Epärehellinen kauppias

Tänne tietoa palvelujen tuottajista
caballero
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 5:43 pm
Paikkakunta: Turku

Epärehellinen kauppias

Viesti Kirjoittaja caballero »

Tilasin S-Type Jaggeeni etujarrupalat British Parts-nimiseltä toimittajalta.Odottelin yli kuukauden ja mitään ei tapahtunut.Olin jo maksanut PayPalin kautta koko summan ja kun ei vielä puolentoista kuukauden kuluttua mitään tapahtunut,vaikka lähettelin tiedusteluja,niin sitten lopulta peruutin koko tilauksen.
Ihme selityksiä tuli koko ajan.Sain lopulta maksamani 27 puntaa takaisin,mutta posti-ja pakkauskuluihin maksamani lähes 30 euroa jäi sinne.Eivät palauta sitä,eivätkä vastaa viesteihin.Kun tilaustani ei edes alettu käsitellä katson,että minulla oli oikeus saada postimaksut takaisin.
On osoittautunut,että firma harjoittaa epärehellistä kaupankäyntiä ja sitä kannattaa varoa.
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Epärehellinen kauppias

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Joskus heidän kanssa onnistuu, joskus ei. Katso ketjua:
viewtopic.php?f=8&t=186
En aio itse enää yrittää, jos vain muualta osia löytyy.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
BRG
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:05 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Epärehellinen kauppias

Viesti Kirjoittaja BRG »

Kopi kirjoitti:Joskus heidän kanssa onnistuu, joskus ei.
Tuo on kieltämättä hieman outoa, on paljon ihmisiä joilla homma on mennyt aina ok (minä myös) ja sitten tapauksia jossa kaikki on mennyt päin peetä. En oikein osaa muuta kommentoida kuin "weird", mikähän siellä mättää?
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Avatar
Rampe
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2009 8:56 pm

Re: Epärehellinen kauppias

Viesti Kirjoittaja Rampe »

Sama on kokemus täälläkin. Tilasin sieltä tavaraa kesäkuun alussa ja tilaus on edelleen 'processing' tilassa, eikä mitään vastausta posteihin ole tullut. Sieltä ei kannata tilata mitään.
S-type -02 V6 3.0
Avatar
ballo
Viestit: 147
Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 4:29 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Epärehellinen kauppias

Viesti Kirjoittaja ballo »

Mahtaako pulju menossa nuri? kuullostaa pahalta. Olin juuri ajatellut tilaavani sieltä osia Jaggeen, mutta taitaa nyt jäädä tilaamatta.
T:Niko
--------------------------------------
Jaguar XJ6 2003 (x350)
ex: X-type 2.1 V6
dida
Viestit: 524
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:58 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Epärehellinen kauppias

Viesti Kirjoittaja dida »

Joo, minulla on myös hiukan huonoja kokemuksia ko. paikasta. Tilasin sieltä hihnapyörän, tuli väärä osa, väittivät, että osa on vaihtunut (uusi osa ei muuten todellakaan toimi autossa). Heidän toimittamansa osa oli uudempaan malliin, hinta 19 puntaa, kun tilaamani osa maksoi 41,-.

Eivät suostuneet hyvittämään hintojen erotusta, vaikka asia näkyi selvästi myös heidän nettisivuillaan.

Muuten homma toimi hyvin ja ihmiset olivat ystävällisiä, mutta tästä jäi sen verran huono maku, että vaihdoin SKJagTechin asiakkaaksi. Se on ainakin toistaiseksi toiminut yllättävän fiksusti.

t.Matti
Matti

XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Avatar
Xsport
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Epärehellinen kauppias

Viesti Kirjoittaja Xsport »

Itse tilasin British partsilta osia ja kaikki meni hyvin. Tilasin X-typeen n.2kk sitten iskarit, joista kyselin maililla etukäteen. Vastaukset tuli kohtuullisen joutuisasti. Tilasin sen perusteella osat ja ne tulivat parin viikon sisällä kotiovelle. Tähän perustuen pidän aiheen otsikkoa hieman kyseenalaisena.

