Että sellasta!

Tänne tietoa palvelujen tuottajista
Vastatuuli
Viestit: 132
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 5:09 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Että sellasta!

Viesti Kirjoittaja Vastatuuli »

Hei!
Eilinen vierailuni Mazda/Jaguar - huollossa Espoossa sai minut hämmennyksen valtaan. Tarina on seuraava:
Minulla on koko vuoden ollut riesaa ajonestolaitteesta ja olisin ollut halukas revittämään sen pois kokonaan - unettomat yöt olisivat loppuneet ja tulevaisuus hieman valoisampi. Laatuvaunussa asiaa yritettiin ansiokkaasti ja jotain jo tapahtuikin, moottori pyöri ja bensaa tuli vaan ruiskut mykkinä. NO ajattelin, että kyllähän maahantuojalla on käytettävissään kaikenlaisia tiedostoja ja hakemistoja asian hoitamiseksi. Tunnin tutkimisen tulos oli - luukut kiinni ja auto asiakkaalle - toivoton tapaus! Kysyin parikin kertaa eikö mistään saa tietoa asiasta vaikka ajonestolaite on TEHDASASENNUS - EI ja vielä kerran EI! Kotia ajellessani ajattelin Jaguarin filosofiaa: Tehdään auto käsityönä, asentaja saa ite laitella johdot kuten haluaa kuhan jotenkin toimii. Turha niistä mitään kytkentäpiirroksia on tehdä ja jos tuli sutastua niin heiteään roskiin, ettei pyöri jaloissa. Suosittelenkin Jaguar-tehtaan seuraavaksi hankinnaksi PC:tä ja skanneria!!! Onhan tarina, mutta itse työskentelen suunnittelijana - meillä dokumentit täytyy tallentaa!
Lopuksi Tapsa Rautavaaran sanoin: TÄMÄ TARINA ON TOSI!
Siispä jatkan loputonta taistelua asian kanssa tai sitten romutan ehjän vähän ajetun 155 000 km Jaggen. Seurailkaa milloin osia tulee myynntiin !
Jaguar Xj40 4.0S -94
Vastatuuli
Viestit: 132
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 5:09 pm
Paikkakunta: Mikkeli

JOHAN KIRKASTUI ELÄMÄ!

Viesti Kirjoittaja Vastatuuli »

Hei !
Ihmeellisillä asioilla on usein yksinkertainen selitys! Vian, joka ei selvinnyt Jaguar-huollossa selvitti paikallinen autosähköasentaja 15 minuutissa. Syy ajonestolaitteen oikkuiluun oli vedessä uiva releryhmä takakontissa. Releet ovat uineet ilmeisesti Saksasta asti, mutta viimein laadukas releistö antoi periksi. Releissä oli mm. polttoainepumpun rele. Vian löytämistä olisi helpottanut Jaguar-huollossakin releistä lähtenyt voimakas sirinä. Mainitsin asiasta huollossa! No loppu hyvin kaikki hyvin. Ajonestolaite toimii taas normaalisti ja ajo on huoletonta. Korjauskustannuksetkin kohtuulliset, koska paikallinen TV-huolto korjasi piirilevyn ja vastukset. Kotelo asennettiin vesitiiviisti ja auto ajossa jo muutamassa tunnissa. Näköjään asenne ratkaisee!
T:vastatuuli
Jaguar Xj40 4.0S -94
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

On se vaan niin että Jaguar menestyy kaikkein parhaiten mikäli onnistut löytämään pätevän, innostuneen ja sitten vielä kenties edullisen vapaan korjaamon. Merkkiliikeissä kun tahtoo olla puutetta sellaisesta tavarasta kuin älykäs mekaanikko - on hyvin subjektiivinen ja oma näkemykseni, enkä tietenkää halua loukata tällä ketään merkkiliikkeen mekaanikkoa. Tämän saman olen muuten todennut vallitsevan myös ainakin Saksassa, jossa monessa merkkihuolletussa Jaguarissa on tuntunut olevan hyvin paljon eriskummallisuuksia ja tekemättömiä toimenpiteitä!

Eli: 'paljon' kokeneen neuvo kaikilla Jaguarinsa Suomesta tai Saksasta ostaville: tutustu johonkin miellyttävään pajaan, keskustele mekaanikon kanssa autoista ja löydä sellainen joka ei nyrpistele nenäänsä Jaguar-sanaa kuullessaan, ja osta hänelle vaikka lahjaksi Haynesin kirja. Hanki JDHT:n varaosa CD-romin, ja hanki itse tarvittavat osat (tulee muuten huomattavasti edullisemmaksi kuin Mazdaliikkeestä tilaamalla). Näillä auto pysyy kunnossa ja avunsaanti on taattua!

Stefan, ex Daimler Six -88, Daimler Double Six -93, tulossa Jaguar XJ12 -94
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Vastaa Viestiin