Sivu 1/1

Laatuvaunu Hollola

Lähetetty: Ti Marras 12, 2013 9:58 pm
Kirjoittaja jakuaari äijä
Olin ko.firmassa asiakkaana, paras palvelu ja asiantuntemus mitä koskaan olen autokorjaamoissa saanut. Keväällä tehdään laatikon öljyjen vaihto huuhtelemalla.

Kyllä kannatti Akaasta- astikkin ajella Hollolaan!

Re: Laatuvaunu Hollola

Lähetetty: To Huhti 10, 2014 8:35 am
Kirjoittaja jakuaari äijä
Terve.
Kävin Laatuvaunussa vaihdattamassa öljyt laatikkoon (huuhtelemalla) samaan hikeen vaihdettiin ilmastointilaitteen kenno ja konepellineriste "huopa".
Vanhat öljyt olivat vielä hyvän väriset jonka ilolla totesin :D
Vaihtotapahtuma pehmeni hieman.
Palvelu oli ystävällistä ja tietysti asiantuntevaa.
Tuolla kun käy asioimassa voi olla täysin varma, että homma toimii eli ei tarvitse stressata.
Se on erittäin vittumaista, jos ei ole varma onko auto hyvissä käsissä vai ehkä jotain sinnepäin.

Re: Laatuvaunu Hollola

Lähetetty: To Huhti 10, 2014 9:08 am
Kirjoittaja kissaeläin
Morjens !
Mukava että on toimiva huoltopaikka.
Laitettiinko laatikkoon minkä merkkistä tavaraa vai alkuperäistä nestettä ?

Re: Laatuvaunu Hollola

Lähetetty: To Huhti 10, 2014 1:03 pm
Kirjoittaja jakuvaari
jakuaari äijä kirjoitti:Terve.
Kävin Laatuvaunussa vaihdattamassa öljyt laatikkoon (huuhtelemalla) samaan hikeen vaihdettiin ilmastointilaitteen kenno ja konepellineriste "huopa".
Vanhat öljyt olivat vielä hyvän väriset jonka ilolla totesin :D
Vaihtotapahtuma pehmeni hieman.
Palvelu oli ystävällistä ja tietysti asiantuntevaa.
Tuolla kun käy asioimassa voi olla täysin varma, että homma toimii eli ei tarvitse stressata.
Se on erittäin vittumaista, jos ei ole varma onko auto hyvissä käsissä vai ehkä jotain sinnepäin.
Terve,

Tiedän tunteen, tai siis suunnilleen kaikki nuo mainitsemasi asiat omasta kokemuksesta.

Ihan vaan tämän foorumin käytettävyyden kannalta, olisi aina hyvä mainita ko. auton mallia, vuosimallia yms. kun noita laatikoita on niin kovin monenlaisia. Eniten keskustelua on kaiketi herättäneet Ford-peräiset pienemmät S-typen automaatit, mutta varsinkin Jaguarille ZF:n vartavasten kehittämä laatikko, joka on lähes kaikissa V8-koneisissa kiinni, on nesteen suhteen hyvin herkkä. Meillä mentiin alkuperäisillä öljyillä 13 Suomen talvea ja 260tkm ennen ekaa vaihtoa ja ihan hyvältä näytti sekin öljy pois tullessaan. Laitettiin silti uutta sisään, kun oma järki sanoi, ettei se millään voi kestää maailman loppuun asti. :)

Oikea huolto ja säännöllinen asianmukainen käyttö on näille autoille parasta, mitä voi tehdä.

-Jakuvaari

Re: Laatuvaunu Hollola

Lähetetty: To Huhti 10, 2014 5:44 pm
Kirjoittaja kissaeläin
Morjens !
Oma käsitys taas mitä lueskellut jaguar/bmw sivustoilta esim ZF 5hp24 laatikosta niin siinäkin käytetty ongelmitta amsoil/redline/motorcraft/pennzoil yms merkkejä. Nesteen määrän suhteen sitten tarkempi. Itselle menee amsoilit sisään
xk8 kunhan tiivisteet ja suodattimet saapuvat. http://www.bimmerfest.com/forums/archiv ... 77751.html
Toki zf:n zf lifeguard5 on varma valinta ja tietty tuo originaali täyttöhttp://www.bimmerinfo.com/files/e46trans/ESSOSpecs.pdf.

Taitaapi jakuaari äijällä olla zf 6hp26 joten oikea valmistajan neste lienee zf lifeguard6

Re: Laatuvaunu Hollola

Lähetetty: La Huhti 12, 2014 8:40 am
Kirjoittaja JMSC
ZF6HP26 öljyiksi löytyy myös "halvempi" vaihtoehto ROWE hightec atf 9006 joka on tehty juuri kyseiselle laatikolle.

Re: Laatuvaunu Hollola

Lähetetty: La Huhti 12, 2014 11:56 pm
Kirjoittaja jakuaari äijä
Terve.
Jakuvaari: Asiaa turiset, mutta mulla oli pointtina kehua palvelun tarjoajaa.
Eläin: en seurannut mitä viskattiin laatikkoon, koska luottamus niin "kova", että hyvä tulee :D

Re: Laatuvaunu Hollola

Lähetetty: Su Huhti 13, 2014 6:52 am
Kirjoittaja kissaeläin
Morjen "äijä" !
Juu, ihan mielenkiinnosta kyselin mitä sinne laitettiin kun jostain syystä nuo litkut kiinnostaa. Itse olen hyvin tarkka tässä asiassa että tiedän mitä lientä kulloinkin laitteisiin laitetaan.