Valuraudan hitsausta ja pakosarjojen pintakäsittelyä?

Tänne tietoa palvelujen tuottajista
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Valuraudan hitsausta ja pakosarjojen pintakäsittelyä?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Moro,

Tuommoiselle olisi tarvetta, eli kahdesta valurautapakosarjasta toisessa on yksi murtunut kulma ja ne on alunperin mustaksi emaloitu, mutta emalista ei ole mitään jäljellä. Olisi kiva tietää joku firma Etelä-Suomessa, joka osaisi tehdä tuon homman todella hyvin. :-?

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Kopi
Viestit: 1967
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Valuraudan hitsausta ja pakosarjojen pintakäsittelyä?

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Minä laitatin omiini Black Satin-pinnoitteen (katso http://www.techlinecoatings.com/Exhaust.htm) Trianglella.
Eihän se emalointi ole jos originaalia tavoittelet, mutta mielestäni
ihan kaunis (katso kuvat http://www.elisanet.fi/kopik/jag/restor07.htm)
ja on pysynyt siistinä ja paikoillaan ainakin tämän 1. vuoden.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Valuraudan hitsausta ja pakosarjojen pintakäsittelyä?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Kopi kirjoitti:Minä laitatin omiini Black Satin-pinnoitteen (katso http://www.techlinecoatings.com/Exhaust.htm) Trianglella.
Eihän se emalointi ole jos originaalia tavoittelet, mutta mielestäni
ihan kaunis (katso kuvat http://www.elisanet.fi/kopik/jag/restor07.htm)
ja on pysynyt siistinä ja paikoillaan ainakin tämän 1. vuoden.
Köpi
Joo, voisi todella harkita ainakin E-typeen, koska siinä ei mikään kestä ja pinnoite vähentäisi konehuoneen kuumenemista. Ei siinä varsinaisesti ole mitään hätää, mutta pakosarjan päällä on maalikin (ja vaha) aika kovilla.

Myykö Triangle tuota BlackSatin™:iä siis a) palveluna, b) aineena purkissa c) sekä että?

Akuutti tarve on MKV:lle ja siinä kestää varmaan perusmaalikin aika hyvin, ei ole mikään kierroskone :D
mutta emalikin olisi ihan varteenotettava vaihtoehto. MK2:ssa jää ne aika piiloon, tässä autossa kun avaa konepellin, niin ihan kaikki näkyy, pelkääjän puolella ei ole muuta kuin startti, latausrele, sulakekotelo ja pakosarjat. :mrgreen:

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Kopi
Viestit: 1967
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Valuraudan hitsausta ja pakosarjojen pintakäsittelyä?

Viesti Kirjoittaja Kopi »

jakuvaari kirjoitti: Joo, voisi todella harkita ainakin E-typeen, koska siinä ei mikään kestä ja pinnoite vähentäisi konehuoneen kuumenemista. Ei siinä varsinaisesti ole mitään hätää, mutta pakosarjan päällä on maalikin (ja vaha) aika kovilla.
Jep, niin on Mk2:ssakin ja siksi laitoin lisäksi vielä alumiinikalvo(?)pintaisen ääni/lämpöeristysmaton konepellin alapintaan. Ei sekään ole tietenkään originaali, mutta ei kaikki muukaan mulla...
jakuvaari kirjoitti: Myykö Triangle tuota BlackSatin™:iä siis a) palveluna, b) aineena purkissa c) sekä että?
En tiedä muuta kuin että ainakin a). Suoraan voi ostaa ainakin täältä (hinnatkin löytyy):
http://www.roadmachine.fi/techline.html
Mutta kun osa pitää hiekkapuhaltaa (ja sinun tapauksessasi hitsata) ensin ja jonkinverran kuivatakin (siirtelyä/asennusta varten, loppukuivaus tapahtuu ajaessa), niin ei ole ihan huonosti varustellun TI-miehen homma. Voi olla että äiteen uuni haisee pahalle jos siellä kuivaa.. :)
jakuvaari kirjoitti: Akuutti tarve on MKV:lle ja siinä kestää varmaan perusmaalikin aika hyvin, ei ole mikään kierroskone :D
Kuumakestospray? 400-asteinen ei kaverin XJ6 Ser3:ssa kestänyt, mutta eikös niitä saa 600- ja 800-asteisinakin?

Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Valuraudan hitsausta ja pakosarjojen pintakäsittelyä?

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Mä pinnoitin aikoinaan - 63 E-Typen pakosarjat Järvenpäässä Alun tehtaalla. (Eli sama joka leipoo paistinpannuja.) Firma toimii muistaaksen nyt toisella nimellä, mutta palvelujen tarjonta on myös laajentunut. Eivät taida kuitenkaan hitsata valurautaa, joten se on haettava muualta. Halusivat itse hiekkapuhaltaa sarjat sillä aika puhalluksen ja käsittelyn alkamisen välillä on oltava lyhyt jottei kosteus pääse vaikuttamaan. Emalointi kesti ainakin auton myymiseen asti.
i
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Valuraudan hitsausta ja pakosarjojen pintakäsittelyä?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Coupe kirjoitti:Mä pinnoitin aikoinaan - 63 E-Typen pakosarjat Järvenpäässä Alun tehtaalla. (Eli sama joka leipoo paistinpannuja.) Firma toimii muistaaksen nyt toisella nimellä, mutta palvelujen tarjonta on myös laajentunut. Eivät taida kuitenkaan hitsata valurautaa, joten se on haettava muualta. Halusivat itse hiekkapuhaltaa sarjat sillä aika puhalluksen ja käsittelyn alkamisen välillä on oltava lyhyt jottei kosteus pääse vaikuttamaan. Emalointi kesti ainakin auton myymiseen asti.
Hyvä vinkki, nyt kun vielä löytäisi tuon firman jotenkin, no ehkä kauppaan katsomaan, ei kun niissä lukee kuitenkin vain joku Hackmann tms. vaikka ne käyttäisi alihankkijoita.

Tosin tuo kesto ei paljon kerro, kun et mainitse kilometrejä tai vuosia. Kyllä se emali voi kestääkin, mutta minun on annettu ymmärtää, että jos autolla ajaa kerrankin a) todella kovaa b) sateessa, niin emali lähtee hilseenä pois ja vain rauta jää jäljelle. :shock:

Ainakin omalla autollani on ajettu kunnolla yli kahtasataa, ja melko reilusti sateessakin (viime vuonna matkalla Lepaalle Porista tuli vettä niin, että sai pitää sekä tuulilasin pyyhkijät, että tuulettimen täysillä koko ajan) joten siihen en emalia edes aio kokeilla, mutta MKV se voisi sopia hyvinkin. Täytyy siis nyt ensin saada se jossain hitsautettua ja sitten löytää tuo emalointia tekevä firma.

:mrgreen:

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Vastaa Viestiin