Ratapäivä Räyskälä sunnuntai 14.10.2007

Tulevia harrastetapahtumia.
Avatar
XJ-SC
Viestit: 61
Liittynyt: La Marras 20, 2004 2:59 pm
Paikkakunta: Porvoon seutu

Ratapäivä Räyskälä sunnuntai 14.10.2007

Viesti Kirjoittaja XJ-SC »

Olen tehnyt alustavan varauksen Räyskälään sunnuntaiksi 14.10.2007.

Ilmoittautumisohje alempana.

Saamme luoteeseen ulottuvan kiitoradan rullausteineen, jolloin sinne saa kunnon radan kovaankin ajoon. Käytössämme koko päivän.

Uskoisin että leppoisa päivä, joka sallii kaikenlaiset autot ja ja ajajat, noviisista kokeneeseen, liikenneharjoittelusta nopeuskokeisiin, antaa jokaiselle jotakin.

Ekat 24h tuotti jo 6 ilmoittautunutta. Meitä tullee kohtuu helposti 10 kuskia, ja jos jäisi pienemmäksi neuvotellaan tuota aikaa/maksua pienemmäksi.

Keiloja olisi hyvä ottaa mukaan - löytyykö jonkun kontaktipiiristä poliisia tai asfalttifirmaa?

Kokeilen jos saisin mukaan laitteiston, jolla saa autokohtaiset suorituskyky- ja moottoriarvot PC:lle - sopii tosin vain ODBII-yhteensopiviin eli uudempiin (alkaen x300? - mutta ainakin V8-mallit).

Onko jollakin mittaria (tutkaa) saatavilla nopeuden mittaamiseen? Oma GPS autossa on ainakin hyödyksi matkan ja ajan mittaamiseen.

Hinta on siis enintään 500 e jaettuna kuljettajien määrällä, eli arvio 20-50 e per kuljettaja. Haluaako FJDC tukea tätä retkikuntaa jäsenistönsä osalta?

Ilmoittautumisia (oltava sitovia) otetaan siis nyt vastaan, allekirjoittaneen yv käytössä. Laittakaa otsikoksi Räyskälä, viestiin nimi, kuskien määrä ja auton laji ja myös halunne kontribuutioon tiedoksi. Siellä lienee auki kahvila, mutta jos emäntiä löytyy saisimme taukotarjoilun. Ajo-opettajakin kelpaisi mukaan - kuka tuntee?

Kari
XJR V8 (kuvassa)
XJ-SC V12 Cabriolet (tallissa)
Range Rover V8 1972 (metsässä)
Fordson Super Major 1963 (lumitöissä - talvella)

Muistojen brittikalustoa:
XJ6 1986, Sovereign 1992, XJ8 Executive 2000, pari MG:tä 1960-luvulta.
Avatar
XJ-SC
Viestit: 61
Liittynyt: La Marras 20, 2004 2:59 pm
Paikkakunta: Porvoon seutu

Ratapäivä Räyskälä sunnuntai 14.10.2007

Viesti Kirjoittaja XJ-SC »

Nyt kun on 48 h kulunut ilmoittautumisen avaamisesta on jo noin 10 kuljettajaa ja 7-8 autoa koossa, mutta lentokentällehän mahtuu kyllä lisää!

Tulee kokemustakin ratapäivästä ajatellen ensivuoden "virallista" FJDC päivää...

Saanemme sponsoreita esim tutkamittaus ja ajokouluttajat. Kattaapi sitten myös niiden niuhottajayhtiöiden vakuutukset jotka eivät salli harjoittelua ilman valvontaa (jonkun saama vastaus Nordeasta)... vaikka tämähän on kaikkien etu opetella väistöä ja abs-jarrutusta yms suljetulla tasangolla. Kaikkien tuntemieni yhtiöiden kanta on että rataharjoittelu on hyvästä, mutta nopeuskilpailut on sitten eri ehdoilla (tarkistin juuri Fenniasta).

