Rohkaisin mieleni ja vien Jaguaarini Tampereelle merkkihuoltoon (128.00km) ja olen itse asiassa tyytyväinen palveluun.
Alustava hinta-arvio piti paikkaansa huollon osalta ja siihen vielä tuli vuotavan perän stefan vaihto, josta he soittivat että vaihdetaanko (siitä plussaa) öljynlauhduttimen letkun klemmarit vaihdettiin koska ne hieman vuotivat ja polttoaine suodatin vaihdettiin (se ei kuulu normaali huoltoon).
Yksi hihna sinne uusittiin ja lasinpesunestettäkin oli lisätty ja
perään tietenkin lisättiin öljyä.
Eli vaikutti siltä että auto oli oikeasti tarkastettu eikä vain vaihdettu öljyt, tulpat ja suodattimet.
Sitä kylmäkäynti vikaa etsivät myös ja sanoivat että se on melko varmasti letkulämmittimestä johtuva niinkuin joku arvelikin tällä foorumilla.
Kun moottori on niin pitkä kuin tuo upea suora kutonen on, niin toinen pää on vielä kylmä kun lämmittimen pää on kuuma.
Se lämpötila-anturi on kuulemma siinä letkulämmittimen yläpuolella ja lämmöt vaihtelee nopeasti kun tulee kuumaa nestettä ja kohta koneen toisesta päästä ihan kylmää. Tietokone hieman sekoilee seossuhteiden kanssa siinä.
Eli ilmeisesti letkulämmitintä pitäisi käyttää aika pitkään, joskus se ei ehdi olla kuin 15 minuuttia ja sitten voi tulla ongelmia....
Joka tapauksessa uskallan toisenkin kerran mennä Tampereelle huoltoon, ainakin se vanhempi huoltomies jonka kanssa juttelin vaikutti pätevältä.
Huolto Tampereella
Huolto Tampereella
Jaguvaari
"Kuka ajaa punaisella Jaguaarilla?"
XJ6 -96 X300 3.2L
"Kuka ajaa punaisella Jaguaarilla?"
XJ6 -96 X300 3.2L
Laatuvaunu Hollolassa
Laatuvaunu Hollolassa teki omaani vastaavan (128000km) huollon ja olin myös työhön tyytyväinen. Hinta-arvio osui suht hyvin paikalleen ja aikataulukin piti niin kuin sovittiin...suosittelen muillekin, yhteystiedot löytyvät HJK:n sivuilta.
Letkulämppäristä sen verran, että itsellänikn kävi kerran niin, että -7 c lämpötilassa lämppäri ehti olla kiinni n. 20 min. jonka jälkeen käynti oli hetken horjuvaa kuin mummon kävely baarista kotiin...mutta kun pitää liekassa vähintään 1-2 tuntia niin vot, kyllä kissa kehrää nätisti !
Letkulämppäristä sen verran, että itsellänikn kävi kerran niin, että -7 c lämpötilassa lämppäri ehti olla kiinni n. 20 min. jonka jälkeen käynti oli hetken horjuvaa kuin mummon kävely baarista kotiin...mutta kun pitää liekassa vähintään 1-2 tuntia niin vot, kyllä kissa kehrää nätisti !
Macce
ex. X-Type 2.5 V6 4x4
ex. XJ6 Sovereign (X300) 4.0
ex. X-Type 2.5 V6 4x4
ex. XJ6 Sovereign (X300) 4.0
Inchcape Tampere
Nyt taitaa käydä niin, että alan perumaan noita Tampereen Inchcapen palveluun liittyviä epäilyjäni. Pistin postia peilien ruuveista Jaguar osanumeron kera ja puoli tuntia postituksen jälkeen tuli puhelu. Ei kuulemma ollut Suomen varastossa, mutta tilataan, montako haluat. Lupasi vielä soittaa uudestaan, kun ovat perillä. Aika hyvin kun kyseessä on massiiviset 0.72 e/ruuvi.
