Pelti-/runkotöiden tekijää pääkaupunkiseudulla?
Lähetetty: To Tammi 30, 2014 3:18 pm
Vuosihuollon yhteydessä paljastui auton (X-Type vm. 2002) pohjasta karuakin karumpi totuus ruosteen muodossa. Aiemminkin oli toki tiedossa, että alustassa on ruostetta ja remontti on edessä melko pian, mutta viime vuoden kevyessä huollossa ei asiaa tutkittu ja katsastusmieskään ei selvästi asiaa tarkastanut vuosi sitten lainkaan, joten nyt on alla sitten "märkää pahvia". (Tähän tilanteeseen päätyminen on monellakin tavalla oma moka ja ottaa hitosti päähän. Kyllä tässä läksynsä oppii, mutta se ei nyt auta enää tässä tilanteessa.)
Nyt pitäisi siis löytää mieluiten pääkaupunkiseudulta joku (pieni) paja, joka saisi vielä isonkin runkoremontin tehtyä kunnolla, mutta huokeasti. Haastava yhdistelmä, tiedän.
Koska kyseessä on tällainen "halpisauto", ei ole tarkoitus rakentaa autoon uutta runkoa kalliimmalla kuin auton arvo on. Toisaalta en halua myöskään tehdä autoon mitään pintamaalausta ja sysätä sitä sitten puhtaana k*setuksena kenenkään muun niskoille. Olen kyllä autosta muutenkin luopumassa, mutta haluan tehdä sen rehdisti.
Toinen vaihtoehto on myydä auto nykyisessä kunnossa sellaiselle ihmiselle, joka saa itse tehtyä siitä vielä ajopelin useammaksi vuodeksi.
Kolmas vaihtoehto on myydä autosta kaikki irtoava varaosina ja paalata loput. Tästä tulee jo ajatuksenakin suru puseroon, kun auton mittarissa on kuitenkin vasta 108tkm. Mutta tässä vaiheessa tavoite on lähinnä minimoida tappiot autosta luopuessa.
Nyt pitäisi siis löytää mieluiten pääkaupunkiseudulta joku (pieni) paja, joka saisi vielä isonkin runkoremontin tehtyä kunnolla, mutta huokeasti. Haastava yhdistelmä, tiedän.
Koska kyseessä on tällainen "halpisauto", ei ole tarkoitus rakentaa autoon uutta runkoa kalliimmalla kuin auton arvo on. Toisaalta en halua myöskään tehdä autoon mitään pintamaalausta ja sysätä sitä sitten puhtaana k*setuksena kenenkään muun niskoille. Olen kyllä autosta muutenkin luopumassa, mutta haluan tehdä sen rehdisti.
Toinen vaihtoehto on myydä auto nykyisessä kunnossa sellaiselle ihmiselle, joka saa itse tehtyä siitä vielä ajopelin useammaksi vuodeksi.
Kolmas vaihtoehto on myydä autosta kaikki irtoava varaosina ja paalata loput. Tästä tulee jo ajatuksenakin suru puseroon, kun auton mittarissa on kuitenkin vasta 108tkm. Mutta tässä vaiheessa tavoite on lähinnä minimoida tappiot autosta luopuessa.