Muita tulijoita? Vielä eivät ole kommentoineet aiheesta kiinnostuneet ojala, markus, Aval, jakuvaari ja muut. Xjr-98 voitaneen ottaa ilmoittautuneeksi jos jalka sallii? Jos ei salli, joku muu rattiin... onhan siinä uudessa XKR:ssäsi toki takapenkki... (kiäh!)

Pääsiskös Grayhead opastamaan?

Kiva kun on intoa!

Maksamme koko päivästä, milloin haluamme aloittaa?
Aika moni pk-seudulta, letkana ajo jostain Kehä III:lta?

Kari
Viimeksi muokannut XJ-SC, Pe Syys 28, 2007 8:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XJR V8 (kuvassa)
XJ-SC V12 Cabriolet (tallissa)
Range Rover V8 1972 (metsässä)
Fordson Super Major 1963 (lumitöissä - talvella)

Muistojen brittikalustoa:
XJ6 1986, Sovereign 1992, XJ8 Executive 2000, pari MG:tä 1960-luvulta.
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ratapäivä Räyskälä sunnuntai 14.10.2007

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

XJ-SC kirjoitti:
Muita tulijoita? Vielä eivät ole kommentoineet aiheesta kiinnostuneet ojala, markus, Aval, jakuvaari ja muut. Xjr-98 voitaneen ottaa ilmoittautuneeksi jos jalka sallii? Jos ei salli, joku muu rattiin... onhan siinä uudessa XKR:ssäsi toki takapenkki... (kiäh!)
Niin, kai sinnekin joku mahtuu, jos polvi tipuu ainakin 170 astetta!!! %-(

-Jakuvaari

JK. Ottivat vissiin mallia takapenkin designiin 50-luvun XK:sta, E-typeen ja XJS:ään mahtuu jopa aikuisia! :lol:
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Mr. Grayhead
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 12:53 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mr. Grayhead »

Olen vapaa kyseisen viikonlopun. Tulen mielelläni antamaan neuvoja ja ajolinjoista vinkkejä ja otan mukaan Pertti Kiiverin, joka autonsuunnittelija, kilpailija ennenkaikkea nk."autoteoreetikko".
Valitettavasti laitoin jo Jaggen talviunille, mutta eiköhän joku ajopeli löytyne mukaan.
Huomenna lähden Hollantiin Asseniin viimeiseen kisaan ja palaan 6/10.
Otetaan yhteyttä, kun olen kotimaassa.
Terv. Juke Puurunen
email: jukepuurunen@hotmail.com
puh:040 5042 995
XJ 12 -93, Triumph Thunderbird 900, -00, AJS 18CS -54, 2 Formula Veetä: Veemax MK I 1966, Veemax MK IVB 1970, Super Vee: Veemax MK X 1979, MB 1117 -86, VW Vento -97
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ratapäivä Räyskälä sunnuntai 14.10.2007

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

[quote="jakuvaari

Niin, kai sinnekin joku mahtuu, jos polvi tipuu ainakin 170 astetta!!! %-(

-Jakuvaari

JK. Ottivat vissiin mallia takapenkin designiin 50-luvun XK:sta, E-typeen ja XJS:ään mahtuu jopa aikuisia! :lol:[/quote]

Mitä ne pojat puhuu, ahdas takapenkki? Puppua!

12-vuotias tyttömme matkusti Tampereelta Saarijärvelle (tasan 200 km) XKR:n takapenkillä. Tosin poikittain :wink:
Eikä matkustusmukavuudessa ollut kuulemma edes mitään valittamista!
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
XJR-S
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 1:24 am
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Mukana

Viesti Kirjoittaja XJR-S »

Joo, olen siis mukana vieläkin :o .
Kari
XJR-S -92
Flamengo Red
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Moikka!

Olin tänään asiakkaan kutsumana Porsche Club Finlandin Testaus ja rata-ajopäivällä Ahvenistolla.

Täytyy sanoa, että oli hienosti järjestetty ja toinen toistaan hienompia kiesejä oli paikalla. Osa oli katukelpoisia, mutta seassa myös pelkästään ratakäyttöön rakennettuja.

