Pesupalvelua

Tänne tietoa palvelujen tuottajista
Karikko
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2009 6:49 pm
Paikkakunta: Vantaa

Pesupalvelua

Viesti Kirjoittaja Karikko »

Tuolla Keravan ja Koivukylän citymarketissa toimii Pesulasi auton pesua ja muutakin pientä toimintaa.
Aika edullinen käsinpesu. kaupassakäynnin aikana hoitavat homman.
Suosittelen. :D
T Karikko
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: Pesupalvelua

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Noi on loistavia palveluja koskapa käsinpesu on ainoa oikea pesutapa.
Ainoa ongelma on palvelun tuottajien käyttämät välineet esim. likainen pesuväline.
Teeppä niin, notta hommaa ns. nuudeli/lampaankarva kinnas ja kuskaa se pesiälle ja pesun jälkeen pese kinnas ite seuraavaa kertaa varten.
Näin tehden auton pinta säilyy paljon parempana siis paljon.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pesupalvelua

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Juuri tuosta syystä en anna kenenkään muun pestä autojani. Hirvittäisi katsoakin jälkiä tuollaisen hiekkapesun jälkeen. Kun ei ole oma auto niin tekevät vähän likaisemmalakin mitä eivät omaansa koskisi. Voi ola poikkeuksiakin mutta yleensä näin. Tosin useimmilla se auto on jo hinkattu niin naarmuiseksi että ei siinä uudet naarmut haittaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Pesupalvelua

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Jepjoo, itsekin todistanut eräässä pysäköintihallin pesussa kun klassikkoharvinaisuus Aston Martinia kuivataan karkealla teollisuuspyyhe/talouspaperilla hangaten.. Pesu tietysti ilman kunnollista esipesua eli huuhtaisu pesuharjan painepesulla ja sitten alkaa raivoisa harjaus. :oops: Useasti kyllä liuottimet heittävät pintaan vielä ennen tätä joten voi vahoillekin sanoa morjens, vaikkakin sekään ei lähde miedolla liuottimella siististi aina vaan jää sellaiseksi mössöksi pintaan.
Ei täytä minun kriteerejäni.. Pesujakin on tietty monenlaisia mutta kukapa sitä käyttäisi auton ihan perus viikkopesuun 60-90 minuuttia mikä minulta siihen menee vaikka olisin nopeakin, jos siis työkseen tätä kohtuuhinnalla tekee.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Karikko
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2009 6:49 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pesupalvelua

Viesti Kirjoittaja Karikko »

No tulipa seurattua kuinka tuolla homma tehdään, teidän uhkakuvanne toimintaa en huomannut.
Auto puhdas, ei naarmuja.
Mutta perfectionisteja on vaikea saada ymmärtämään.
T Karikko
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pesupalvelua

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Onhan niitä paikkoja joissa on asialistakin toimintaa. Ainahan autoon pieniä naarmuja tulee, mutta jos omaat lähes virheettömän auton kiillotuksen jälkeen niin ei tee mieli käyttää noita "nopeita" käsinpesupaikkoja. Katsoppa huvikseen autosi pintaa tietyssä valossa ja laske naarmujen määrä A4 arkin kokoiselta alueelta. Varaudu käyttämään siihen paljon aikaa ! Kunnolla käsin pesten minimoidaan naarmujen määrää.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Pesupalvelua

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Jep, joku voi kertoa mulle miten tuotannollisesti järkevässä ajassa saa auton pestyä yhtä hyvin kun itse tekemällä? Itse en mitenkään selviä alle tuntiin kunnon pesusta, kuivauksesta ja ovenvälien putsauksesta. Tunnissa menee juosten kusten itsellä ja sekös harmittaa. Tossa tunnissakin autonpesijälle jäis työvuoroon 8 pokaa ja siinä ei varmaan tuotto päätä huimaa :D
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Pesupalvelua

Viesti Kirjoittaja mikki »

Bonjour!
Konalan autopesuhallissa itse pesten menee minulla 200 sekuntia.
Ekalla eurolla liukkaria josta jää noin 20 sek. painehuuhteluun.
Pian se loppuu ka toinen euro siään jolla saa loput liat pois. Tosin ei ehdi harjalla vetäistä yhtään.
Onko auto tuon jälkeen putipuhdas? Ei tietenkään. Isot liat poissa ja joku toinen kerta 4:llä eurolla tulee puhdas ja ehtii vielä vahaakin ruiskuttaa.
Saksassa oli tässä kuussa autopesu harjakoneella 6,90eur. Tai 1L glögi 10% 2,49eur. Meillä vähän toiset hinnat!
Mukavaa lauantaita toivotan!
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pesupalvelua

