Vinkkinä: tällä hetkellä jos äkisti ilmoittautuu edestakaisen lennon hinta on 0.02 euroa + kenttäverot...
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Kymmenkunta lähtijää kasassa jo, ja vielä lähtevät lentoliput edullisesti. Joten viitisen henkä mahtuu vielä mukaan - pikaiset yhteydenotot siis!
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Auton tuojia?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Okei, kuka tuo auton tällä kertaa, kun ei Esko ole matkassa? :lol:

Hieman olis Daimler tai XJC projektia kiikarissa, jos ostaisi ajokuntoisen auton, voisi tuoda ajamalla, vaikka siinä aikaa palaakin (ja bensaa ainakin jos on 12-syl) niin olisi varmasti "hieno kokemus" mahdollisista kesärenkaista huolimatta.

Varmaan tulisi edullisemmaksi vaan laivauttaa auto ja voi olla, että jos tuleekin ostettua hyvä "aihio" niin se tulee rahtina jokatapauksessa. :cry:

Onko vinkkejä reitin ja lauttojen suhteen? Aikatauluarvioita? Tunnelin kautta vai muuta reittiä? :roll:

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Moikka!

Itse olen tullut Doverin yli Calaisiin (lähtö iltapäivällä) -> Belgiassa Brüggessä yötä, siitä seuraavana päivänä suora posotus Hampuriin asti ja yö siellä. Aamulla lähtö Tanskan kautta Ruottinmaalle ja iltapäivä viiden autolautalle ja aamulla Helsinki. Eli mitäs tuosta nyt tulikaan 3,5pv. Ja ei tarvinnut oikeastaan ajaa henki hievärissä ollenkaan. Ja alla uusi Baijerilainen.

Tosin Hampurista olisi voinut kurvata suoraan Lübeckiin / Rostockiin ja siitä laivalla Itämeren yli. Mutta kun teki mieli ajaa 8)
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Kannatta tsekata mahdollisuutta Harwich-Esbjerg, DFDS seilaa sitä väliä. En ole itse kokeillut, mutta siinä säästyisi aikamoinen määrä uuvuttavia mannereuroopan kilometria. Viimeksi tulin parisen viikkoa sitten R:llä Newcastlesta IJmuideniin (Amsterdam), mutta kyllä sieltäkin niitä kilometrejä riittää...

Viime Coventryn jälkeen tulin Doverista Calaisiin laivalla, perillä myöhään joten yövyin Calaisissa (hotellin olin itse asiassa varannut jo aikoja aikaisemmin) josta lähdin ajamaan noin 8:lta. Sieltä käytännössä non-stop Puttgardeniin, niin lujaa kun Sitikka XM Turbo kulki (GPS:n mukaan keskinopeus siltä ajalta kun auto oli liikkeellä liki 160 km/h, toisaalta taisin seistä ruuhkissa peräti nelisen tuntia!). Puttgardenissa taisin olla kuuden maissa, Ruotsissa vajaan kymmeneltä illalla. Pitkä matka, mutta toisaalta täytyy todeta että kohtalaisen sutjakasti se menee!

Nyt R:n kanssa oli lumimyräkkää Groningenin paikkeilla, toinen mokoma Hampurin paikkeilla, muuten liikenne sujui todella mallikkaasti. Vauhtia oli reippaasti vähemmän kuin Sitikalla, mutta matka sujui silti nopeammin. Ruuhkat ovat sielläpäin maailmaa sitä elämän suolaa...

Jos haluaa uudelleenelää Jaguar-legendaa poikkeaa tietenkin Jabbeken moottorintiellä - tsekkaamassa mitä se XJC 5.3 tekee huippua...

Jos laivausta miettii, kannattanee kysellä ainakin Mann Linesiltä. Ajavat säännöllisesti Englannin ja Turun väliä, tosin Englannin puoleinen satama taitaa olla pohjoisessa, en muista varmaan. Todettakoon vielä että DFDS:n Newcastle-Göteborg on lopetettu, sääli!
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Vastaa Viestiin