Kahden eri auton kyytiin pääsin ja kokemukset hymyn korviin saavia :D

Possut on tietysti eri henkisiä kiesejä kuin Kissat, eli lähinnä oli hieno nähdä kuinka aktiivinen toiminta heillä on olemassa. Tämä oli nimenomaisesti heidän alajaoston; Porsche RACING Club Finlandin toteuttama.

-sinberg
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja hkm »

Olen itsekin noilla Porschen ratapäivillä käynyt ja sama täytyy todeta kuin Sinberg. Käsittääkseni klubi on ulkoistanut aika paljon juttuja ja päivillä keskitytään olennaiseen. Aktiivinen klubi ja laadukkaimmat ratapäivät. Otetaan mallia ja laitetaan vielä paremmaksi ;)

HKM
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

On siinä puolensa

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Totta varmaankin, mutta täytyy todeta, että Porsche klubi on paitsi aktiivinen (aikanaan on Ahvenistolla olleet yhdessä mm. Porsche klubi, FJDC ja SCCH) myös saksalaisen täsmällisesti ohjattu. Eli siis tehdas jopa sanelee miten toimintaa pitää hoitaa. Jaguarin tapauksessa niitä ei välillä paljon kiinnostanut, siten heritage oli vaalimisen arvoinen, mutta toimintaa ei ohjattu mitenkään ja nyt sitten on kuten yleensä, homma muutaman aktiivisen jäsenen varassa. :)

Sinne vaan mukaan vaikuttamaan, ensi kerralla vuosikokoukseen ja toimintaan mukaan, hallitukseen ei taatusti ole vaikea päästä, jos on jotain annettavaa. :?

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Bollinger
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:16 am
Paikkakunta: Tallinna

Viesti Kirjoittaja Bollinger »

Osallistumiseni ratkeaa viim.maanantaina, joten tämä vain ilmoitukseksi tahdosta saapua paikalle :)

Thumbs up että onnistuu!

Pitäisikö Vianoria kysyä sponssiksi? 8)
XJR-05,
edellinen XJ8 Executive-00
Avatar
XJ-SC
Viestit: 61
Liittynyt: La Marras 20, 2004 2:59 pm
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja XJ-SC »

Kiitos Mr Grayhead & Kiiveri mukaamme tulosta - arvostamme sitä kovasti!

Ainakin yksi sponsori on ilmoittautunut, pyyteetön, eikä halua julkisuutta.

Jos tuo Vianor osallistuisi, niin hienoa! (Uudet kumit kaikille vai pullakahvit?).

Autoja lienee nyt ilmoittautuneena noin kahdeksan ja kuljettajia yli kymmenen.

Kari
XJR V8 (kuvassa)
XJ-SC V12 Cabriolet (tallissa)
Range Rover V8 1972 (metsässä)
Fordson Super Major 1963 (lumitöissä - talvella)

Muistojen brittikalustoa:
XJ6 1986, Sovereign 1992, XJ8 Executive 2000, pari MG:tä 1960-luvulta.
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Pistätkö Kari listan ketkä kaikki varmuudella mukana. Voin aktivoida niitä jotka eivät ole ilmoittautunut tai empivät.

Kiitos etukäteen!
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Avatar
XJ-SC
Viestit: 61
Liittynyt: La Marras 20, 2004 2:59 pm
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja XJ-SC »

Ilmoittautumistilanne on rauhoittunut tällaiseksi:

ilmoittaja - kuljettajia - auto

sinberg 1 Porsche
Jan 1 X-type
xjr-98 2 XKR
timco 1 (ehkä 2) X-type
jutu S-type 3.0
hkm XJR
XJR-S 1 XJR-S
koivuma 2 XK8 Cabr
jakuvaari 1 E-Type
safre 1 riisipussi
XJ-SC (alias Kari) 2 XJR (tai XJ-SC)

Mr Grayhead & co 2 (free riders)

Maksavia sitovasti ilmoittautuneita on siis vähintään 12-14. Maksu jää alle 50e per nenä, kunhan kaikki tulevat.

Toivottavasti vielä saadaan mukaan autoja, apukuskeja, puolisoita, jälkikasvua? Ilmoittautumisen puolesta ei ole takarajaa.