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Se pelkällä painepesurilla pestäessä on että auto ei oikeasti lähde puhtaaksi kuin irtoliasta. Jos pelkän pikaisen painepesuripesun jälkeen puhtaalta näennäisesti näyttävää autoa pyyhkii esim valkoisella liinalla niin totuus paljastuu helposti. Rasvat,(road film) eivät lähde kun kintaalla pesuaineella pyyhkien. Tämä tas vie aikaa jolloin se 15€ myytävä käsinpesu 15 min ei kaikkine vaiheineen voi ola hyvä koska siinä pitää oikoa vaiheissa ja jos oikoo niin naarmuja syntyy. Tottakai painepesuripesu on hyvä peruspesuksi ja käsinpesun esipesuksi.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Pesupalvelua

Viesti Kirjoittaja mikki »

Ciao!
Juu, tiedetään.....
Just pesin ruotsalaisen ja käytin tuplasti aikaa eikä edes näytä puhtaalta.
Oli kahdet liukkarit ja vedin harkalla eli naarmutusta mikrotasolla.
Ja on likainen.....

Kohta keikka lentoasemalle XF:llä ja sen jälkeen painepsuun, se sentään näyttää puhtaalta pesun jälkeen kun ei ole niin pinttynyt.
Ajattelin ehkä huomenissa ajella sinnepäin ( saarelle) , textailen tai soitan ensin.
Nainen tekee tohtorin tutkielmaansa eikä mulla muutakaan tekemistä....

M
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Pesupalvelua

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

kissaeläin kirjoitti:Tervehdys !
Se pelkällä painepesurilla pestäessä on että auto ei oikeasti lähde puhtaaksi kuin irtoliasta. Jos pelkän pikaisen painepesuripesun jälkeen puhtaalta näennäisesti näyttävää autoa pyyhkii esim valkoisella liinalla niin totuus paljastuu helposti. Rasvat,(road film) eivät lähde kun kintaalla pesuaineella pyyhkien. Tämä tas vie aikaa jolloin se 15€ myytävä käsinpesu 15 min ei kaikkine vaiheineen voi ola hyvä koska siinä pitää oikoa vaiheissa ja jos oikoo niin naarmuja syntyy. Tottakai painepesuripesu on hyvä peruspesuksi ja käsinpesun esipesuksi.
No, näillä keleillä se on niin että jos auto on edes viikon likainen niin ei todella lähde ihan helpolla puhtaaksi jos vahakin on vähän vanhempaa. Itse vetäsin viime viikolla esipesut, tehokkaalla painepesurilla huuhtelu, pesu kintaalla ja silti jäi johonkin kohtaan pinttynyttä likaa. Onneksi kohta tulee kevät ja voi kiillottaa pinnan taas uudenveroiseksi. Tällästä tämä talviautoilu on ja jos pinnan haluu priimana pitää niin ei voi talvella ajaa.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pesupalvelua

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Minäkin jopa pidän autoani liikkumisvälineenä ennen kaikkea vaikka kuuluu tähän muutakin tietty. Kyllä autola pitää ajaa kelistä riippumatta mutta se miten sitä vähän pidemmällä juoksulla hoitaa on se juju millä pintaa pidetään kunnossa.
Nytkin auto on "likainen" koska eilen ajoin ja en pessyt. Samat hommat tosin edessä kaksin kappalein kunhan kevät koittaa- eli kiillotus.
Kesällä likaisuuden sietotaso nousee kyllä merkittävästi alemmaksi kuin talvirapakeleillä. Onhan se miehistä terapiaa kun saa omassa rauhassa saa puunata Kissaansa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
blueflame
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 10:02 pm

Re: Pesupalvelua

Viesti Kirjoittaja blueflame »

