Onko kokemuksia Paradise Cars, Rekijoki

Tänne tietoa palvelujen tuottajista
thewall32
Viestit: 83
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 4:50 pm
Paikkakunta: Oulu

Onko kokemuksia Paradise Cars, Rekijoki

Viesti Kirjoittaja thewall32 »

Onkos kenelläkään kokemuksia Salon seutuvilla brittejä tuovasta Paradise Cars liikkeestä? Tekevät kuulemma toimeksiantoja kun antaa tarkat speksit. Onko kukaan palveluksia käyttänyt ja miten esim. hinta,kuntoarviot, huolto ym. asiat ovat toimineet. Itse luin joskus 24:n puolelta positiivista palautetta.
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safre »

Tuonnista ei ole kokemuksia mutta heidän korjaamonsa toiminnasta on huonoja kokemuksia :x

Kaipa se tuonti heiltä onnistuu mutta sitten kannattanee laittaa paperille kaikki mitä on sovittu.
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
den
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 8:08 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja den »

Juttuja on kuulunut sieltä täältä eikä aina kovin hyviä em. firmasta.
Oma kokemus oli miinusta...
Tilasin tuulilasin tiivisteen ja sovimme hinnan puhelimessa.Tiiviste tuli ja hinta oli yli kaksinkertainen sovitusta! Eipä ole enää tullut asioitua siellä.
Vastaavia juttuja olen kuullut sattuneen toisilekkin joten en ole ainoa.
Suhtaudun siis suurella varauksella siihen firmaan,mitään käsirahaa en antaisi sinne senttiäkään auto hankinnoissa...
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safre »

Näkisin että den on asian ytimessä, ei todellakaan ole siitä luotettavimmasta päästä tuo firma.
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
thewall32
Viestit: 83
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 4:50 pm
Paikkakunta: Oulu

Kiitokset vastauksista

Viesti Kirjoittaja thewall32 »

Kiitokset vastauksista.

Arvokasta tietoa, itsellä kun ei tosiaakaan ole tiedossa muita jaguar tuontia tekeviä kauppiaita kuin Triangle sekä Paradise.

No kumpikaan ei siis ole parhaasta päästä jaguar-puolella, niin osaisiko joku neuvoa sellaiselle asiantuntijalle jolle minun kannattaisi toimeksiantoni tehdä :D

Hyvää ja asiantuntevaa teknistä tietoa sain jo Laatuvaunusta, mutta he eivät ikävä kyllä taida autoja tuoda toimeksiannosta suomeen.

Itse en haluaisi lähteä euroopan liikkeitä kiertämään ja autoja nuuhkimaan sekä paperisotaa tekemään kun näihin varmasti löytyy jo suomen maasta satoja sen työn minua paljon paremmin osaavia ihmisiä.
den
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 8:08 pm
Paikkakunta: Oulu

Auton tuonti

Viesti Kirjoittaja den »

Jos noista pitäisi valita niin valitsisin trianglen ehdottomasti.
Itse harrastan jagen lisäksi muitakin brittimerkkejä lähinnä Triumph urheilumalleja ja aiemmin Paradise oli erikoistunut vain trumppaan joten tunnen piiriä aika hyvin.En halua moittia firmaa muuten vaan, mutta kun mielipiteitä kysytään...Varmaan he ovat hoitaneet asiakas-suhteita hyvinkin,ei kai muuten yritys olisi edes olemassa,mutta niin paljon negaa on kuulunut ja juuri luotettavuudessa, että varauksella suhdaudun ja tuo oma kokemus mukaan lukien...
Miten on Britti osa,voivatko he etsiä autoa kun suhteita heillä varmasti on ja ainakin itse olen ollut em.yritykseen todella tyytyväinen.
Tuon Triumphin toi Bremer ja moni tuttavani on myös tuottanut auton hänellä.Luotan siihen suuntaan täysin vaikka hymm. tavoitettavuus on vähän sitä sun tätä.
md
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 2:01 pm
Paikkakunta: Karjaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja md »

En oo minäkään mitään kovin lupaavia asioita heistä kuullut ;)
Autossani ei ole ahdin mutta kuitenkin määrään ajotahdin! Korjaus: Nykyään niitä on kaksikin..
Jussi
Viestit: 90
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 7:33 pm
Paikkakunta: Espoo

Ei kokemusta, mutta......

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Jaguarin osto käytettynä on ihan samanlaista kuin muidenkin....riskipeliä. En tunne kyseistä liikettä, koska omani toi toinen liike, jonka nimi on toissijainen. Trianglesta olen ostanut vuosien saatossa osia ja aina ei ole mennyt ongelmitta. Minusta tämä tapaukseni on jopa jossain määrin surkuhupaisa, ainakin siitä eteenpäin kuin ongelmia tulee.