Vahvistan siis varauksemme Räyskälään. Kokoonnumme kahvion alueelle su 14.10.2007 kello 11.00. :twisted:

http://www.rayskala.com - katso ajo-ohjeet

Kari
Viimeksi muokannut XJ-SC, La Loka 13, 2007 7:57 pm. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
XJR V8 (kuvassa)
XJ-SC V12 Cabriolet (tallissa)
Range Rover V8 1972 (metsässä)
Fordson Super Major 1963 (lumitöissä - talvella)

Muistojen brittikalustoa:
XJ6 1986, Sovereign 1992, XJ8 Executive 2000, pari MG:tä 1960-luvulta.
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Vettu tuli Vette meni - Mää tuun Porschella ny ;)

Mulla vois olla pari kiinnostunutta - mutta eivät ole Jaguar -omistajia, eikä edes clubilaisia. En luvannut mitään - mites suhtaudutte?

-sinberg
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Avatar
XJ-SC
Viestit: 61
Liittynyt: La Marras 20, 2004 2:59 pm
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja XJ-SC »

Onneksi olkoon, pääsit siis Vettestä!? Ei enää työntötankomoottoreita...

Uudet tulijat tervetuloa, tämä ei ole (vielä) kuin kavereiden kokoontuminen ja kerran tilaa piisaa, niin parempi että on useampi jakamassa kuluja!

Kari
XJR V8 (kuvassa)
XJ-SC V12 Cabriolet (tallissa)
Range Rover V8 1972 (metsässä)
Fordson Super Major 1963 (lumitöissä - talvella)

Muistojen brittikalustoa:
XJ6 1986, Sovereign 1992, XJ8 Executive 2000, pari MG:tä 1960-luvulta.
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja hkm »

Suurkiitokset XJ-SC:lle järjestelyistä.

HKM
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
Avatar
XJ-SC
Viestit: 61
Liittynyt: La Marras 20, 2004 2:59 pm
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja XJ-SC »

Kiitos, mutta eipäs vielä kiitellä...

Viimeinen viikko alkaa, sunnuntaina ajetaan!

Ilmoittautumisia otetaan edelleen vastaan, allekirjoittaneen yv käytössä. Laittakaa otsikoksi Räyskälä, viestiin nimi, kuskien määrä ja auton laji ja myös halunne kontribuutioon tiedoksi.

Maksavia sitovasti ilmoittautuneita on siis vähintään 10-11. Maksu jäänee 50e per nenä, kunhan kaikki tulevat.

Kari
XJR V8 (kuvassa)
XJ-SC V12 Cabriolet (tallissa)
Range Rover V8 1972 (metsässä)
Fordson Super Major 1963 (lumitöissä - talvella)

Muistojen brittikalustoa:
XJ6 1986, Sovereign 1992, XJ8 Executive 2000, pari MG:tä 1960-luvulta.
Bollinger
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:16 am
Paikkakunta: Tallinna

Viesti Kirjoittaja Bollinger »

Juu, niinhän siinä kävi että tulee vieraita sunnuntaina...

Eli Räyhääminen osaltani passé :cry:

Kiitos kannustavista viesteistä - seuraavalla kerralla sitten.
XJR-05,
edellinen XJ8 Executive-00
Avatar
XJ-SC
Viestit: 61
Liittynyt: La Marras 20, 2004 2:59 pm
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja XJ-SC »

Saamme Mr. Grayheadin, tuoreen Historic Formulan Euroopan mestarin, opastamaan kurvien hallinnassa - Juke siis vahvisti pääsevänsä!

Sponsori keiloillekin on löytynyt - saamme vähän lisämutkaa muuten suoraan rataan!

Kari
XJR V8 (kuvassa)
XJ-SC V12 Cabriolet (tallissa)
Range Rover V8 1972 (metsässä)
Fordson Super Major 1963 (lumitöissä - talvella)

Muistojen brittikalustoa:
XJ6 1986, Sovereign 1992, XJ8 Executive 2000, pari MG:tä 1960-luvulta.
Avatar
XJ-SC
Viestit: 61
Liittynyt: La Marras 20, 2004 2:59 pm
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja XJ-SC »

Olen päivittänyt vähän ylempänä olevan osallistujalistan. Kuljettajia sen mukaan vähintään 12.

