Ruostesuojausta Lahdessa

Tänne tietoa palvelujen tuottajista
Macces
Viestit: 86
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Lammi
Viesti:

Ruostesuojausta Lahdessa

Viesti Kirjoittaja Macces »

Käytin oman Jaggeni ruostesuojauksessa Lahden Ruostesuoja Oy:ssä ja olen palveluun sekä hintaan tyytyväinen. X300:n suojaus ovia myöten oli 450 eur + vahaus 40 eur. Tarjous perustui hiljaiseen vuodenaikaan, mutta kannattaa kysellä tarjoushintaa tapauskohtaisesti. Lahden Ruostesuoja on tehnyt Jaguareja ennenkin, joten ko. automerkki on heille tuttu.

Puhelinnumero Lahden Ruostesuojaan on 03-7515 200
Macce

ex. X-Type 2.5 V6 4x4
ex. XJ6 Sovereign (X300) 4.0
BRG
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:05 pm
Paikkakunta: Tampere

Edullinen oli

Viesti Kirjoittaja BRG »

Todella edulliselta kuulostaa. Täällä Tampereella kilpailutilanne on ilmeisesti huonompi, sillä noin halpaa suojausta ei tunnu löytyvän. Täällä neljä liikettä, joilla jokaisella about 3 kuukauden jono. Hinnat liikkuvat 600-900 e:n välillä, tuolla 900:lla tosin saa jo kolminkertaisen käsittelyn.

Tällä alalla ei hintakilpailu toimi kovin hyvin, kun kyseessä on aina useamman päivän työ. Jos vie autonsa vaikkapa tuon 120 km:n päähän ja hakee pois parin päivän päästä, tuo hinnassa voitettu about 200 euroa sulaa siinä hässäkässä helposti pois.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
hoopee
Viestit: 34
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 11:35 am

Ruosteen suojaus, vaikko ruosteen esto?

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Miksi ruostetta pitää suojata?

Toki ymmärrän hyvin, jos joku oikein miettii ja pohtii keinoja olla tässäkin asiassa toista paree, mutta eikö sittenkin ole kaikkein parasta suojata - Jagge - ruosteelta?

t. viisastelija
den
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 8:08 pm
Paikkakunta: Oulu

ruoste suojaus

Viesti Kirjoittaja den »

Kuulostaa edulliselle. syksyllä kyselin uudelle tavalliselle käyttöautolleni suojausta ja hinta oli 500-800 euron välillä ja kun kyse oli uudesta autosta ei alustan pesua olisi tarvinnut tehdä.
hoopee
Viestit: 34
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 11:35 am

Ruosteenestokäsittelyyn, mutta mihin?

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Olen ajatellut ja vienkin autoni heti uutuuttaan ruosteenestokäsittelyyn, mutta missä se tehdään ISO-standardin mukaisesti ja käytännössä todella huolella? Missä on vastuulliset työtavat ja asianmukaiset laitteet? Maksan mielelläni hyvästä työstä, mutta en huonosta.

Kauan seuranneena "ruostesuojausta" kylläkin maallikkona, tulevat mieleeni paikat, joissa ei ole kunnollisia laitteita edes teoriassa, että miten siellä voi tehdä laadukasta työtä? Taitaa olla varsinaista ruosteen suojaamista. Mielestäni kunnollisia laitteita ovat mm. pesu- ja kuivaamislaitteet sekä vastuullinen työ. Kunnollisen autonpesun voi hyvinkin suorittaa tai ainakin auton kastelun, mutta miten on sitten sen kuivaamisen laita ennen varsinaista ruosteenestokäsittelyä? Siinä mielestäni oleellinen kysymys ao. firmoille? Seinillä on kyllä kunniakirjoja jos jonkinlaisia, mutta miten on niiden luotettavuus?

Jos auton kotelot ja alusta jäävät märiksi on sinne turha mielestäni ajaa suoja-aineita. Vai onko niin, että kosteus häviää sitä mukaa kun nykyaikainen ruosteenestoaine laitetaan, kuten sanoi minulle eräs alan mies? Kyllä hieman ihmettelin, mutta alapa siinä kinaamaan.

Hyvin yleisesti auton suojauskäsittely taitaa kestää kaikkineen n. 3 pv. Yksi päivä menee pesuun, seuraava kuivaukseen ja kolmas itse suojaukseen? Miten on mahdollista näin lyhyessä ajassa saada hyvä tulos? Ajattelen, että vaikka aikaa olisi kokonainen viikkokin, ei siinäkään ajassa taida saada koteloita kunnolla kuivaksi, ellei ole tosi tehokkaita ja toimintaan erityisesti suunniteltuja laitteita?

Mitä mieltä olette arvoisat Jaguarien omistajat?