En osannut odottaa ihan noin hyvää palvelua. Olen miettinyt syytä ja mieleen on tullut seuraavia vaihtoehtoja:
1) Olen vainoharhainen persoona. Itse asiassa ko. mestan palvelu on koko ajan ollut ihan OK, mutta koska asenteeni on ollut tyyliin "ei sieltä kuitenkaan mitään saa", en ole mitään kunnolla pyytänytkään. Tarkemmin kun muistelen, niin ne pari kertaa kun olen siellä autoani käyttänyt, on palvelu ollut ihan kohtuullista, toisella kerralla jopa melko hyvää.
2) Ko. paikassa on menossa joku ryhtikampanja, asiakaspalvelu on nostettu prioriteettiin 1.
3) Inchcapen porukka on alkanut lukea Kissakulmaa.
Minuun yhteyttä ottaneen varaosapuolen kaverin asenne oli sellainen rinta rottingilla "näin se homma meillä hoituu". Ihan kuin olisi halunnut todistaa Kissakulma-kommenttini vääriksi (katso kohta 1 alku)
Tuo asenne saattaa kylläkin johtua myös siitä, että ihmettelin postissani nettisivujen yhteystieto-osoitteiden rajallisuutta. Kerroin, että olisi luontevampaa lähettää tällaiset ruuvikyselyt varaosa-osastolle kuin varaosa-päällikölle. Siellä yhteystiedoissa kun on niitä pelkkiä päälliköitä. Ehkä hän halusi antaa palvelusta sellaisen kuvan, että Jaguar asiakkaat saavat aina "päällikkö" palvelun välittämättä asian suuruusluokasta.
En osannut odottaa ihan noin hyvää palvelua. Olen miettinyt syytä ja mieleen on tullut seuraavia vaihtoehtoja:
1) Olen vainoharhainen persoona. Itse asiassa ko. mestan palvelu on koko ajan ollut ihan OK, mutta koska asenteeni on ollut tyyliin "ei sieltä kuitenkaan mitään saa", en ole mitään kunnolla pyytänytkään. Tarkemmin kun muistelen, niin ne pari kertaa kun olen siellä autoani käyttänyt, on palvelu ollut ihan kohtuullista, toisella kerralla jopa melko hyvää.
2) Ko. paikassa on menossa joku ryhtikampanja, asiakaspalvelu on nostettu prioriteettiin 1.
3) Inchcapen porukka on alkanut lukea Kissakulmaa.
Minuun yhteyttä ottaneen varaosapuolen kaverin asenne oli sellainen rinta rottingilla "näin se homma meillä hoituu". Ihan kuin olisi halunnut todistaa Kissakulma-kommenttini vääriksi (katso kohta 1 alku)
Tuo asenne saattaa kylläkin johtua myös siitä, että ihmettelin postissani nettisivujen yhteystieto-osoitteiden rajallisuutta. Kerroin, että olisi luontevampaa lähettää tällaiset ruuvikyselyt varaosa-osastolle kuin varaosa-päällikölle. Siellä yhteystiedoissa kun on niitä pelkkiä päälliköitä. Ehkä hän halusi antaa palvelusta sellaisen kuvan, että Jaguar asiakkaat saavat aina "päällikkö" palvelun välittämättä asian suuruusluokasta.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Tammi 13, 2005 6:42 pm
- Paikkakunta: Tampere, mannerilmaston esikuva
Re: Inchcape Tampere
Juu-u. Muutamat tahot tekevät testejä asiakaspalveluun. Viimeksi testattiin Land Roveria.BRG kirjoitti:2) Ko. paikassa on menossa joku ryhtikampanja, asiakaspalvelu on nostettu prioriteettiin 1.
Paljoa ei muuten ole puljusta kerrottavaa, mitä nyt pyöriskelin aiemmin muutama kuu sitten -96 XJ6:n ympärillä, legendaa tuli heitettyä varmaan kolmisen varttia myyjän kanssa.
Länsivenäläinen vs. italiatar vs. sakemanni
Inchcape Tampere
Liikkeen huollosta ei ole kokemusta mutta tuon oman jagen ostin sieltä ja ainakin autokauppa oli esimerkillisen hyvää,nopeaa sujuvaa ja ystävällistä.