Kari
XJR V8 (kuvassa)
XJ-SC V12 Cabriolet (tallissa)
Range Rover V8 1972 (metsässä)
Fordson Super Major 1963 (lumitöissä - talvella)

Muistojen brittikalustoa:
XJ6 1986, Sovereign 1992, XJ8 Executive 2000, pari MG:tä 1960-luvulta.
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Mikään ei ole varmaa, paitsi epävarma

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Niin, en sitten ole ilmoittautunut kun on ollut niin monta muuttujaa matkassa.

Olin asennoitunut lauantaihin (en tiedä mistä sain sen päähäni) ja säiden jumalatkin näyttivät vielä suosivan, vaikka just nyt tulee räntää taivaalta, on huomiselle luvattu pilvipoutaa ja kuivaa keliä. Sunnuntaille onkin sitten luvattu sadetta, tulisin mieluiten E-typellä, mutta pitäisi vielä vaihtaa kolme pinnaa toiseen takavanteeseen (ja ensin hakea auto säilöstä pajalle) sitten olisi kyllä hyvät pohjat sunnuntaina huuhdella jäähdytysjärjestelmä ja vaihtaa öljyt päivän päätteeksi ja jättää kissa talvilepoon.

Mutta jos rata on märkä, ei 185-leveillä 6 vuotta vanhoilla kesäkumeilla taida olla järkeä ajaa, vaikka ovatkin V-nopeusluokan kumit (max. 240km/h! ;-)

Kyselin vähän vanteita ja kumejakin lainaan, ja saisinkin, mutta ne pitäisi ensin käydä hakemassa ja sitten viedä takaisinkin...

Eli tulen kyllä jos saan ehjän vanteen alle ja sää ei ole aivan kauhea! :)

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safre »

Samoin tulossa mitä suurimmalla todennäköisyydellä jollei nyt ihan räntää tule. En kylläkään jaggella vaan ....
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja hkm »

Iltaa

ja suurkiitos järjestäjille tapahtumasta. Toisaalta sanomattakin on selvää että osallistujat tekevät tapahtuman. Oli hauska tavata uusia - siis ainakin minulle uusia Jaguar-harrastajia.

Itseäni jää usein näiden ajopäivien jälkeen mietityttämään kuitenkin yksi asia. Miten oppia ajamaan autolla lujaa. Jokainen osaa ajaa lujaa suoralla tiellä ja kyse on tässä tapauksessa vain auton ominaisuuksista. Faktahan on kuitenkin se, että hyvä kuski merkittävästi tehottomammalla autolla pieksää kaiken maailman XJR:t mennen tullen kun radalla alkaa olla useampi kuin yksi mutka. Toisin sanoen olisi hauskaa saada oikea autonkuljettaja itseni kaltaisen märkäkorvan viereen valottamaan moottoriurheilun saloja. Tässä oma vaatimaton ehdotus ensi kesän ratapäiville.

Btw, jos jollakin sattuu olemaan kuvia tai videoita tapahtumasta niin pistäkää infoa tulemaan.


HKM

Ps. Erityiskiitos XJR-98:lle siitä ettei Sinbergin Porsche voittanut ;)
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Moikka!

Kiitoksia suuresti erityisesti XJ-SC:lle ja hänen delegaatiollensa. Erinomainen päivä ja ilman teidän panosta tuskin olisi toteutunut!

Teille, jotka ette olleet paikalla niin tiedoksi, että tuumailtiin keväälle uutta vastaavaa tapahtumaa ja tämän puolesta voin varauksetta suositella. Olit sitten lähtötasoltasi minkälainen kuski tahansa, niin kaikki sopivat joukkoon ilman muuta mukaan!

Sovitaan jo tässä vaiheessa, että otetaan kaikki enemmän vastuuta myös tapahtuman järjestelyistä, niin ei jää muutamien ihmisten harteille.

