Lamppuja

Tänne tietoa palvelujen tuottajista
Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

Lamppuja

Viesti Kirjoittaja JuKu »

Olen pitkin kesää sillointällöin etsinyt polttimoita kojelautaan. 12V 3W ja kantana E10 siis sellainen pieni kierrekanta kujin jossain vanhassa taskulampussa. Tarvikeliikkeet ei tunteneet. No nyt löytyi tamperelaisesta tukusta nimeltä Startax...
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
Avatar
matsu
Viestit: 657
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 11:11 am
Paikkakunta: Kuopio

Polttimoita

Viesti Kirjoittaja matsu »

Tampereella on polttimoasiat sitten hyvässä mallissa. Minä löysin sieltä ällistyksekseni muutama vuosi sitten vanhanmallisia ajovalopolttimoita, ns. Lucasin kannalla, 12 V 40/45W. Niitä käytettiin mm. Jaguarin XK-malleissa ja Land Roverissa ja ties missä 50-luvulla. Ja vielä v. 1972 niitä laitettiin David Brown traktoreihin. Nykyään noita polttimoita saa ainoastaan rompepäiviltä, ja tuosta Tamperelaisesta sähköliikkeestä, jonka nimeä en muista. Siinä se oli Hämeensillan ja rautatieaseman puolivälin paikkeilla, yhden poikkikadun varrella.

Vinkki XJ Series 3:n kaukovalojen merkkivalon näkyvyyden parantamiseksi: Poraa valon kohdalle levyyn pieni reikä ja laita reiän taakse pala suhteellisen kirkasta, sinistä muovia. Jo vain näkyy päivälläkin, että pitkät on päällä. OK, fiksumpaa olisi tietysti laittaa sinne kirkas LED, polttimon tilalle, mutta se vaatii aavistuksen enemmän rakentelua.
matsu

XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

Led

Viesti Kirjoittaja JuKu »

Jep tuosta mainitsemastasi tamperelais liikkeestä löytyy toisiaan hyvin sähköosia vanhoihin autoihin. Nimeä en nyt muista minäkään...

Olen jossain kuullut myytävän 12v led polttimoita mitä erilaisimmilla kannoilla... Jos tulee vastaan niin laitan viestiä
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
Vastaa Viestiin