Olenko ihan hakoteillä pähkäilyjeni kanssa?
BRG
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:05 pm
Paikkakunta: Tampere

Kuivaus

Viesti Kirjoittaja BRG »

Itse hoidin asian niin, että autoni purettiin ja pestiin perjantaina, joten väliin jäi viikonlopun pari päivää ennen käsittelyä. Jos on huolissaan tuosta kuivumisesta, niin eiköhän asiallisen pajan kanssa saa neuvoteltua pidemmän kuivumistauon. Tämä tietenkin edellyttää, että ko. pajalla on tarpeeksi tilaa käytössään. Siitä tuskin on paljon hyötyä, että auto seisoo pesun jälkeen pari päivää pihalla, ellei sitten ole kesä ja hyvät säät.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
den
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 8:08 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja den »

Niin,työn voi tehdä monella eri tavalla.En itse ole kovin vakuuttunut esim. ovien suojauksesta poraamalla oveen reikä ja siitä aine sisään.
Olen avannut lukemattomia ovia ja yhtään onnistunutta suojausta en ole nähnyt.Aine on roiskunut sinne tänne oven sisällä sotkien lasin nosto mekanismit,tahrien lukko mekanismit mutta itse oven pohja on täysin kuiva aineesta! Monesti reikä porataan oven takapäähän ja kun katsotaan ovea niin lähes joka auton ovessa on takahelmassa pitkä tasku jossa sisä ja ulkopelti on sentin päässä toisistaan ja tämä rakenne ulottuu pidemmälle kuin se seinämä johon reikä on porattu,kuinka ihmeessä se tulee suojattua kun suuttimesta ei aine purkaannu kuin eteen ja sivuille?
Monien vanhempien autojen ovissa juuri nuo taka kulmat ruostuu puhki.

Joissain vanhemmissa autoissa on ovissa kosteutta eristämässä muovi jonka tarkoitus on ettei mahdollinen kosteus pääse oviverhoiluun.On tullut vastaan tapauksia että reikä on porattu väärään väliin niin, että ovi pahvi on taustaltaan yltäpäältä suoja-aineessa,samoin se muovi mutta peltiosat on kuivat...
Mielestäni ovissa ainut oikea tapa on verhoilujen irroitus niin nähdään mitä tehdään.
Sitten kotelot.
Esim. omassa XJ 40 sessä oli kotelon päät ruosteessa,se ei sinäänsä ollut huonon suojauksen syytä vaan ennemminkin kotelo rakenteen.Eli saumoihin on sisälle ruiskutettu jonkinmoinen polyuretaani vaahto.Se varmaan tekee autosta hiljaisemman mutta kun se imee vettä...
Sama on takapyörä kaarissa...
No koteloissa näki kuinka suojaus oli suoritettu niin että päähän reikä ja letku sisään,ei vain ollut huomioitu että kotelossa on väliseinä ja suojattu vain se toinen puoli kotelosta...Mitä siitä on hyötyä kun sisempi puoli ruostuu puhki...
Eli työn suorittanut liike ei selvästikkään ole ollut tarkkaan selvillä kyseisen auton rakeneesta.

Kannattaa neuvotella työn suorittavan liikkeen kanssa miten haluaa suojauksen tehtävän.Vaikka lisää kustannuksia hieman tulisikin esim.ovi verhoilujen irroittamisesta ja asentamisesta,se mielestäni kannattaa ennemmin kuin maksaa vähemmän työstä josta ei ole hyötyä...
japa
Viestit: 85
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 9:18 pm
Paikkakunta: LAHTI

Ruosteenesto!

Viesti Kirjoittaja japa »

Kävin viimeviikon torstai iltana,siinä syy etten päässyt tapaamiseen, orimattilassa kuuluisan korroosiotaistelian juttusilla jaggeni kanssa, ja rupes melkein hirvittämään että mitähän sitä on tullut ostettua! No ei nyt sentään,tuomio tuli, ensin pestään ja katsotaan mitä löytyy,sen jälkeen jos jotain hälyttävää soitto minulle,ennen kuin jatketaan. Ihan hyvä. Se mikä herättää nupissani kysymyksen on ovet. Ko. yrittäjä ei aikonut porata oviin reikiä,en olisi antanutkaan! Ei myöskään purkaa oven verhoiluja. Eli mitenköhän aikoo homman hoitaa.Asiaa kyseltyäni sain vain sen ammattilaisen vienon hymyn. Joten ajattelin mielessänni purkaa verhoilut itse valmiiksi ennen käsittelyä, joka on ensi pääsiäisen jälkeisellä viikolla.ensimmäinen vapaa-aika!! No kaupat siis tehtiin ja täydellisen käsittelyn hinnaksi sovittiin 845 € jota pidän jossain määrin kohtuullisena jos työ on tehty hyvin?!! Mitenköhän senkin tarkistaa autoa purkamatta? no johonkin tässä elämässä opittava luottamaan. Että näin vielä pari viikkoa ja sitten iso kisuli talveks pukeille! PS. en ole varma mutta ei varmaan kannata ottaa akunkenkiä irti ? seisonta heh ajaksi?
Vastaa Viestiin