Etsin itse auton Saksasta Jaguarin piirimyyjältä ja kävin ensin keskustelua netissä ja sain vastauksia sekä papereita. Kaikki näytti hyvältä, samasta liikkestä ostettu, siellä huollettu, vähän ajettu, dokumentit kunnossa ja hinta keskiluokkaa. Sitten etsin tuontiliikkeen, jonka saksalainen edustaja kävi tarkastamassa auton paikan päällä. OK.

Virhe 1: olisi pitänyt saada ao. hlön kirjallinen rapotti havainnoista. Kaveri oli tarkastanut auton, mutta ei syystä tai toisesta ajanut, joten mahdollisesti jo ollut jarruvika jäi huomaamatta.

Sen jälkeen välitysliike neuvotteli hinnan ja hyväksyttyäni sen tehtiin kauppakirja ja talletin rahat asiakastilille. OK, vaikka epäilyttikin, ettei vakuuksia ollut. Soitto pankkiin varmisti kuitenkin vakavaraisuuden.

Virhe 2: Kun ostajaksi tuli välitysliike, niin minulta katkesi Saksan kuluttajansuoja ja mahdollisuus vaatia suoraan hyvityksiä. Paras olisi se, että ostajana on yksityishenkilö ja jonkinlainen käytetyn takuu on olemassa. Niitä jopa myydään Saksassa muutamalla satasella.

Auto tuli Suomeen sovitusti ja luovutettiin minulle. OK, mutta puhelimessa sovitut lisäasiat jäivät hoitamatta eli jäi katsastamatta ja verotuskin meni eri tavalla kuin oli sovittu. Oli ollut kiireitä, tieto ei välittynyt jne, mutta kaikki luvattiin hoitaa. Hoitamatta jäi, kun auto saatiin käsistä.

Virhe 3: Laita kaikki erikseen sovittu kauppakirjaan älälä luota siihen, että asiat hoidetaan. Joskus hoituu, joskus ei. Tässä tapauksessa jarruissa oli vikaa eikä ole selvinnyt missä vaiheessa vika on tullut. Saksan liike väittää, että auto oli 100 %sti kunnossa rekkaan ajettaessa, välitysliike ei ota vastuuta, kuluttajansuoja ei sen enempää Suomessa kuin Saksassa toimi ja haluttomuudella saa asioita hidastettua. Jos ostat Suomesta käytetyn auton liikkeestä ilman erillistä takuuta, niin hyvä on jos puolet remontista saat liikkeen maksamaan. Ei Saksasta tuoduissa ole sen helpompaa. Välitysliikkeen intressi katoaa heti, kun korjauskulut ylittävät välityspalkkion. Pikkufirmoilla eletään kädestä suuhun ja selitellään. Olisihan sitä voinut pidättää osan kauppahinnasta virheen varalle, mutta oli kait jäänyt kärry tuomatta heidän kauttaan.

Pari juttua jäi kaivelemaan, jotka olisi riittävällä skeptisyydellä voinut välttää. Lopulliset kädenväännöt Suomessa on vielä kesken. Ennakkovarmistukset eivät aina riitä, mutta joka tapauksessa Saksasta saa autoja ja erityisesti Jaguareja suhteellisen halvalla, vaikka niihin menisikin sitten pari tonnia ylimääräistä. Voisin ostaa toisenkin, jos tarvitsisin, sillä Suomessa hinnat ovat edelleen korkealla kompuroinnista huolimatta.

Jussi
Avatar
XJ-SC
Viestit: 61
Liittynyt: La Marras 20, 2004 2:59 pm
Paikkakunta: Porvoon seutu

Tuo itse!

Viesti Kirjoittaja XJ-SC »

Toin itse omani.

Ei se vaikeaa ollut, ja jää välikäsien katteet itselle - hyvä palkka ja matkakulut. Lisäksi tiedät mitä saat ja saat ajaa omasi kotiin. Valitse maa joka miellyttää ja jonka kieltä osaat - kaikissa on paljon hienoja Jaggeja! Netillä haarukoit ja sitten olet nopea. Alustava varaus ja paikan päälle.

Omani myi yksityinen harrastaja, jolloin paikallinen kerho oli referenssinä ettei kyseessä ole ammattitrokari tms.
XJR V8 (kuvassa)
XJ-SC V12 Cabriolet (tallissa)
Range Rover V8 1972 (metsässä)
Fordson Super Major 1963 (lumitöissä - talvella)

Muistojen brittikalustoa:
XJ6 1986, Sovereign 1992, XJ8 Executive 2000, pari MG:tä 1960-luvulta.
thewall32
Viestit: 83
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 4:50 pm
Paikkakunta: Oulu

Kiitokset kokemuksista

Viesti Kirjoittaja thewall32 »

Päädyin itsekkin tässä että etsin auton ilman suomalaista välittäjää ja luotan paikallisiin kerhoihin ja palstoihin. Kertoilenpa sitten täällä kun auton olen saanut ja varmaankin monta erhettä ja kokemusta rikkaampi :)
Vastaa Viestiin