Kiristimistä sekä vähän huollon hinnoista

Tänne tietoa palvelujen tuottajista
William Lyons
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 9:44 am
Paikkakunta: Helsinki

Kiristimistä sekä vähän huollon hinnoista

Viesti Kirjoittaja William Lyons »

Kuten joku aikaisemmin kirjoitti niin "matkailu avartaa" :lol: Tottahan se on.

Legendaarinen ketjukiristin urakka maksaa 2000-4000 euroa Inchcape:lla.
Haitari on aika leveä, kun kuulemma "riippuu työstä" :roll:

Nyt kun X308:ia on tuotu Suomeen jonkin verran niin haluan että tiedostatte hintatason Suomessa virallisen huollon puolelta. Varsinkin
kun tämä tulee väistämättä vastaan jos malli on 9(7)8-00.

Saahan sitä maksaa jos haluaa mutta voihan sitä vaikka lentää maailman ympäri parilla tonnilla...


Jaguar Sverige/Chevrone vaihtoi tuttavan XKR:stä kiristimet ja työ oli listahinta 13000 SEK alveineen.

Tässä vielä matskua (JJJ on varmaan laittanut nämä linkkisivulle aikaisemmin):

http://www.willapabay.org/~rogerhol/Jaguars/

http://www.johnmulvihill.com/Personal/j ... issues.htm

Toinen esimerkki on että Inchcape haluaa 1000 euroa tuulilasin vaihdosta...


Hyvät kissaystävät,

Miten teemme asialle-onko vetoomuksen paikka?
Voisi ainakin hieman benchmarkata/kerätä hintoja?
Ainoastaan näin voimme neuvotella huollon/varaosien hinnoista
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Viesti Kirjoittaja HEF »

Kiristimet kannattaa vaihdatuttaa kaikkiin 1997 - 2000 V-8 moottoreihin, ennekuin alkaa kuulua raplatusta koneesta. Ääni kuuluu etenkin käynnistyksen yhteydessä. Tämä koskee ainakin VIN: 001001 - A24195 numeroilla varustettuja moottoreita. Näitä kiristimiä on nyt hajonnut oikein epidemian lailla. Syitä ovat ainkin heikkolaatuinen nailon materiaaali, joka sitten heikentyy mm. lämmön vaikutuksesta. Alkuperäisen kiristimen tunnistaa mm. ruskeahkosta väristä.
Seuraavan sukupolven kiristin on väriltään valkoinen, ainakin uutena, eikä tämän tiedetä aiheuttaneen ongelmia. Nyt tämän vuoden keväällä ilmestyi tehtaalta ns. kolmannen sukupolven kiristin, joka on metallirunkoinen.
Yllämainittu siis koskee niin sanotun toisioketjun kiristimiä, jotka siirtävät voimaa nokka-akseleille. Koko järjestelmä on suoraan sanoen aika heppasen
näköinen, jote ei ihme että 4.2 litran V-8 moottoreissa siirryttiin duplex ketjuihin.
Olen täällä nyt nähnyt kiristin ongelman koko kirjon, jossa mm. kiristimen muovinen pinta on irronnut ja pyörähtänyt ympäri koko ketjukierroksen, tai sitten pelkkä metallipinta on enään jäljellä ketjua vasten.
Ompa koko ketju katkennut sillä seurauksella, että kansi täytyy irroittaa venttiilien vaihtoa varten. Eräässäkin tapauksessa oli niin hilkulla että ketjun toinen puoli oli jo auennut, siten että enään lenkin puolikas piti sitä kasassa. Kiristimien ja ketjujen vaihto on sinällään aika yksinkertainen toimenpide kunhan on tarpeelliset erikoistyökalut ja tietää mitä tekee.

Jagcorner tekee vaihtotyön seuraavilla taksoilla.Hinnat sisältävät kummankin toisio, eli yläkiristimen vaihdon. 3.2 V-8 300€ , 4,0 V-8 600€, ensiö eli ala kiristimen vaihto 700€. Moms sisältyy hintoihin, mutta käytettävät osat tulevat lisäksi. Pientä hajontaa saattaa hinnoissa olla, jos yllätyksiä ilmenee, mutta yllämainitut summat ovat kutakuinkin todellisia.
Jos lähtee matkoille esim. Skavstan lentokentältä, voi auton jättää Jagcornerille huoltoon. Auton voi myöskin lähettää Tukholmaan, jolloin nouto ja haku suoritetaan satamasta 100€ korvausta vastaan.

Allekirjoittanut hankkii tarvittavat osat uuden yrityksensä kautta.
Jagcornerin Karin tavoittaa numerosta + 4673 754 6068

Ei tämän homman siis tarvitse maltaita maksaa.
Kun tuossa aiemassa viestissä perättiin muita vaihtoehtoja, niin tässä nyt sitten ainakin on yksi
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
BRG
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:05 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiristimistä sekä vähän huollon hinnoista

Viesti Kirjoittaja BRG »

William Lyons kirjoitti:Toinen esimerkki on että Inchcape haluaa 1000 euroa tuulilasin vaihdosta...
Aika hulppeata, Tampereelta löytyy esim. Janglas niminen yritys, joka tekee saman 400 ekellä. Tällä hinnalla saa jo lämmitettävän lasin. Jos ei omassa kärryssä ole tuota optiota, niin tulee ilmeisesti vielä halvemmaksi.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

Kuten jo toisaalla kerroin Tampereen Inchapella molempien kiristimien vaihto töineen 1000 €.
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
Vastaa Viestiin