Vaappuu

Tulevia harrastetapahtumia.
pekutsi
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 8:13 am

Vaappuu

Viesti Kirjoittaja pekutsi »

Mikä voisi olla vikana,kun startatessa käynnistyy ja sillointällöin sammuu sen jälkeen.

Ja kun käynnistyy,hakee kierroksia vähän aikaa(soutaa/huopaa),mutta sitten käy ihan tasaseen tyhjäkäynnillä.

Ilmeisesti itselläni on karvalakki malli,jos niin voi jaggesta sanoa.

Onko niin että kaikkiin jaggeihin -91 xj6/xj40 3.2 l ei laitettu ilmastointia.

Olen kuullut että jälikäteen ilmastointi olisi helppo asentaa ?

Pekka
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Ensiksi pitää kysyä: antaako jotain vikakoodia? Ajatukset menevät ohjausjärjestelmän puolelle - jolloin vika voi olla vaikkapa jossain sensorissa (yleensä myös vikakoodi), kampiakselin tunnistimessa (ei vikakoodia) tai tietenkin myös ECU:ssa (ei vikakoodia).

XJ40:ssa vakiona oli ilmastointi vain Sovereign ja Daimler-malleissa. Jälkiasennus on helppo, ja mikäli osat hankkii purkuosina jopa halpaa. Vain kuivain kannattaa luonnollisesti hankkia uutena.
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
pekutsi
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 8:13 am

Viesti Kirjoittaja pekutsi »

Kiitos Stefan tiedoista !

Ongelma tässä on se,että en vielä yhtään tunne autoa.
Ohjekirja on Englannin kielellä(teknistä sanastoa)joten siitäkään ymmärrä kaikkea.

Pitääkö vikakoodia haettaessa painaa jotain knapea ?

Pekka
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Vian ilmestyessä syttyy Check Engine (Oranssi merkkivalo) palamaan. Koodia etsitään seuraavasti: sammuta auto. Laita virta päälle, älä käynnistä. Paina "VCM" nappia kerran: ruutuun ilmestyy kronologisesti viimeiseksi syntynyt koodi, toinen painallus tuo edellisen j.n.e. Koodeja saattaa olla säästössä paljonkin, koska ne eradikoituvat vasta sillä että akusta irroittaa miinus-navan vähintään puoleksi minuutiksi. Ennen kuin teet tämän, varmista että sinulla on radion koodi tallessa!

Auton opetteleminen pelkästään Driver's Handbookin avulla on hankalaa. Tietenkin muutakin infoa on painettuna, ja JDHT:n CD-romppu on niinikään mitä oivallisin apuväline (tilattavissa JDHT:lta, tai helpommin Triangle Motorsista, Turusta). Minuta saapi kysyä ongelmista ja neuvoja hyvin vapaasti - soittaakin voi 046-8102818. Ja mikäli liikut Turun seudulla, poikkea kahville niin tsekataan tuo pirssisi läpikotaisin! :)
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Muuten, osastonvalintasi on joko vahingossa mennyt väärin, tai puhuu enteellisyydestä... toki niitä tulevia tapahtumia Jaggellasi tulee oleman - mikäli vanhat merkit pätevät! 8)
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
pekutsi
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 8:13 am

Viesti Kirjoittaja pekutsi »

Kaunis kiitos,ompas ystävällistä.

Pekka
Vastaa Viestiin