En itse ole vielä koskaan törmännyt auton osia myyvään firmaan joka olisi AINA toiminut moiteetta. Osia on tullut netin välityksellä tilattua jenkkiin, ranskalaisiin ja nykyiseen brittiin. Aina on jossakin vaiheessa jonkin osan kanssa joutunut käymään hieman kirjeenvaihtoa ja juuri toimituskuluissa on tullut joskus takkiin. Muuten en ole vielä yhtään firmaa joutunut laittamaan "mustalle listalle". Itse aioin kyseisestä putkasta tilata osia jatkossakin. Kerro kyllä täällä jos tämän tai jokun muun firman kanssa menee puihin.

Täytyy kuitenkin vielä sanoa, että kaiken kaikkiaan harmillista kun nykyaikana joka asiassa törmää epätasaiseen palveluun. Luottamus on pakostakin vähintäänkin "heikoilla jäillä" jos jo ensimmäinen tilaus jää tulematta.
Alkupään X-Type 3.0 sport
caballero
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 5:43 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Epärehellinen kauppias

Viesti Kirjoittaja caballero »

Lisään vielä hieman alussa kirjoittamaani "epärehellinen kauppias" viestiin. Olin puhelimitse yhteydessä UK Consumer Protection Agencyn,Stevenagen toimiston kanssa ja he tunsivat British Parts Co:n hyvin.
Heillä on parhaillaan 28 valitusta käsittelyn alla joten oman valitukseni käsittelyaika on kuukausia.
Kun firma lupaa, että kahdessa vuorokaudessa lähtee tavara heiltä ulos,niin kohdallani tämä ei ole vielä koskaan pitänyt paikkaansa.
Samoin pidän 25,31 GBP = 30,41 € vohkimista epärehellisenä.Yritin saada Oliveria selittämään puhelimessa tilaukseni pitkää viivästymistä,mutta ei" tiennyt" mistä johtuu.
Myöhemmin sain kuulla,että "heillä on nyt hieman toimitusongelmia."Voisivat edes ilmoittaa sellaisesta.
Ehkä kuitenkin UK:n hintataso,verrattuna meikäläisten marmoritiskien hintoihin, auttaa sietämään joitakin puutteita toimituksessa.
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Re: Epärehellinen kauppias

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Tarkennus varoiksi vielä (vaikkakin Briteissä sijaitsevaan yritykseen viestiketju vahvasti viittaakin):

Eli onko ongelmat koettu

http://www.britishparts.com (toimii Jenkeistä käsin)

tilattuihin tavaroihin vai

http://www.britishparts.co.uk (toimii Briteistä käsin)

?

Itse olen ollut tuon jälkimmäisen kanssa vain tekemisissä (useasti) ja homma toiminut aina moitteetta. Yhdessä parin vuoden takaisessa tilauksessa oli yksi osa jäänyt uupumaan lähetyksestä ja tästä soitettuani tuli pikana 2pv päästä pahoittelujen kera.

Olen itse muutenkin saanut kaikki tavarat eri verkkokaupoista ongelmitta (koputtaa puuta). Toivottavasti ei ala huono tuuri vieläkään vainuamaan :?
Kiinnitin muuten huomiota tuohon "28 valitukseen". Englannissa vuosia asuneena tiedän Brittien olevan yliyliyliherkkiä tekemään virallisia valituksia asiasta kuin asiasta. Eli jos vaikka tuo 28 valitusta vaikka per 1000 tyytyväistä asiakasta (ei fakta tietoa lukumääristä - mutta ajatusleikkiä - kissakulmalaisiakin kymmeniä firman kanssa asioineita tod.näk), niin luulisi homman pelaavan kuten pitää.
Toisaalta ei auta tietystikään huonoja kokemuksia itse omaavien suhtautumista mitenkään.

Jatkossakin ilmoituksia tänne vaan, niin auttaa muiden arviointiin turvallisista ja ei turvallisista ostopaikoista!
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Re: Epärehellinen kauppias

Viesti Kirjoittaja hkm »

Moi

olen muutaman kerran ostanut tuosta briteissä olevasta puodista ongelmitta

H
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
SJK
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2008 5:44 pm

Re: Epärehellinen kauppias

Viesti Kirjoittaja SJK »

Terve

Itse tein kaksi viikkoa sitten tilauksen tuolta Briteissä toimivalta British Partsilta (...co.uk) ja toimitus saapui viime viikolla noin viikon toimitusajalla. Osaltani asiointi sujui ongelmitta.