Porschen rataominaisuudet olivat positiivisessa mielessä veret seisauttava kokemus. Kun suurin osa oli jo lähtenyt, niin oli tietysti pakko hakea hieman rajoja. Nopeuden ollessa jossain 140-160km/h:n välillä yllättävän tiukan mutkan yllättäessä sinberg muuttui kuljettajasta kuljetettavaksi. Onneksi rata on turvallinen ja tilaa temmeltää myös radan ulkopuolella tarvittaessa 8) Huippunopeudet Räyskälässä nousi muuten reilusti 200km/h yläpuolelle. Vertauksena esim. Ahvenisto missä maksiminopeudet 140-150km/h.

Ei muuta kuin ensi kertaan ja silloin tullaan muuten Jagella!

Syksyä,
sinberg
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
jutu
Viestit: 53
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 3:19 pm
Paikkakunta: Fuengirola (Malaga)

Kiitoksia

Viesti Kirjoittaja jutu »

Suurkiitokset järjestäjille! Oli hieno päästä kokeilemaan omankin mötkäleen taipumista keilojen väliin isommassakin vauhdissa.

Tuumailmme XJS-R:n kanssa kahvipöydässä, että Alastaron moottorirata voisi olla hyvä vaihtoehto mutkahurvitteluun tulevana kesänä. Sieltä löytyy normaalin varttimailistripin lisäksi myös mutkaisempaa osuutta, jolla voisi hakea ajokokemusta oikeiden linjojen valintaan jne. Tähän tietenkin tarvittaisiin taas kokenutta opastusta aapparin penkille.

Alastaron sivut löytyvät täältä: http://www.alastaro.fi/moottorirata/
(ja ensimmäisenä uutisotsikkona on, että kauden 2008 ratavaraukset käynnissä :P )
S-Type Executive 3.0 -01
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

Omasta ja poitsun puolesta myöskin suurkiitokset erittäin hienosti hoidetuille järjestelyille! Teki kyllä pahaa kun miehet seisoivat tuntitolkulla karmeassa kelissä. Kuten edellä mainittiin, ensi kerralla jaetaan näitä hommia ajamisen lomassa.

"Ps. Erityiskiitos XJR-98:lle siitä ettei Sinbergin Porsche voittanut "

No itseasiassa se oli tasapeli vaikka paperilla asiassa ei olisi pitänyt olla mitään epäselvää.

Meriselitys: Meillä oli 100 kg lisäpainoa (laitoin poitsun jo laihdutuskuurille). mutta niin se vaan on, että kiihdyttämiseen(kin) tarvitaan taitoa. Pelkkä tallan runttaaminen pohjaan EI riitä tehokkaaseen kiihdyttämiseen.

Nooh, katsotaan keväällä uudestaan, silloinhan Sinberg tulee mukaan 2008 mallin XKR:llä :wink:

Hieno tapahtuma, tätä lisää!
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safre »

Täältä myös kiitokset järjestelijöille, emännän kauppakassikin säilyi ehjänä mitä nyt yksi keila hyppäsi eteen ihan yllättäen :roll:

Alastaron ratahan voisi tosiaan olla seuraava paikka ?

Oli puhetta kuvagallerian järjestämisestä XJ-SC:n kanssa, eli jos joku haluaa sinne kuviansa niin sähköpostiosoitteen saa kysymällä privaviestillä.
( Jollei joku muu tahdo tuota järjestää ? )
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
Avatar
XJ-SC
Viestit: 61
Liittynyt: La Marras 20, 2004 2:59 pm
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja XJ-SC »

Kiitos mukanaolijoille!

Keli oli aamulla kuiva kokeilla suorituskykyä ja iltapäivällä satoi, joten saimme liukastella asfaltilla.

Tapahtuma on nyt testattu ja mielekkääksi todettu. Hupia ja hyötyä. Nyt on mm. käsitys miten väistää vaikkapa hirveä märällä maantiellä.

Yksi kerta oli varmasti järjestäjille hyvin käypä kokemus, ja oppi on käytettävissä ensi kertaan. Kiitos Harri ja Juke ja vielä Pertti Historic Formula esityksestä!