Auton peseminen on poikkeuksellinen laji,kun ammattimaisuus tarkoittaa samalla taitamattomuutta. Itse olen varmaan se kaiken kädettömin,kun olen tehnyt sitä elääkseni jo 24 vuotta. Paljon on muuten asiat muuttuneet sinä aikana,vaikka työ on samaa.
Edellä oli puhetta hinnoista ja ajoista. Itselläni on ollut sellainen käytäntö,että ulkopesu kuivauksineen saa viedä 25-30 minuuttia ja maksaa 25 euroa. Työ on mahdollista tehdä hyvin ja se pysyy vielä plussalla. Voittoa pitää sitten tehdä muista palveluista.
Oman auton pesuun nyt riittää se vartti,koska se tullee tehtyä niin usein.
Yksi näitä suuria muutoksia vuosien varrella,että tästä autojen puleeraamisesta on tullut aika suosittu harrastus vallankin nuoremman väen keskuudessa. Hyvää terapiaa,kuten Kissaeläin tuossa mainitsikin. Aineet ja tarvikkeet ovat hyviä,helppokäyttöisiä ja helposti saatavilla. Foorumeilla riittää juttua ja ohjeita. Itsekkin jaksan niitä edelleen mielenkiinnosta lueskella. Hyvin tuntuu hommat olevan harrastajilla hanskassa,vaikka jotkut asiat vanhaa fiksaria ihmetyttääkin.
Onneksi kuitenkin vielä riittää niitäkin,jotka haluavat ajaa siistillä autolla,vaikka eivät sitä itse ehdi/osaa/viitsi puunailla. Minäkin saan voita leivän päälle.
XKR Convertible -01
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pesupalvelua

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Kaikesta harrastamisesta saa tehtyä ns "Hifistelyä" kun sitä vajoaa tarpeeksi syvälle pieniinkin asioihin ja sama tietysti pätee auton pesuun ja pinnan kiiltävänä pitämiseen. Itsekkään en reilu vuosi sitten ollut niinkään kiinnostunut auton pesuun liittyvistä asioista mutta rupesi niin ärsyttämään mikronaarmut ja hämähäkkiverkko kuviot tietyssävalossa että päätin opiskella asiaa tarkemmin. Aluksi tietysti itse pesutapahtuma muuttui radikaalisti mekaanisen hankauksen osalta ja välineet uusittiin parempiin. Nyt tilanne on se että minlla on varmaan tuhannen euron edestä parhaimpia pesu-,kiillotus-,vaha-aineita ja välineitä tähän auton pesuprosessiin ja sen ylläpitämiseen- eli siitä tuli tavallaan hyvä harrastus. Olen pitänyt mielestäni tässä kuitenkin tolkun mukana ja en esim vertaile veden valumisnopeutta ja muotoa erilaisilla vahoilla kuten monet muut harrastajat tai ammattilaiset. Tärkeintä on kuitenkin esim vahan antama suoja ja kiilto. Jokainen tietysti tekee mitä haluaa tämän hyötyharrastuksen parissa.

Sen olen havainnut että todella vähän vanhempi polvi osaa pitää autostaan pinnallisesti huolta vaikka tietyllä tapaa varmaan ottavat vakavammin auton hoidon, mutta kun ei tiedetä paremmasta ja pestään fairilla ja kovalla harjalla autoa ja sitten ihmetellään kun on niin paljon naarmua ja kiilto on kadonnut.

Ei ole täällä edelenkään tarkoitus ammattilaisia mollata, mutta kun tietää kuink itsellä menisi aikaa pesuun yms niin tietäähän sen että elanto pitää saada ja ei yhteen autoon voi laittaa määrättömästi aikaa. Hyvän jäljen saa tuohon mainitsemaasi aikaankin vauhdilla ja oikeilla välineillä. Mitä asiaa et muuten ymmärrä nykyisessä puunaamisessa kun mainitsit siitä ?

PS. Kevään saapumisen merkkejä on jo ilmassa kun tänään itä-väylän itsepesupaikassa oli taas jonoa ensimmäisen kerran sitten marraskuun. Kohta alkaa taas pölynllentäminen... :shock:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
blueflame
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 10:02 pm

Re: Pesupalvelua

Viesti Kirjoittaja blueflame »

Joo,nää on hauskoja nää veden valuttamiset. Ihmetellään oksa kovana kuinka vesi helmeilee varttia aikaisemmin vahatulla pinnalla. Trendit tulee suuresta maailmasta ja kaikki ei toimi samalla tavoin Suomessa,varsinkaan Suomen talvessa.
Se mitä en näissä puunailuissa oikein ymmärrä,miksi pesemisestä tehdään niin vaikea episodi. Hyvän vahauksen pitäisisi suojata autoa ja tehdä pesusta helpompaa. Tuntuu vaan,että sen vahauksen suojeleminen tekee sen pesun vaikeaksi ja lisää sitä mekaanista hieromista,josta ne hiusnaarmut tulee. Voi olla,että olen täysin väärässä,mutta tuollainen fiilis on tullut näitä foorumeita lueskellessa.
XKR Convertible -01
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pesupalvelua

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Joo tuota en ymmärrä itsekkään. Joku raja pitää tietty olla ja tolkku kuinka hifistelyä tuosta on tehty. Ei tätä nyt niin vakavasti pidä ottaa kuitenkaan.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vastaa Viestiin