SJK
caballero
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 5:43 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Epärehellinen kauppias

Viesti Kirjoittaja caballero »

Sain lopulta täydellisen selostuksen Britishparts co.uk:lta.Kertoivat seuraavaa:Heillä oli menossa muutto ja joitain tilauksia ei pystytty määräajassa käsittelemään,joten kesäkuun alussa tekemäni tilaus jostain syystä "katosi".Sain myös tänään PayPalin kautta palautuksen maksamastani postimaksusta.
Pahoittelivat kovasti ja lupasivat seuraavan kerran nopeaa palvelua ja reilun alennuksen.
Hyvä näin.Luottamukseni palasi,mutta en vieläkään ymmärrä,miksi ei voitu ilmoittaa asiasta.
Osaltani asia on loppuunkäsitelty.
BRG
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:05 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Epärehellinen kauppias

Viesti Kirjoittaja BRG »

Olen vuosien varrella saanut heistä sellaisen kuvan että se on periaatteessa toimiva ja rehellinen firma mutta kommunikaatiossa heillä välillä vähän tökkii.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
hessu_2
Viestit: 8
Liittynyt: Su Joulu 21, 2008 4:12 pm

Re: Epärehellinen kauppias

Viesti Kirjoittaja hessu_2 »

Minä taas sain UK:n British Parts väärät osat, eli XJ40 takapyörän laakerit olivat vaihtuneet XJS:n etupyörän laakereiksi. En edes viitsinyt alkaa selvittelemään asiaa, mutta sen verran suuresta virheestä (täysin erilainen varaosanumero, erilainen pakkaus ja laakerin kokoero on huomattava) on kyse että eiköhän se ollut viimeinen kerta kun tilaan osia heiltä.
Eli kyllä tästä jäi vähän **setuksen maku suuhun...
Avatar
wiili
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 3:48 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Epärehellinen kauppias

Viesti Kirjoittaja wiili »

Minun kohdalla lähes jokaisesta toimitetusta tilauksesta on jotakin puuttunut, mutta ovat toimittaneet puuttuvat osat postitse ilman ylimääräisiä toimituskuluja, kun olen ilmoittanut heille puutteista. Palvelu on muuten ollut mielestä hyvää ja suhteellisen nopeaa. Tällä viikolla saapui viimeisin tilaus ja olivat näköjään muuttaneet pakkaustapojaan ja laittaneet jokaisen tuotteen omaan minigrippussiin ja merkinneet selvästi mitä kukin pussi sisältää, eikä puutteita tällä kertaa. Omat kokemukset British Parts UK:sta
Ex 1994 XJ6 4.0S
Avatar
Tipitii
Viestit: 21
Liittynyt: To Touko 22, 2008 8:04 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Epärehellinen kauppias

Viesti Kirjoittaja Tipitii »

Hei
tiedoksi mahdollisesti paypalin kautta ja luottokortilla maksaville. Jos ette saa tavaroita,
tehkää reklamaatio luottokorttiyhtiöön, he hyvittävät alkuperäisen ostoksen arvon ostajalle.
Menee kansainvälisten reklamaatioiden osastolle tms. mikä yhtiö milläkin nimellä tapauksia käsittelee. Kukin luottoyhtiö osannee antaa asiakaspalvelussa ohjeet miten menetellään. Normaalisti on hyvä osoittaa esim sähköpostiviestillä tms että on tiedustellut puuttuvien tavaroiden perään. Lisäksi vapaamuotoinen anomus ja selvitys asiasta. Ei tarvitse itse kärsiä taloudellista menetystä. Eikä turhaan mahdollisesti odotella tulemattomien tavaroiden perään.
Reklamaatiota vaan luottoyhtiöön.

terveisin talousihminen :)
S-Type 3.0 V6 -02
Vastaa Viestiin