Ja nyt kaikilta hyviä kuvia Safren laatikkoon niin hän saa ne jakeluun sivuilleen.

Maksut hoitui jämptisti ja on nyt tilitetty Räyskälään. Räyskälään olemme edelleen tervetulleita, ja rata sopii kokeiluihin kun ei ole kaiteita eikä edes reunakantteja (minulla on videolla kun S-type R menee katolleen tultuaan nelipyöräluisussa radan reunaan) - voi olla riittävä syy pysyä poissa ns. vaativilta radoilta? Räyskälässä ei onneksi ole reunoja, vaan virhe johtaa nurmikolle - tai ehkä järveen!

Kari
XJR V8 (kuvassa)
XJ-SC V12 Cabriolet (tallissa)
Range Rover V8 1972 (metsässä)
Fordson Super Major 1963 (lumitöissä - talvella)

Muistojen brittikalustoa:
XJ6 1986, Sovereign 1992, XJ8 Executive 2000, pari MG:tä 1960-luvulta.
Mr. Grayhead
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 12:53 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mr. Grayhead »

Kiitos kaikille Räyskälän ajopäivään osallistuneille!
Valitettavasti saatiin vajaa tunti ennen alkamista radan piirros. 8 malliselle radalle oli hieman hankalaa järjestää sujuvaa ratatapahtumaa. Toivottavasti jotakin jäi "kotiin vietäksi"! Pää-asia oli kuitenkin TURVALLISUUS ja ei mitään vaurioita sattunut, ainoastaan "ratamestarin" takki ja kengät kastuivat.
Huhtikuussa voitaisiin järjestää vastaavanlainen tilaisuus esim. Alastaroon ja jakaa aika ja kustannukset jonkin toisen kerhon kanssa. Voin ja keskustelen joka tapauksessa 500-Kerhon ( Formula kerho ) kanssa asiasta, varmaan kinnostusta löytyy.

Alastaron hinta viikolla 170 h +alv.
Botniaring, Jurva , viikolla 600 / påivä
Motopark, Virtasalmi, viikolla 1000 / 7h
Kemora, Veteli, viikolla 500 / päivä
Ahveniston jätin pois turvattomuuden takia.
Tässä on muutama esimerkki Suomen radoista. Pärnu ei ole myöskään kaukana ja rata on sielläkin!
Juke Puurunen
XJ 12 -93, Triumph Thunderbird 900, -00, AJS 18CS -54, 2 Formula Veetä: Veemax MK I 1966, Veemax MK IVB 1970, Super Vee: Veemax MK X 1979, MB 1117 -86, VW Vento -97
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja hkm »

Ilmoittaudun myös vapaaehtoiseksi järjestämään seuraavaa tapahtumaa

HKM
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safre »

Kuvia tapahtumasta useammalta kuvaajalta on nyt kerätty yhteen paikkaan, osoitteen saa kysymällä privaviestillä. ( XJ-SC:n kuvat puuttuvat kylläkin vielä :wink: )
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
witham
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 6:43 pm
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja witham »

Kuka haluaisi kokeilla Jaguarin F1 autoa?! Kemorassa onnistuu, osoitteessa http://www.speedpassion.fi.
ex jaguar xj 40 3.2-92
Chevrolet 2500 6.2 d
Chevrolet Camaro convertible -96
Kopi
Viestit: 1964
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kopi »

witham kirjoitti:Kuka haluaisi kokeilla Jaguarin F1 autoa?! Kemorassa onnistuu, osoitteessa http://www.speedpassion.fi.
Miksei, mutta ainakin Coventryn JDHT museon F1-autojen perusteella sanoisin, että en minä mahdu niihin sisään... :( Ovat nuo kimit ja heikit 15-20cm lyhyempiä... ja yhtä monta kiloa hoikempia...
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
witham
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 6:43 pm
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja witham »

Onhan tässä riittävästi aikaa sulatella michelin rengas vyötäröltä. :lol:
ex jaguar xj 40 3.2-92
Chevrolet 2500 6.2 d
Chevrolet Camaro convertible -96
Vastaa Viestiin